Piepende parkeersensoren

Plaats hier informatie over electronica, zoals navigatiesystemen, informatie over gadgets en tips & tricks.

Piepende parkeersensoren

Postby HCH-CH » 12 Dec 2011 14:40

Ik had al geruime tijd last van een niet goed werkende parkeersensor. Als ik de achteruit inschakelde begon hij meteen te piepen en gaf op het schermpje constant 0,6 m aan. Ik heb dus niet de Honda sensoren maar een after-market setje. Naderde ik echt een obstakel dan werd de kortere afstand door de andere sensoren wel gemeld, dus het systeempje was nog wel bruikbaar. Alleen dat constante gepiep, verontrustte passagiers nog weleens.

Vandaag heb ik weer eens een poging ondernomen, om de zaak weer goed werkend te krijgen. Ik dacht dat er een te dikke verf laag op zou zitten, dus dat wou ik verbeteren. Ik zet er een schroevendraaiertje op en er knappen tegelijk hele stukjes verf af. Wat blijkt:
Er zat allemaal witte corrosie onder het oorspronkelijke zwarte kleurtje. Het middelste rondje is, namelijk een aluminium plaatje.
Alles netjes opgeschuurd, opnieuw een dekkend verflaagje aangebracht met de bijkleur stift en het probleem was opgelost.
Alle andere sensors ook nog maar even gecontroleerd en er was er nog één. Deze deed dus helemaal niets meer. Zelfde behandeling en weer een probleempje de wereld uit.

Moraal: Als je nogal op de sensors vertrouwd, controleer ze dan van tijd tot tijd. En bekijk ook het middelste ronde plaatje of dat geen bubbelig oppervlak heeft. In vijf minuten kan jezelf de zaak verhelpen. Doe er je voordeel mee.
ch
HCH-CH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid 2008

Re: Piepende parkeersensoren

Postby Bennink » 13 Dec 2011 13:44

Goeie tip :-)
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Return to Electronica, gadgets, tips & tricks