Review op autoweek 31-1-2010

Alle discussie over de Insight Hybrid dat niet past in een ander subforum.

Review op autoweek 31-1-2010

Postby Pjork » 31 Jan 2010 10:16

Op de site van autoweek een mager stukje over ons wonder.
Niet heel erg negatief, wel natuurlijk het verbruik, het aloude verhaal 6.1L per 100 Km is netjes maar niet wat Honda heeft beloofd.
En wederom gezeur over het "goedkope" interieur.

http://www.autoweek.nl/autotest/2207/Honda-Insight-13-i-VTEC-Elegance
Pjork

Huidige auto: Peugeot RCZ 156Pk

Re: Review op autoweek 31-1-2010

Postby HaKaa » 31 Jan 2010 11:01

Nogal makkelijk stukje geschreven door Autoweek. Dit schrijf ik ook als ik een half uurtje over internet surf en wat eerdere recenties schrijf.
Misschien kunnen dit soort bladen eens te raden gaan bij een berijder van een Insight en aanhoren wat hij/zij de voor- en nadelen van de wagen
vindt als je er enige tijd in hebt rondgereden.
HaKaa

Huidige auto: Honda Insight 1.3 Elegance, kleur Urban Titanium met instaplijsten en wat crome opsmuk aan de buitenkant. USB-stick standaard in de wagen vol met vele muziekdeunen.

Postby Tim » 31 Jan 2010 16:06

HaKaa wrote:Nogal makkelijk stukje geschreven door Autoweek. Dit schrijf ik ook als ik een half uurtje over internet surf en wat eerdere recenties schrijf.
Misschien kunnen dit soort bladen eens te raden gaan bij een berijder van een Insight en aanhoren wat hij/zij de voor- en nadelen van de wagen
vindt als je er enige tijd in hebt rondgereden.

Ik vond het nog wel meevallen eerlijk gezegd. Had een stuk negatiever verwacht.

Het is gewoon een feit dat "hybride" echt niet leeft bij de gemiddelde autoweek lezer (lees: VAG rijder).
Het zijn vaak "kort door de bocht mensen" die gewoon kijken naar wat de buurman rijdt (en zich omgekeerd zorgen maken over wat die buurman over zijn/haar auto denkt).
Ze zien de overheidsstimulering als iets oneerlijks en door deze jaloezie hameren ze alleen maar op het feit dat Hybrides niet zo zuinig zijn, dat de batterijen extreem milieuvervuilend zijn en dat het Kammback ontwerp intens lelijk is (vergetende dat dit ontwerp in het verleden heel vaak voorbij is gekomen, ook bij Audi en Mercedes). In discussies zal het vaak tot schaapachtig en instemmend knikkende reacties leiden, want men zit immers in hetzelfde schuitje (de Hybriderijder betaalt namelijk niks).

Ik kan me er niet druk om maken, ik betaal namelijk elke maand niks aan belasting, bespaar enorm(!) aan de pomp EN rij in een fijne auto :).
Heb ik schijt aan mijn buurman wanneer hij me uitlacht dat ik mijn Insight elke maand grondig was!! Zegt meer over hem dan over mij.
Of over de mensen die er alles aan doen om jou van de linkerbaan te verjagen, ook al rijd je 140 (dit is me voorheen nog niet overkomen namelijk). Kinderachtige jaloezie is het gewoon.
Tim

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Postby EcoDriver » 31 Jan 2010 16:45

Zo is 't.
Image
103.000 km in 8,5 jaar.
EcoDriver

Huidige auto: EcoDriver reed een Honda Insight Hybrid Elegance Model 2010 (Alabaster Silver Metallic) en rijdt nu in een Kia Niro 2018 (Aurora Black).

Postby Vince » 01 Feb 2010 23:23

Ook nog even de reacties gelezen, best wel geinig.
Ik was eerlijk gezegd ook nogal sceptisch omdat ik ook een vlotte rijder ben. Maar ik heb een Megane 2 liter diesel gereden en dat reed als een speer en toch vind ik de Insight lekkerder rijden. Vooral de besturing is erg direct en stevig, ik zit er beter in en hij kost mij nu als priverijder bijna niets. Als je veel lange en snelle stukken rijdt zou ik hem niet echt adviseren, maar voor het Nederlandse spitsverkeer is hij perfect en rustgevend. Ik ben gewoon veel minder gestresst achter het stuur en mijn reistijd is geen minuut langer. Verbruik kan wel iets beter, maar 5,7 tot 5,8 per 100 km vind ik in de winter best OK. Wij hebben er nu op "de zaak" 4 rijden en dat worden er zeker meer.
Vince

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance, black pearl metallic

Return to Insight Hybrid - Algemeen