Zonneschermpjes Insight

Alle discussie over de Insight Hybrid dat niet past in een ander subforum.

Zonneschermpjes Insight

Postby RedDevil » 11 Aug 2019 22:23

De Insight heeft standaard geen getint glas achter (zoals de Jazz dat wel heeft) dus kan het aardig warm worden.

Toen ik mijn dakkoffer kocht kreeg ik gratis er een setje zwart gazen zonneschermen voor de Insight bij! Er waren een paar klemmetjes zoek, maar dat nam ik graag op de koop toe.
Geen idee wat voor merk. Ze zijn op maat gemaakt voor de Insight en kwamen in een grote platte zwarte zak of hoes, meer weet ik er niet van.

Nu hadden we toen al een paar schermpjes met zuignappen en een afbeelding van Nijntje. Die weghalen was toen geen optie, dus de nieuwe schermen verdwenen in de garage.
De zuignapjes van de Nijntje schermen hadden niet het eeuwige leven. Maar de kinderen hechtten er al niet meer zo aan, dus die konden eruit.

Jarenlang zonder gereden, maar recentelijk begon mijn dochter te klagen dat ze de zon toch wel erg vervelend vond. En toen het KNMI besloot dat het 40 graden moest worden heb ik de zwarte schermpjes maar eens te voorschijn gehaald en gemonteerd. En nu, een maand later, ze maar eens op de foto gezet:

Image

2 halve schermpjes voor de grote achterruit, en 2 voor de zijramen. Ik heb ook nog een schermpje voor het verticale ruitje achter, maar dat leek me niet nodig.

Image

De achterschermen van binnenuit.

Image

Het zijschermpje. Ik heb zwarte tochtstrip voor en achter het raam tegen de stilj geplakt, het scherm klemt zich daartussen vast.

De kinderen zijn er blij mee. Nijntje wordt niet gemist i.i.g. :)

Alweer 2 maanden na mijn stent. Het gaat nog steeds prima met me, weer een paar kilo kwijt en steeds fitter.
2011 HIH Elegance Image => Image over 148.585 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Re: Zonneschermpjes Insight

Postby Roy » 15 Aug 2019 10:00

Op maat nog wel! Dat in die zijraampjes heb ik nog nooit gezien. Wel een apart idee, een tint die je weer gewoon kunt weghalen.
Mijn enige zonnebescherming was dat ik probeerde te parkeren waar de auto 's middags in de schaduw staat.
Roy

Huidige auto: Honda Insight Elegance

Postby RedDevil » 19 Sep 2019 21:15

Nu het kouder wordt valt nog iets op: 's morgens zit er veel condens op de ramen met de schermpjes terwijl de zijramen voor condensvrij zijn...!
Blijkbaar werken de schermpjes ook nog isolerend en wordt het glas kouder achter de schermpjes, m.a.w. de auto zelf koelt net iets minder snel af en de ruiten zonder schermpjes blijven dus net iets schoner dan ze anders geweest zouden zijn.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby Axial63 » 22 Sep 2019 21:06

Probeer eens de ruit schoon te maken (ontvetten)
Misschien is er minder luchtstroming door de schermpjes en blijft ingestroomde lucht langer hangen...
HCH, Galaxy Grey Metallic, 2008
Toyota Prius, Abyss Grey Metallic, 2012
Axial63

Postby RedDevil » 24 Sep 2019 21:49

Nee, de condens zit aan de buitenkant en de schermpjes aan de binnenkant.
Aan vettigheid of zo zal het sowieso niet liggen, want de ruiten zijn zowel voor als achter uiterst zorgvuldig niet gewassen de afgelopen maanden. Toch is er verschil - en wel precies en alleen waar de schermpjes zijn.
Het is ook geen probleem. Het toont alleen maar aan dat ze een licht isolerende werking hebben.
Image
RedDevil

Return to Insight Hybrid - Algemeen