Caska aftermarket multi-mediasysteem

Alle discussie over de Civic Hybrid dat niet past in een ander subforum.

Caska aftermarket multi-mediasysteem

Postby Vossie » 06 Nov 2014 10:42

Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een Honda Civic Hybrid Elegance uitvoering uit 2010, wat een fijne luxe en goedrijdende auto!

Bij de proefrit heb ik me, helaas, niet goed genoeg verdiept in het Caska Multi-mediasysteem welke in de auto geïnstalleerd is, het ziet er supergelikt uit en schijnt als alternatief van het "standaard" af fabriek (Alpine) Multi-mediasysteem geleverd te zijn........ik heb de factuur ingezien en het apparaat (incl. inbouw) schijnt € 1.800! te hebben gekost.

Het blijkt gewoon Chinese rommel, het radio-ontvangst is bagger, de AF functie werkt niet zoals de AF functie hoort te werken, regelmatig moet ik het navigatiesysteem restarten omdat hij de kaarten niet kan vinden en de toetsenverlichting licht wel op bij het opstarten van het systeem, gaat daarna uit om nooit meer aan te gaan (heb dus alleen licht van het touchscreen).

Ik ben erg benieuwd of er meerdere Civi Hybrid rijders zijn die dit systeem hebben (gehad) en wat hun ervaringen zijn (geweest)!

René
Vossie

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Elegance 2010

Re: Caska aftermarket multi-mediasysteem

Postby MyHCH » 09 Nov 2014 20:52

Misschien kun je een algemeen autoforum proberen, want ik geloof niet dat er veel Civics met dit systeem rondrijden (de meesten hebben het af-fabriek of door de dealer ingebouwd en dan is het vrijwel altijd een ander (bekender) merk). Maar in elk geval heel veel plezier met je HCH toegewenst!
2017 Jazz:Image > 60.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby Vossie » 06 Dec 2014 20:38

Inmiddels is het Caska multi-mediasysteem ivm alle problemen die ik er mee had door de verkopende partij vervangen door een Honda SSD systeem (de uitvoering van na 2009) uit een "donor" Civic Hybrid. Wat een verademing! Ik mis echter de (Nederlandse) handleiding, kan iemand me hieraan helpen? Liefst uiteraard digitaal.

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Tips en trucs aangaande dit systeem zijn ook meer dan welkom!

Alvast bedankt!
Vossie

Postby civicmobiel » 08 Dec 2014 22:53

Vossie wrote:Inmiddels is het Caska multi-mediasysteem ivm alle problemen die ik er mee had door de verkopende partij vervangen door een Honda SSD systeem (de uitvoering van na 2009) uit een "donor" Civic Hybrid. Wat een verademing! Ik mis echter de (Nederlandse) handleiding, kan iemand me hieraan helpen? Liefst uiteraard digitaal.

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Tips en trucs aangaande dit systeem zijn ook meer dan welkom!

Alvast bedankt!

wij hebben in onze Honda HCH 2011 een Kenwood DNX5280BT
dit is de handleiding, heb je daar wat aan?
https://www.gebruikershandleiding.com/K ... 65213.html
ff downloaden
groet
mmm...even wegdromen....zie wel waar ik kom.........met mijn zwarte BMW 318i M-Pakket .
Image.........Image
civicmobiel

Huidige auto: BMW 318i Touring M-Pakket

Postby Vossie » 09 Dec 2014 10:07

Bedankt voor de input.

Inmiddels heb ik van de verkoper (Athlon Carlease occasioncentre Rotterdam) de originele handleiding ontvangen, het betreft het originele Honda SSD multi-mediasysteem, volgens mij is deze op basis van het merk Clarion. Zie:

http://www.honda-access.com/268/en/Images/97435.jpg

Iemand ervaringen met dit systeem? Tips en trucs?

Zag al wel dat een "update" van de kaarten voor het navigatiesysteem via een SD kaart belachelijk duur is (€ 199,--).
Vossie

Postby civicmobiel » 11 Dec 2014 13:54

Vossie wrote:Bedankt voor de input.

Inmiddels heb ik van de verkoper (Athlon Carlease occasioncentre Rotterdam) de originele handleiding ontvangen, het betreft het originele Honda SSD multi-mediasysteem, volgens mij is deze op basis van het merk Clarion. Zie:

http://www.honda-access.com/268/en/Images/97435.jpg

Iemand ervaringen met dit systeem? Tips en trucs?

Zag al wel dat een "update" van de kaarten voor het navigatiesysteem via een SD kaart belachelijk duur is (€ 199,--).

Volgens mij verkoop Honda al de navi's onder de naam Honda SSD multi-mediasysteem....dat staat er bij onze Kenwood ook bij ;)
mmm...even wegdromen....zie wel waar ik kom.........met mijn zwarte BMW 318i M-Pakket .
Image.........Image
civicmobiel

Huidige auto: BMW 318i Touring M-Pakket

Return to Civic Hybrid - Algemeen