Gratis tweeter upgrade

Plaats hier informatie over electronica, zoals navigatiesystemen, informatie over gadgets en tips & tricks.

Re: Gratis tweeter upgrade

Postby iOnline » 12 Nov 2008 17:16

BlueHCH wrote:Als bij jou de tweeters terhoogte van je enkels zitten, hoe geef jij dan gas? De tweeters bij de HCH zitten namelijk onder de hierboven beschreven roostertjes, op de hoeken van het dashboard daar waar de voorruit en het dashboard samen komen.

Het geluid van de tweeters weerkaatst via de voorruit naar de passagiers.

Kan het zijn dat de HCH waar ik in gereden heb voorzien was van de zogenaamde coaxiale speaker "upgrade" waarvan ik begrepen heb dat de tweeters wél op enkelhoogte zitten?
iOnline

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby BlueHCH » 13 Nov 2008 11:36

Tja... wie zal het zeggen? Vraag het eens na.
BlueHCH

Postby iOnline » 13 Nov 2008 13:36

Nu weet ik het niet meer. Blijven de tweeters in het dash in een van coaxial speakers voorziene HCH nu wél of niet geluid produceren? :roll: :shock:
iOnline

Postby BlueHCH » 13 Nov 2008 14:13

Ja zeker, die blijven gewoon aangesloten en geluid produceren. Feitelijk heb je straks voor 4 tweeters...
BlueHCH

Postby u2sparky » 17 Feb 2010 12:29

Er wordt hier vergeten dat er een filter voor de tweeters zit. Een compo set bestaat uit een speaker, een filter en een tweeter. Alleen een tweeter vervangen heeft dus geen zin zolang je het oude filter laat zitten. Deze bepaalt tenslotte in wat voor kwaliteit het geluid richting tweeter gaat (om het maar simpel te omschrijven). Bij een composet zijn de elementen op elkaar afgestemd. Heeft iemand overigens foto's van het vervangen van de compo set in zijn geheel? Een how to fotoverslag ofzo?
u2sparky

Huidige auto: Honda Civic Hybrid jvc kwnt1

Previous

Return to Electronica, gadgets, tips & tricks