Chassisnummer achter schuif in motorruimte

Alle discussie over de Civic Hybrid dat niet past in een ander subforum.

Chassisnummer achter schuif in motorruimte

Postby Vossie » 11 Jan 2015 15:59

Het viel me op dat bij het openen van de motorkap de schuif waarachter het chassisnummer zit, vlak onder de voorruit, bij mij open stond. Heeft deze schuif nog een andere functie? Maw moet deze schuif open of dicht zijn?

En hebben er mensen tips waar de Civic Hybrid wellicht zwakke plekken heeft mbt binnendringen van vocht, heb het idee dat die van mij niet "waterdicht" meer is. Bij regen wil er nog wel eens vocht aan de binnenkant van de zijruiten zitten terwijl de auto gewoon op de parkeerplaats stil staat.......

Alvast bedankt voor de tips!
Vossie

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Elegance 2010

Re: Chassisnummer achter schuif in motorruimte

Postby pquist » 15 Jan 2015 18:51

Volgens mij heeft het schuifje geen andere functie dan dat het in dichte staat het plaatje met het chassisnummer beschermt tegen vuil en corrosie.
Het vocht aan de binnenkant van de ruit komt mij niet bekend voor. De oorzaak kan zijn dat de deurrubbers niet goed vast zitten of beschadigd zijn. Als je in een vorstperiode gewassen hebt en s'nachts gaat het vriezen, kunnen de portieren de volgende ochtend vastzitten. Als je dan het portier wat grof opentrekt, kunnen de deurrubbers los gaan zitten of beschadigen. Je kunt dit voorkomen door deurrubbers vóór de winter in te smeren met siliconen- of teflonspray. De rubbers blijven daardoor soepel en de spray is waterafstotend.
pquist

Huidige auto: Lexus CT200H Business Line

Return to Civic Hybrid - Algemeen