Tips, trucs en tweaks

Plaats hier informatie over electronica, zoals navigatiesystemen, informatie over gadgets en tips & tricks.

Tips, trucs en tweaks

Postby Bennink » 14 Jul 2008 11:02

Plaats in dit subforum je hardware- of softwarematige tweaks.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Re: Tips, trucs en tweaks

Postby Erwin » 16 Sep 2008 12:38

uhh vraagje... :roll: wat kan je precies met je sd kaart? en hoe gebruik je deze?
Er is ook een externe aux aansluiting,wat kan ik hiermee? microfoon inpluggen misschien
Erwin

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby ZwolluF » 17 Sep 2008 08:39

Volgens mij kan je in de standaard radio geen sd kaart kwijt. Als er een systeem in zit waarin dat wel kan, kan je hier waarschijnlijk mp3's op zetten (misschien zelfs video bestanden) en afspelen.

De aux aansluiting is (lijkt mij) een 3½ mm stereo jack plug, ofwel een standaard koptelefoon stekkertje. deze kan je in je mp3 speler/MD/Walkman prikken om die media ook af te kunnen spelen.
All your hybrid are belong to us
ZwolluF

Huidige auto: 2009 Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby stefimke » 17 Sep 2008 10:19

ZWolluF wrote:De aux aansluiting is (lijkt mij) een 3½ mm stereo jack plug, ofwel een standaard koptelefoon stekkertje. deze kan je in je mp3 speler/MD/Walkman prikken om die media ook af te kunnen spelen.

Is die aansluiting nieuw in 2007/2008? Ik heb die in mijn 2006-model niet.
stefimke

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid, 2006, niet geleased

Postby BlueHCH » 17 Sep 2008 10:55

Die aansluiting zit er bij mij ook nog niet in... hij is van januari 2008...

In de VS is die aansluiting al langer beschikbaar.
BlueHCH

Postby Hybrid » 18 Sep 2008 07:24

Moggel,

ik heb de Honda Nav. en daarin zit een sleuf voor een pcmcia kaart 8-)
Heb dus een adapter gekocht voor Compact Flash (CF) naar PCMCIA en kan nu dus (maximaal 4GB) CF kaartjes
vullen met mp3/wmv bestanden. Handig dus voor m'n oude Canon CF kaartjes ;-) Tip; snelheid van de CF kaart
maakt in dit geval niets uit, dus ben je voor zeer weinig geld weer 4gb rijker (dus geen ultra/xtreme... bla bla nodig).
Het beste werkt tot nu toe alle losse files in de root knallen en alleen voor de albums
een aparte directory aanmaken (voor it-ers; zodat je tree niet te diep wordt).
Ik heb op m'n vakantie niet 1 nummer 2x gehoord... m.a.w. met 4gig komt je een heel eind! :lol:

Mijn HCH heeft ook een AUX-in stekkertje onder de 12volt plug, daarin kun je dus ieder mp3 of 'i-POT dinges' steken,
mits je zo'n 'audio-out' kabeltje voor je muziek spelert hebt natuurlijk.

Hybrid is "Just cruisin..."
Hybrid

Postby BlueHCH » 18 Sep 2008 09:52

Van Fora uit de VS heb ik begrepen dat de Aux aansluiting (een line in dus) niet meer dan een verloopstekkertje/snoertje is dat aangesloten wordt op een stekkertje wat zich onder het voorste bakje bevindt. Ik weet niet of dat bij de EU modellen ook het geval is. Maar het is wellicht een onderzoekje waard. Zou je toch simpel en goedkoop een Aux in kunnen maken...
BlueHCH

Postby harma » 13 Jun 2010 08:58

Gisteren HCH Limited Edition en 2010 versies gechecked: beiden hadden een AUX-IN onder de 12v aansluiting (met afsluitklepje). Vreemd is dat de verkoper aangaf dat er geen AUX-IN op zat.

Lijkt er toch op dat op de laatste versies weer een AUX-IN aanwezig is. Daarbij zoals anderen aangeven zou het niet moeilijk moeten zijn om zo'n aansluiting te (laten) maken.
harma

Huidige auto: BMW 1

Return to Electronica, gadgets, tips & tricks