Dimlicht

Alle discussie over de Civic Hybrid dat niet past in een ander subforum.

Dimlicht

Postby PeterH » 19 Jun 2014 13:26

Ik dacht eerst dat een lampje stuk was op mijn dashboard, maar ik las in het boekje ook niets over een dimlicht symbool.
Klopt het dat als ik het dimlicht aanzet ik geen symbooltje zie?

Bij mijn vorige auto's had ik altijd het voglende symbool dat ging branden:
Image

Zie nu enkel het volgende lampje branden bij stadslicht en dimlicht:
Image

Hoor het graag :)
PeterH

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2009

Re: Dimlicht

Postby civicmobiel » 19 Jun 2014 15:10

PeterH wrote:Ik dacht eerst dat een lampje stuk was op mijn dashboard, maar ik las in het boekje ook niets over een dimlicht symbool.
Klopt het dat als ik het dimlicht aanzet ik geen symbooltje zie?

Bij mijn vorige auto's had ik altijd het voglende symbool dat ging branden:
Image

Zie nu enkel het volgende lampje branden bij stadslicht en dimlicht:
Image

Hoor het graag :)

Klopt is in onze HCH ook :!:
mmm...even wegdromen....zie wel waar ik kom.........met mijn zwarte BMW 318i M-Pakket .
Image.........Image
civicmobiel

Huidige auto: BMW 318i Touring M-Pakket

Postby Roy » 23 Jun 2014 07:57

Dat is bij onze Insight inderdaad ook zo. Raar en niet echt handig. Ik weet nog altijd niet wat voor licht ik krijg bij welke stand.
Roy

Huidige auto: Honda Insight Elegance

Postby civicmobiel » 23 Jun 2014 08:44

Roy wrote:Dat is bij onze Insight inderdaad ook zo. Raar en niet echt handig. Ik weet nog altijd niet wat voor licht ik krijg bij welke stand.

niet zo erg, ik draai de schakelaar altijd helemaal door, dus dimlicht aan (stads-parkeer-licht gebruik ik nooit)
bij heen en weer bewegen van de schakelaar heb je groot of dimlicht - zie je weer aan het blauwe lampje
mmm...even wegdromen....zie wel waar ik kom.........met mijn zwarte BMW 318i M-Pakket .
Image.........Image
civicmobiel

Postby PeterH » 24 Jun 2014 18:40

Het staat wel op de schakelaar, maar wel vreemd dat dit geen symbooltje op het dashboard geeft.
Kan ermee leven :)
PeterH

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2009

Postby civicmobiel » 24 Jun 2014 20:06

PeterH wrote:Het staat wel op de schakelaar, maar wel vreemd dat dit geen symbooltje op het dashboard geeft.
Kan ermee leven :)

ja, waarom zou je een lampje hebben, het stadslicht is geen echt te gebruiken licht meer (al jaren) en mocht je het vergeten, er gaat een pieper als je de auto verlaat zonder het uit te zetten ;)
Image.........Image
civicmobiel

Postby Roy » 25 Jun 2014 06:23

Ik heb het licht altijd op automatisch staan, dus stadslicht brandt bijna nooit, maar ik wil nog wel eens stadslicht opzetten als het bijvoorbeeld heel zonnig is (ik vind het ook fijn als andere automobilisten hun licht aanhebben overdag) en nu weet ik nog steeds niet hoe het stadslicht eruit ziet. :geek:
Roy

Huidige auto: Honda Insight Elegance

Postby MyHCH » 25 Jun 2014 07:43

Stadslicht aanzetten als het zonnig is heeft geen enkel effect. Dat zie je niet of nauwelijks. Auto's met dagrijverlichting hebben vaak juist feller licht dan dimlicht om beter zichtbaar te zijn.
Het is bij mijn weten zelfs verboden om met alleen stadslicht rond te rijden. Stadslicht gebruik je alleen als je parkeert op een onveilige plaats of in combinatie met je mistlampen voor (dimlicht is dan te fel waardoor je verblind wordt).
2017 Jazz:Image > 31.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Return to Civic Hybrid - Algemeen