civicmobiel wrote:Zijn er btw HCH rijders met wat ervaring met de Scangauge?
Niet met de Scangauge, maar wel met de Turbogauge (vrijwel hetzelfde, ander merk). Wat leuk is aan zo'n apparaat is dat je beter begrijpt waarom de CVT en de motor doen wat ze doen. Je kunt bijvoorbeeld de belasting van de motor zien (in procenten) en de hoeveelheid kW die geleverd wordt. Zo zie je bijvoorbeeld dat 120 met 2200 toeren nog maar voor zo'n 60% belasting zorgt.
Of er ook foutcodes uitgelezen konden worden met de Turbogauge weet ik niet. Geen foutcode te ontdekken in mijn HCH

Onhebbelijkheid van de Turbogauge is dat deze niet specifiek gemaakt is voor hybride auto's: slaat de motor af bij het stoplicht, dan gaat na 30 seconden de Turbogauge ook uit. Niet anders in te stellen, helaas.
Ik vond het de eerste paar weken erg leuk en leerzaam om te zien, maar daarna geloofde ik het wel en keek ik er nooit meer naar.