OBDKey Bluetooth

Plaats hier informatie over electronica, zoals navigatiesystemen, informatie over gadgets en tips & tricks.

OBDKey Bluetooth

Postby uglymuddah » 09 Jan 2010 23:33

Ik heb ivp een Scangauge of TurboGauge een ander OBD (On Board Diagnostic) apparaatje gekocht vandaag.
Het is de OBDKey Bluetooth geworden. Reden voor mij om deze te bestellen is dat het apparaatje na insteken draadloos de data doorstuurt naar je telefoon. Er is ook een USB of WIFI versie te koop.
Kosten van de Bluetooth versie: via Paypal omgerekend €118,24 incl. verzendkosten. (£103.56)
Image
http://www.obdkey.com/index.asp
Het filmpje hieronder toont hoe e.e.a in zijn werk gaat.
OBDKey Bluetooth in samenwerking met een HTC telefoon
OBDKey WIFI met HTC telefoon
OBDKey en iPhone test

Zodra het apparaatje is gearriveerd en door mij is getest zal ik een review met foto's in deze topic posten. :ugeek:
Quid Agis, Medici?

ImagePrius III Aspiration, Pearl White, TNS510, parkeersensoren.
uglymuddah

Huidige auto: Prius 3 Aspiration
TNS 510 Navi
parkeersensoren achter
Pearl White

Re: OBDKey Bluetooth

Postby Bennink » 10 Jan 2010 12:23

Leuke gadget! Dat is natuurlijk ook wel een mooie oplossing zo, via Bluetooth :-) Ben erg benieuwd of dat nou een beetje werkt.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby Bennink » 13 Jan 2010 17:24

Oh ja, verrek. Ik dacht dat ik dit topic op het Priusforum was tegengekomen :oops:
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby RalfG » 21 Jan 2010 13:41

Werkt dat ding een beetje of heb je hem nog niet? Heb er ook wel oren naar, een extra schermpje is ook wel leuk maar via je telefoon is wel zo onopvallend. Werkt de HF functie dan nog wel? Of wordt de overdracht van de OBD dan onderbroken?

Graag nog wat info.
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
RalfG

Huidige auto: Honda Insight Hybrid - Elegance - Urban Titanium

Postby uglymuddah » 24 Jan 2010 13:16

Hoi RalfG, ja sorry het heeft wat langer geduurd om te beantwoorden, had eerst wat probleemjes met de software maar het werkt PrimA nu!

Heb 2 Programma's werkend, daarnaast de telefoon gepaired met de auto om te kunnen bellen en Bluetooth audio streaming tegelijkertijd aan zonder problemen. Key eruit auto stop, weer aan en key erin allemaal geen enkel probleem.

In onderstaande picasamap heb ik een aantal foto's genomen en daar onderschriften bijgezet. Ze zijn wat wazig maar je ziet een heel deel parameters die de Key kan zien en doorstuurt naar de telefoon via blauw tand.

Vanmiddag een testritje met OBDKey. Ik zal binnenkort een filmpje maken en dat op Jijbuis gooien. Dan kunnen jullie het zien werken.

OBDKey album
Quid Agis, Medici?

ImagePrius III Aspiration, Pearl White, TNS510, parkeersensoren.
uglymuddah

Huidige auto: Prius 3 Aspiration
TNS 510 Navi
parkeersensoren achter
Pearl White

Return to Electronica, gadgets, tips & tricks