honda civic hybrid licht opbrengst

Alle discussie over de Civic Hybrid dat niet past in een ander subforum.

honda civic hybrid licht opbrengst

Postby haochen » 28 Jan 2014 02:27

Hoi mensen

Ik ben zelf een hybrid rijder en heb weinig ervaring met honda civic hybrid . Ik heb een honda civic.hybrid gekocht van bouwjaar 2008 . Paar keer in de donker gereden viel me heel erg op dat mijn koplampen niet genoeg licht geven . Daarna paar keer lampjes vervangen bij de dealer (phlips x trem hb4 ) maar heb ik nog steeds probleem met weinig lichtopbrengst.
Heeft iemand ook mee gemaakt? Of weet iemand een goeie oplossing?

Ps : volgens de dealer kan ik xenon setje halen en monteren maar is dat niet slecht voor de auto? (Omdat xenon met hoge spanning werkt)
haochen

Huidige auto: Honda civic hybrid

Re: honda civic hybrid licht opbrengst

Postby civicmobiel » 28 Jan 2014 08:04

haochen wrote:Hoi mensen

Ik ben zelf een hybrid rijder en heb weinig ervaring met honda civic hybrid . Ik heb een honda civic.hybrid gekocht van bouwjaar 2008 . Paar keer in de donker gereden viel me heel erg op dat mijn koplampen niet genoeg licht geven . Daarna paar keer lampjes vervangen bij de dealer (phlips x trem hb4 ) maar heb ik nog steeds probleem met weinig lichtopbrengst.
Heeft iemand ook mee gemaakt? Of weet iemand een goeie oplossing?

Ps : volgens de dealer kan ik xenon setje halen en monteren maar is dat niet slecht voor de auto? (Omdat xenon met hoge spanning werkt)

Wij hebben geen enkel probleem met de lichtopbrengt van onze HCH.
Deze is van sep 2011..er heeft wel tussen 2008 en 2011 een facelift plaatsgevonden..wellicht ook iets met de lampen?????
mmm...even wegdromen....zie wel waar ik kom.........met mijn zwarte BMW 318i M-Pakket .
Image.........Image
civicmobiel

Huidige auto: BMW 318i Touring M-Pakket

Postby RedDevil » 28 Jan 2014 11:49

Een 2x 35W Xenon setje geeft ongeveer 3 keer zoveel licht als de standaard halogeenlampen.
Je kan een hoop over Xenon vinden op dit forum door Xenon in te tikken bij de search knop rechtsboven.

Wat de hoogspanning betreft hoef je je geen zorgen te maken. Xenon lampen woprden niet rechtstreeks aangesloten maar via een zgn. ballast; de lampen hebben een aparte hoogspanningsaansluiting naar de ballast toe, en de ballast heeft weer een verloopkabeltje naar de lampaansluiting van de auto.
2011 HIH Elegance Image => Image over 108.129 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby haochen » 28 Jan 2014 12:31

Ik heb geen idee waarom zo weinig licht geeft. Ik dacht eerst koplampen afstellen maar de koplampen staan goed ingesteld.
Alleen de reflector van linkere lamp is een beetje vies (heel klein beetje) . Ik bedoel lig toch niet daar aan? Want mijn rechte reflector is nog best goed.
haochen

Postby civicmobiel » 28 Jan 2014 14:25

haochen wrote:Ik heb geen idee waarom zo weinig licht geeft. Ik dacht eerst koplampen afstellen maar de koplampen staan goed ingesteld.
Alleen de reflector van linkere lamp is een beetje vies (heel klein beetje) . Ik bedoel lig toch niet daar aan? Want mijn rechte reflector is nog best goed.

Ik las ook nog ergens dat het model na 2009 iets andere koplampen heeft gekregen (met een andere kleur binnenwerk)
misschien dat hier verschil in zit.
ik citeer:
Hij blijft lijken op de huidige Civic Hybrid, zal alleen wat sportiever worden. Nieuwe voorbumper, koplampen (kleur van het binnenwerk) en nieuwe achterlichten en -bumper. Daarnaast krijgt de Civic Hybrid 2009 nieuwe velgen (5-spaaks), in plaats van de dichte Hybrid-velgen die er nu onder zitten. In het interieur wordt de grijze bekleding vervangen door zwart, dit is wat sportiever en minder Amerikaans. Uitrusting wordt ook wat uitgebreid.
mmm...even wegdromen....zie wel waar ik kom.........met mijn zwarte BMW 318i M-Pakket .
Image.........Image
civicmobiel

Huidige auto: BMW 318i Touring M-Pakket

Postby haochen » 28 Jan 2014 16:23

Ja dat klopt. Hch 2009 heeft andere koplampen dan 2008 .
Was vanmiddag bij de dealer geweest en den enige oplossing is xenon verlichten. Maar bij de dealer is sowieso duur . Weet iemand waar ik goedkoop en kwaliteit xenon kan inbouwen???
Ik woon zelf in apeldoorn .

ps: honda dealer grbruikt xenon setje van QLine
haochen

Postby Ron H » 28 Jan 2014 18:57

Inbouw van xenon is een ritje naar elders ( in mijn geval Rtd) wel waard. Het levert je een zee van licht. Wel goed afstellen!
Ron H

Huidige auto: Voorheen 2x HCH, nu even DS5 hybrid4

Postby haochen » 28 Jan 2014 22:35

Maar welke merk is goed pilot??? Hoe ziet dan met xenon lampje vervangen ?
haochen

Postby RedDevil » 29 Jan 2014 13:08

Xenon lampen hebben een brandduur van vele duizenden uren, op mijn goedkope setje stond 6000 tot 8000 uur. Dan moet je wel heel veel rijden met licht aan voor je die moet vervangen...
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby haochen » 29 Jan 2014 23:12

Ik ga denk ik xenon lampen monteren op mijn hch. Volgens dealer moet ik rekening houden op 200 euro inc btw montage enso.
Zit heel veel verschil dan als reflector heb ipv lens? Of is de licht opbrengst zelfde??
haochen

Postby RedDevil » 29 Jan 2014 23:43

Eerder meer dan minder want een reflector kan een groter deel van het licht dat de lamp uitstraalt nuttig gebruiken.

Nadeel van reflectors t.o.v. lenzen is dat het licht dat de lamp rechtstreeks uitstraalt niet wordt afgebogen. Tegenliggers worden daardoor enigszins verblind.
Daardoor hebben de lampen vaak een afscherming in zich om die rechtstreekse verblinding tegen te gaan.
H11 lampen zoals de Insight heeft hebben dat echter niet; die kunnen feitelijk alleen in lenslampen of lampen met een of andere vorm van afscherming worden gebruikt.
Image
RedDevil

Postby Toos » 15 Jan 2016 10:52

Ik heb zelf led er in gedaan omdat ik het zelfde probleem had met mijn 2009 model. Duidelijk verschil!
Toos

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby Eds » 15 Jan 2016 20:24

ik heb de xenon verlichting ruim een jaar geleden hier in laten bouwen:

http://www.sky-cars.nl/webshop/inbouwstation.html

kosten toen € 150

kreeg dit adres trouwens bij de Honda dealer.
Honda Insight Elegance 2009
Spectrum White Pearl
Eds

Huidige auto: Honda Insight Elegance

Postby Arie Bombarie » 19 Jan 2016 17:16

Eds wrote:ik heb de xenon verlichting ruim een jaar geleden hier in laten bouwen:

http://www.sky-cars.nl/webshop/inbouwstation.html

kosten toen € 150

kreeg dit adres trouwens bij de Honda dealer.

Ik heb er ook over zitten nadenken om zo'n Xenon set te laten inbouwen. Honda Los in Ridderkerk heeft mij echter dat afgeraden. Wat zijn jullie ervaringen?
2010 Honda Civic Hybrid Elegance: Image
Arie Bombarie

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Elegance uit 2010

Postby Strampke » 20 Jan 2016 22:00

Ik wil graag wat gedachten met jullie delen.

Het is mij ook opgevallen dat de lichtopbrengst van de Honda Civic Hybride gering is.
En dat terwijl ik in 2010, toen we de auto net gekocht hadden, de indruk had dat de lichtopbrengst juist groot was.

Door deze discussie kwam het volgende bij mij boven drijven.
Ik heb een Audi 100 C4 gehad en voor die auto is een Lichtupdate leverbaar.
( http://audi100.net/Shop/shop.html , zoeken naar lichtupdate )

Wat is het geval:
De stroom voor de lampen gaat door de schakelaar en via de schakelaar treedt spanningsverlies op.
De lichtupdate zorgt ervoor dat de schakelaar een paar relais aanstuurt en die relais geven vervolgens de volle spanning van de accu op de lampen.
En dat geeft een zichtbaar verschil.

Stel je voor dat bij de Honda de stroom ook via de lichtschakelaar naar de lampen gaat, dan zou dat een oorzaak kunnen zijn van de geringe lichtopbrengst.

Ik laat nu het woord aan de deskundigen.
Volvo 244 GL 1979: ongeveer 1 op 10
Honda Civic Hybride 2010: Image
Volvo V60 PIH 2013: Image
Strampke

Huidige auto: Honda Civic Hybrid en een Volvo V60 PIH

Return to Civic Hybrid - Algemeen