Wat waren je alternatieven?

Alle discussie over de Insight Hybrid dat niet past in een ander subforum.

Wat waren je alternatieven?

Postby henri » 09 Dec 2009 15:33

Goed topic voor de Civic: Wat waren je alternatieven?.
Die moet er dus ook voor de Insight zijn. Bij deze.

Het lijkt me leuk om te lezen wat voor auto's HIH-rijders overwogen hebben als alternatief voor hun uiteindelijke keuze, en waarom. Kortom je short list voorafgaand aan het moment dat je een HIH bestelde, met voors en tegens uiteraard.

Voor mij was het duidelijk toen de 14% categorie voor lease autos werd geintroduceerd: ik wilde lage maandlasten.

Mijn short-list ligt dus voor de hand:

1. Honda Insight Hybrid. Mooie auto. Maakt wel een boel herrie op de snelweg bij invoegen/inhalen. Maar de automaat maakt veel goed.
  2. Honda Civic Hybrid. Mooie auto. Mooier dan de Insight ook. Maar die achterbank he...
    Ook waren er een paar zaken in het interieur die storen, zoals de ventilatiegaten.
  3. Toyota Prius. Niet zo'n mooie auto. Het interieur ziet er stoer uit op foto's in de folder, maar toen ik er in zat, met die middenconsole tussen mij en mijn vrouw, was dat toch een stuk minder mooi. Wel een krachtigere motor, Maar een stuk duurder ook. Het extra geld niet waard voor mij.
henri

Huidige auto: Honda Insight Elegance. Kleur grijs, blauwe bekleding.

Re: Wat waren je alternatieven?

Postby alexis » 09 Dec 2009 20:13

Hallo,

Eigenlijk had ik geen alternatief voor de HIH. Hiervoor reed ik een HCH, maar omdat de achterbank niet omlaag kan, moest ik uitwijken naar wat anders. De Prius was te duur (in vergelijking met de HIH), ik wilde wel graag maximaal 14% bijtelling, dus rij ik nou een mooie witte HIH ;-)

Alexis
alexis

Huidige auto: Honda Insight Elegance (Spectrum White Pearl)

Postby Tim » 09 Dec 2009 22:47

Bij mij was het echt een besluiten zig-zag naar de Insight. Ik ben uiteindelijk zeer tevreden met de keus.

1) 2e hands Honda Accord 2.0 comfort/sport automaat (2003-2008 model). Een paar maanden gezocht, erg moeilijk te vinden met het juiste aantal km, de juiste kleur en prijs. Uiteindelijk de hoop opgegeven. Ik hoop ooit een hybride accord te mogen bezitten ;).
2) Fiat 500 start/stop automaat, en dan 2 auto's rijden. De Fiat bleek echter te klein om ook maar zoiets als een koffer mee te nemen. Plus, de kosten om 2 auto's te rijden zouden te hoog zijn.
3) HCH. Viel buiten het budget, en achterbank kan niet plat (wat ben ik achteraf blij dat ik toch een hatchback heb met neerklapbare achterbank :))
4) 2e hands Audi A4 1.8T/2.0 multitronic. Auto rijdt zeer fijn, maar veel te hoge maandelijkse kosten. En Audi dealers zijn echt eikels. Dus hier was ik snel over uit.

Ook nog naar de Prius gekeken maar deze viel binnen 5 minuten af. Dashboard is verschrikkelijk en de rijeigenschappen vind ik niet prettig, veel te soft. Ook veel te duur tov wat de Insight te bieden heeft.
Tim

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Postby RalfG » 10 Dec 2009 07:46

Er waren geen echte alternatieven, als de Insight op niets uitgelopen was dan was ik met mijn Toyota door blijven tuffen. Ik werd meegevraagd om naar een auto te kijken (Zij wilden een Hybride) en op dat moment werd de Insight geïntroduceerd. Ik vond/vind de Insight een mooie auto met een aparte techniek en het merk Honda daar voel ik ook wel wat voor. Met mijn Toyota was niets mis alleen ontrbrak het aan emotie en is het een dorstige auto. Vertder heb ook nog wel even naar de P II gekeken maar vond het prijsverschil te groot (inruil lager en prijs hoger) en dat was op dat moment een auto waarvan de opvolger al in de startblokken stond.
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
RalfG

Huidige auto: Toyota Auris 1.8 Hybrid
Honda Insight Hybrid - Elegance - Urban Titanium

Postby Mugello » 10 Dec 2009 09:55

Mijn alternatieven:

Honda civic, niet genomen vooral omdat de achterbanken niet inklapbaar zijn
Toyota Prius, te duur in vergelijking met de Insight. Het verschil in kwaliteit weegt naar mijn mening niet op tegen het significante prijsverschil.
2011 Toyota Auris 1.8 HSD Dynamic (Pearl White)
Mugello

Huidige auto: 2011 Toyota Auris 1.8 HSD Dynamic (Pearl White)

Postby HaKaa » 10 Dec 2009 11:40

Ik heb een eigen zaak(je) in administratieve dienstverlening (interim administrateur/controller/administratiekantoor voor de "kleine" middenstander) en de overweging was dus vooral zakelijk goedkoop en privé zo aangenaam mogelijk voor zo weinig mogelijk kosten.
De Citroën C4 (berline) die ik reed was een prima en m.i. prachtige wagen met vele onverwachte opties maar zakelijk kon het nog goedkoper.
Alternatieven waren de Prius (te duur), Hyundai Tucson (te log), Mazda 6 (Mooi, prachtig, maar zakelijk wat prijzig), C4 blijven rijden (eigenlijk nog het beste alternatief), HCH (achterbank moeizaam)
De Insight bleek een schot in de roos en ik rij nu bijna al 6.000 km tot volle tevredenheid!

Millieu etc. kan ik natuurlijk altijd als argument gebruiken, maar dat zou maar een klein beetje juist zijn. Ik ga voor de besparing!

Groet,
Herman
HaKaa

Huidige auto: Honda Insight 1.3 Elegance, kleur Urban Titanium met instaplijsten en wat crome opsmuk aan de buitenkant. USB-stick standaard in de wagen vol met vele muziekdeunen.

Postby Johnny » 12 Jan 2010 23:47

eeeh nog een jaar doorrijden in m'n '95 variant, een civic of eeeeeh lopen :D
Johnny

Huidige auto: Golf Diesel Variant en wacht op m'n reeds bestelde Honda Insight Elegance,polished metal,dealer biedt ook nog een demo civic aan met 1000km en 4000,= korting......nog een civic proefrit dus....maar nee geef mij de insight maar met de 5e deur en z'n sportievere looks en drive!!

Return to Insight Hybrid - Algemeen