Navigatie van cargpsnavi.com

Plaats hier informatie over electronica, zoals navigatiesystemen, informatie over gadgets en tips & tricks.

Navigatie van cargpsnavi.com

Postby dapai » 28 Oct 2010 11:46

Chinese online winkel
deze producten zo goedkoop zijn. zijn er goed? of zijn ze koopwaardig.
http://www.cargpsnavi.com
dapai

Huidige auto: Honda Civic

car audio with gps

Postby dapai » 28 Oct 2010 11:49

Ik wil een autoradio met GPS kopen op http://www.cargpsnavi.com/honda-navigation_c77
is het ok?
dapai

Huidige auto: Honda Civic

Re: car audio with gps

Postby wlunchi » 28 Oct 2010 12:00

Volgens mij heeft niemand (voor het eerst dat ik die site zie) nog ervaring met dit bedrijf.
Zijn het originele Honda apparaten dat je weet?
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Re: Navigatie van cargpsnavi.com

Postby alexis » 29 Oct 2010 16:37

Hoi dapai,

Dit zijn GEEN originele Honda apparaten, maar chinese kloons. Draaien vaak onder een niet helemaal legale versie van Windows Mobile of CE. Kunnen wel werken, maar als je er iets mee hebt moet je het terug sturen naar China. En het is de vraag of je updates voor het kaartmateriaal kunt krijgen.

En: tegenwoordig gaat de douane bij het bepalen van de invoerrechten niet meer uit van wat er door de leverancier op de factuur is gezet (dat bleek structureel te laag te zijn ;0), maar van wat zo'n (vergelijkbaar) apparaat in Nederland kost. En dat kan onverwachte financiële tegenvallers opleveren: als een ijverige douane beambte denkt dat het een Honda navigatiesysteem is, en in de prijslijst van de HCH (of de HIH) kijkt, dan gaat 'ie uit van een prijs van dik boven de 3000 Euro. En daar moet je dan zowel BTW als invoerrechten over betalen (als je pecht hebt).

Daarom zou ik voor een Kenwood of JVC gaan (Eric heeft een leuke, die hem goed bevalt), en die gewoon hier in Nederland kopen (of misschien even kijken of ze in Duitsland goedkoper zijn).

Greetz,

Alexis
alexis

Huidige auto: Honda Insight Elegance (Spectrum White Pearl)

Re: Navigatie van cargpsnavi.com

Postby wlunchi » 29 Oct 2010 17:30

alexis wrote:Hoi dapai,

Dit zijn GEEN originele Honda apparaten, maar chinese kloons. Draaien vaak onder een niet helemaal legale versie van Windows Mobile of CE. Kunnen wel werken, maar als je er iets mee hebt moet je het terug sturen naar China. En het is de vraag of je updates voor het kaartmateriaal kunt krijgen.

En: tegenwoordig gaat de douane bij het bepalen van de invoerrechten niet meer uit van wat er door de leverancier op de factuur is gezet (dat bleek structureel te laag te zijn ;0), maar van wat zo'n (vergelijkbaar) apparaat in Nederland kost. En dat kan onverwachte financiële tegenvallers opleveren: als een ijverige douane beambte denkt dat het een Honda navigatiesysteem is, en in de prijslijst van de HCH (of de HIH) kijkt, dan gaat 'ie uit van een prijs van dik boven de 3000 Euro. En daar moet je dan zowel BTW als invoerrechten over betalen (als je pecht hebt).

Daarom zou ik voor een Kenwood of JVC gaan (Eric heeft een leuke, die hem goed bevalt), en die gewoon hier in Nederland kopen (of misschien even kijken of ze in Duitsland goedkoper zijn).

Greetz,

Alexis

Goeie tip!!
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Return to Electronica, gadgets, tips & tricks