Snoerloze compressor en starthulp

Plaats hier informatie over electronica, zoals navigatiesystemen, informatie over gadgets en tips & tricks.

Snoerloze compressor en starthulp

Postby RedDevil » 05 May 2018 15:08

Net terug van een weekje Eifel. Met een souvenir.

In de plaatselijke Lidl zag ik een aanbieding: een lithiumaccu met compressor, starthulpaansluiting, lampje en USB lader voor 50 euro.
https://www.lidl.de/de/ultimate-speed-powerbank-mit-kompressor-upk-10-a1/p278700
Image

Thuis maar eens uitgeprobeerd. Schakelaartje op On, grote schakelaar op On; en de compressor gaat lopen.
De kinderen wilden met ballen spelen en die waren allemaal slap. In een paar seconden per stuk op spanning. Mooi.

Even de banden bijpompen. Dat gaat net zo snel als met de pomp die bij het plaksetje van Honda zat, en veel makkelijker: geen stugge draad naar de sigarettenaansteker meer, geen gezeur met de schroefnippel die niet grijpt op de schroefdraad, want deze heeft een hevelsluiting; en geen gelek tijdens het aandraaien als ie eindelijk wel pakt.
De hevelaansluiting lekt weliswaar ook als je 'm erop duwt, maar dat is over zogauw je de hevel omlaagdrukt ipv. na 5 keer doordraaien.

LED doet het ook, al moet je de rode knop een seconde lang ingedrukt houden voor ie wat doet maar dat overleven we wel.
Geeft net zoveel licht als het LEDje van mijn mobieltje, beetje overbodig dus; tenzij dat mobieltje zelf leeg is, maar dan kan ie dus opgeladen worden via het USB kabeltje van 20 cm.
Het kabeltje kan alleen voor laden worden gebruikt want de datalijn (als je je mobiel ermee aan een PC had willen hangen) is niet doorverbonden.

De aansluiting voor de startkabels geeft permanent 11,8 Volt af, ongeacht de stand van de schakelaar. Er zit een rubber kapje over en de contacten liggen verdiept.
Ik heb ze nog niet uitgeprobeerd op een auto met een dooie accu ;)

Het mooiste is nog dat ie nauwelijks groter is dan de Honda compressor en dus ook in het vloervakje helemaal links in de bagageruimte past, en waarschijnlijk ook in de sleuf in de piepschuimen bak; maar die had ik niet bij me. Weekje vakantie, dus vloer eruit :)
Image

Niet alleen makkelijker in gebruik, ook nog een gewichts- en ruimtebesparing: Honda pomp en startkabels eruit en klaar is Bart! ;)
Last edited by RedDevil on 03 Jun 2018 22:03, edited 1 time in total.
2011 HIH Elegance Image => Image over 131.484 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Re: Snoerloze compressor en starthulp

Postby RedDevil » 14 May 2018 14:56

Gisteren mijn schoonouders op bezoek gehad.
Mijn schoonvader twijfelde of zijn banden wel in orde waren (Suzuki Ignis) en inderdaad zagen ze er een beetje bollend uit bij de wangen.
'Maar de spanning is goed, heb ik onlangs nog bij Profile laten controleren'...
Ze zouden er volgens hem bij Profile 2,2 Bar in hebben gedaan. In de deur staat echter 2,3... Vreemd, toch maar even checken.

1,5 Bar! :o

Band opgepompt naar 2,3 Bar, en op naar het volgende wiel.
Weer 1,5 Bar!

En toen zag ik het, dankzij de dubbele schaalverdeling.
1,5 Bar = 22 PSI. De bandjes waren rondom op 22 PSI gezet!

Mijn schoonvader meldde, eenmaal thuisgekomen, nog dat ie nu veel beter rijdt. ;)
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby RedDevil » 03 Jun 2018 21:59

De Lidl heeft 'm in het krantje staan!
https://www.lidl-shop.nl/ULTIMATE-SPEED-Powerbank-met-compressor-UPK-10-A1/p100237618
Voor 20 euro meer dan mijn souvenir... En ik had al geen spijt...

Nog steeds 50 euro in Duitsland overigens. 5 euro verzendkosten, wie weet ook naar ons.
Image
RedDevil

Postby gecro » 17 Jul 2018 19:08

Helaas niet naar NL :evil:
gecro

Huidige auto: Honda Insight Elegance 2009

Postby RedDevil » 18 Jul 2018 18:09

In de handleiding staat dat je de compressor niet langer dan 5 minuten achter elkaar moet laten lopen. Of 7 minuten, beide komt voor.
Op een warme dag wordt de aansluiting echter na 2 minuten al erg heet. Dan heb je net 1 of 2 banden bijgepompt.

Bovendien bleek dat het manometertje niet erg nauwkeurig is. Hoe warmer, hoe minder hij aangeeft. Mijn garage had ter ere van de kleine beurt de bandenspanning verlaagd naar 2.4 Bar, maar het metertje gaf bij elke band minder aan (tot minder dan 2 dus). Even gechecked met een voetpomp; die gaf 0.5 Bar meer aan...
Image
RedDevil

Return to Electronica, gadgets, tips & tricks