Vervanging Batterypack

Alle discussie over de Civic Hybrid dat niet past in een ander subforum.

Vervanging Batterypack

Postby jdelft » 02 Feb 2015 13:35

Afgelopen december 2014 een Civic Hybride Business mode 2011 gekocht via Leaseplan. gave auto met puike opties en zuinig rijgedrag. Eerste weken haalde ik gemiddeld 1:20 maar daarna ging het mis. De IMA liep meerdere keren per dag volledig leeg en laadde met een soort van boost in paar minuten weer op. Weer paar dagen later ging het IMA lampje branden dus langs de dealer. Deze vertelde dat er vanuit de importeur een software update dient te worden uitgevoerd (welke ik overigens moest betalen). Na de update werd het benzineverbruik tot ongekende hoogte opgestuwd, Haalde gemiddeld 1:12. Na ongeveer en week ging toch het IMA lampje weer branden dus wederom terug naar dealer. Deze vertelde mij dat zij een mail met de foutcode van de accupack naar de importeur gingen sturen en de accupack vervangen zou gaan worden. Dit is inmiddels gebeurd en heb ik niets voor hoeven afrekenen (garantie op accupack 8 jaar of 150.000 km). Wat opvalt is dat met de installatie van de nieuwe accupack wederom nieuwe software is geinstalleerd de ondersteuning van de elektromotor minder is dan daarvoor. Ofwel er wordt minder snel ondersteund. Waarschijnlijk om de batterijpack te sparen. Wat overigens ook tegenvalt is de vering van de auto, bar slecht, weet iemand hier een oplossing voor?
jdelft

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Re: Vervanging Batterypack

Postby RedDevil » 02 Feb 2015 16:01

Welkom!

Je Civic (HCH voor Honda Civic Hybrid) heeft waarschijnlijk te lang stil gestaan bij de dealer.
Ze horen elke maand minstens een half uur te lopen om de hybride accu op peil te houden.
Waarschijnlijk is dat niet gebeurd. Er raken dan cellen leeg terwijl andere cellen nog vol zijn.
Ga je er dan ineens gebruik van maken dan raken de volle cellen overladen en gaat de boel stuk.

Dat je auto anders reageert met een nieuw pakket is normaal. Het IMA systeem moet nog inleren; er zal geen nieuwe update in zitten.
Na verloop van tijd wordt het beter en zuiniger.

De vering is sinds 2011 een stuk stugger dan voorheen, is dat wat je bedoelt?
Let op de bandenspanning, die kan beter te hoog dan te laag staan.
Mijn HIH heeft minder last van zijwind met een hogere bandenspanning (3 bar) en het verbruik is ook merkbaar lager.
Dat zal met de HCH ook vast zo zijn.

Ik hoop dat je de opstartproblemen snel te boven bent en kan gaan genieten van je HCH...! :)
2011 HIH Elegance Image => Image over 108.129 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Return to Civic Hybrid - Algemeen