Avic-F900BT / 700BT Pioneer NAV

Plaats hier informatie over electronica, zoals navigatiesystemen, informatie over gadgets en tips & tricks.

Avic-F900BT / 700BT Pioneer NAV

Postby M74 » 20 Mar 2009 14:50

Ik heb een Pioneer AvicF900BT NAV systeem. Dit en de 700BT modellen hebben nog wat bekende bugs zoals piepjes welke niet uitgezet kunnen worden en dat de touchscreen niet lekker werkt. Dit is te verhelpen door de nieuwste fimrware er op te zetten.
Ook zijn er handige tooltjes om je systeem te modden zoals andere opstartscherm of stemmen. Hier de link om je Avic systeem te modden. Handleiding staat er bij en is een fluitje van een cent om de nieuwe firmware op te krijgen.

http://www.pioneer.nl/nl/content/support/support/upgrade/AVIC_F900BT_F700BT.html
M74

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Re: Avic-F900BT / 700BT Pioneer NAV

Postby thekawa » 07 Apr 2009 20:42

ik heb de f900bt al een half jaar.
heb alle updates mee gemaakt en werkt nu goed!

let op, er is firmware maar ook een bluetooth update beschikbaar voor de navi. FF op je sd kaart zetten en updaten maar :)

Geluid van de Pioneer is wel uber top! dat kunne ze wel goed aansturen bij Pioneer
thekawa

Huidige auto: SeatLeon2 DSG(gestolen :();Toyota Avensis D4D;Seat AlteaXL

Postby M74 » 07 Apr 2009 23:26

thekawa wrote:ik heb de f900bt al een half jaar.
heb alle updates mee gemaakt en werkt nu goed!

let op, er is firmware maar ook een bluetooth update beschikbaar voor de navi. FF op je sd kaart zetten en updaten maar :)

Geluid van de Pioneer is wel uber top! dat kunne ze wel goed aansturen bij Pioneer

Thx man. Tegelijkertijd met de firmware destijds ook de bluetooth update uitgevoerd. Wel heb ik dat de naam van de beller niet word getoond op het scherm van de navi maar alleen het nummer. Heb jij hier ook last van?
En jou thouchbediening. Werkt dit goed. Ik moet alles 3 a 4 keer aanraken. Erg irritant. Geluid is echter SUPER, beeld wat minder.
M74

Postby martijns » 08 Apr 2009 13:48

Beste HCH-rijders,

ik heb gister de nieuwe bolide in ontvangt mogen nemen. Ook ik heb het AVIC-F900BT systeem. Echter heb ik een vraag/probleem.
Wanneer ik aan het telefoneren ben verstaan mensen mij heel slecht, heel ver weg zeg maar. Ik kan hun echter zeer goed verstaan. De positie van de microfoon is zeg maar bovenkant stuurkolom......niet echt prettig maar goed, daar zit hij nu eenmaal. Ik kon in de instellingen niet de microfoon tweaken of tunen. Firmware updaten wellicht?

Iemand een oplossing?

bvd,

Martijn, HCH Urban titanium
martijns

Huidige auto: HCH Urban Titanium, sportpakket, zwart leder, AVIC BT900, dimmende binnenspiegel.

Postby M74 » 08 Apr 2009 14:21

martijns wrote:Beste HCH-rijders,

ik heb gister de nieuwe bolide in ontvangt mogen nemen. Ook ik heb het AVIC-F900BT systeem. Echter heb ik een vraag/probleem.
Wanneer ik aan het telefoneren ben verstaan mensen mij heel slecht, heel ver weg zeg maar. Ik kan hun echter zeer goed verstaan. De positie van de microfoon is zeg maar bovenkant stuurkolom......niet echt prettig maar goed, daar zit hij nu eenmaal. Ik kon in de instellingen niet de microfoon tweaken of tunen. Firmware updaten wellicht?

Iemand een oplossing?

bvd,

Martijn, HCH Urban titanium

De oplossing! Verplaats je microfoon naar je dakhemel. De mijne zit naast de binnenverlichting boven mijn hoofd. Heeft niks met firmware upgrade te maken, je mocrofoon is stom geplaatst. Wat betreft de firmware upgrade, kijk eerst even of je niet d elaatste update al hebt.
M74

Postby martijns » 08 Apr 2009 14:48

M74 wrote:
De oplossing! Verplaats je microfoon naar je dakhemel. De mijne zit naast de binnenverlichting boven mijn hoofd. Heeft niks met firmware upgrade te maken, je mocrofoon is stom geplaatst. Wat betreft de firmware upgrade, kijk eerst even of je niet d elaatste update al hebt.

Dank voor de tip, zal de dealert effe contacten. En ja inderdaad de microfoon is stom geplaatst.
martijns

Huidige auto: HCH Urban Titanium, sportpakket, zwart leder, AVIC BT900, dimmende binnenspiegel.

Postby ZwolluF » 08 Apr 2009 18:47

Ik heb welliswaar een andere carkit, maar die van mij zit in het riggeltje geklemd waar het dak ophoud en de voorruit begint, precies in het midden (was even zoeken).
Als ik aan het bellen ben horen mensen gewoon niet dat ik in de auto zit zo helder. :D

edit: dak en niet dat :|
Last edited by ZwolluF on 09 Apr 2009 07:23, edited 1 time in total.
All your hybrid are belong to us
ZwolluF

Huidige auto: 2009 Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby waage010 » 08 Apr 2009 22:47

Ik heb bij mij HIH Elegance een Compact Navigatie Systeem besteld, dat aan de rechterkant van de snelheidsmeter wordt bevestigd.
Heeft iemand met dit navigatiesysteem in bv de HCH ervaring?
Wat zijn bv de verschillen met een TomTom?
waage010

Huidige auto: Honda Insight Elegance Polished Metal

Postby wlunchi » 09 Apr 2009 06:42

Graag hier verder over de Honda Compact Navi, Deze topic gaat over de Pioneer.
http://www.hondahybridclub.nl/forum/viewtopic.php?f=35&t=446&p=4998&hilit=compact+navi#p4998

waage010 wrote:Ik heb bij mij HIH Elegance een Compact Navigatie Systeem besteld, dat aan de rechterkant van de snelheidsmeter wordt bevestigd.
Heeft iemand met dit navigatiesysteem in bv de HCH ervaring?
Wat zijn bv de verschillen met een TomTom?
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby HCHans » 09 Apr 2009 08:06

Waarschijnlijk is het dezelfde als in de HCH en daar is dit topic voor:
viewtopic.php?f=14&t=44&p=3912&hilit=compact#p3912

Daar staan ook wat plaatjes van me over de bevestiging.
Ik kan niet echt met tomtom vergelijken, daar heb ik namelijk niet veel ervaring mee.
Royal Blue Honda Civic Hybrid 2009
HCHans

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid 2009

Postby M74 » 09 Apr 2009 11:26

De navigatie van de Pioneer komt van Igo. Met wat aanpassingen in de layout en de kleuren. PErsoonlijk vind ik TomTom overzichtelijker. Dit went wel snel hoor, alleen vind ik de aanwijzigingen van TomTom duidelijker.
Ik ben wel aan het uitvogelen hoe ik TomTom er op kan krijgen.
M74

Postby waage010 » 12 Apr 2009 11:50

Dank voor de tip naar de juiste topic van de Compact Navi.
Had die over het hoofd gezien. :oops:
Als ik die info lees zal het niet anders zijn dan bij de TomTom met de soms vreemde route-aanwijzingen.
waage010

Huidige auto: Honda Insight Elegance Polished Metal

Postby thekawa » 15 Apr 2009 09:57

waarom geen tomtom op je pioneer? :)

zie: viewtopic.php?f=14&t=43&start=165#p8128
thekawa

Huidige auto: SeatLeon2 DSG(gestolen :();Toyota Avensis D4D;Seat AlteaXL

Postby Raynie » 14 Jun 2009 18:06

Ik heb ook de Pioneer F900BT, ben er tot nu toe niet echt tevreden over.
Heb al wel de firmware veranderd naar 2.05 maar dit heeft nog niet veel geholpen.

Probleemen:
Blijft vaak hangen kan dan alleen de F900BT weer werkend krijgen als je het contact uit en aan zet. ( erg leuk als je al op de snelweg rijd).
Scherm reageerd traag of soms helemaal niet.
Heb ook wel eens dat hij opstart radio of iets anders gaat al spelen tot dat hij klaar is voor gebruik krijg ruis maar ook wel eens een harde piep toon, dit kan ook alleen uitgezet worden door contact uit te zetten.
Carkit niet verstaanbaar voor de andere kant, moet echt scheuwen zo dat de andere kant mij eens verstaat. dit is ook als ik in de stad met 50 km rijd dus daar ligt het ook niet aan.
Navigatie: erg traag vooral bij omleidingen en hij gaat her berekenen van de route, gelukkig neem ik dan maar mijn eigen beslissing wand als ik op de pioneer moet wachten dan duurt het nog wel even dat ik dan op mijn bestemming komt.
Het enige wat ik makkelijk vindt van de Nav, maar nu ook het enige wat ik nu maar gebruik. is overzicht van de File op de kaart maar zet dan wel smart zoom uit. Ben Blij dat ik nog een PDA met TomTom heb.

Een ding wat ik wel voor elkaar heb gekregen, er kan normaal maar een USB stick gebruikt worden tot 4 Gig. Ik heb er een van 16 Gig in zitten werkt erg goed, maar dan wel meerdere mappen in je root van je USB zetten anders blader je je rot.
Map diepte 10 maar kan volgens mij ook meer maar dit is al erg veel.
Raynie

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid ( Hondata )

Postby Raynie » 23 Jul 2009 15:19

vandaag eindelijk een verbreek druk schakelaar tussen de radio gezet, dit is makkelijker dan als telkens de radio blijft hangen en danmoet stoppen om het contact uit en weer aan te zetten.
Dus nu kan ik gewoon door kachelen en de knop gebruiken werkt erg goed.
wandt zelfs nu met de nieuwe firmware 2.007000 heb ik nog steeds problemen.
Raynie

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid ( Hondata )

Next

Return to Electronica, gadgets, tips & tricks