Garmin navigatie

Alle discussie over de Civic Hybrid dat niet past in een ander subforum.

Garmin navigatie

Postby roel 22 » 14 Jul 2013 13:15

Ik ben sinds afgelopen week de (zeer tevreden) eigenaar van een Honda Civic Hybride.
Er zit een Nuvi 360 navigatiesysteem in (Garmin). Hij speelt echter niet via de radio af. Is dat mogelijk met dit apparaat? (en zo ja: hoe?)
Alvast dank voor tips!
roel 22

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Re: Garmin navigatie

Postby civicmobiel » 14 Jul 2013 14:50

Volgens mij zit er een fm radio aansluiting op, of bedoel je dat niet.
Hier kun je de handleiding met informatie downloaden
Suc6

http://www.gebruikershandleiding.com/Ga ... 21890.html
mmm...even wegdromen....zie wel waar ik kom.........met mijn zwarte BMW 318i M-Pakket .
Image.........Image
civicmobiel

Huidige auto: BMW 318i Touring M-Pakket

Postby roel 22 » 15 Jul 2013 07:11

Dank je, maar ik kan daarin niet vinden hoe ik de Garmin op mijn radio aansluit.
Er loopt een kabeltje mijn dashboard in, maar mogelijk is die alleen voor de stroom.
Ik zal straks mijn dashboard eens loshalen, is niet zoveel werk heb ik gelezen.
roel 22

Postby roel 22 » 15 Jul 2013 14:20

Volgens de helpdesk van Garmin is het niet mogelijk de Nuvi 360 via de radio af te spelen.
Wat ik me wel afvraag: op de Garmin zit een koptelefoon-uitgang. De Civic heeft een Aux-ingang (althans: er staat Aux op het dashboard).
Is het misschien mogelijk een draadje te leggen van de koptelefoon naar de aux en zo de Garmin-audio toch via de radio te laten lopen?
roel 22

Postby roel 22 » 21 Jul 2013 07:40

Vervolgprobleempje.
Ik dacht de voet van de beugel waarop de Garmin staat ongestraft los te kunnen schroeven. Hij staat op het dashbooard, boven de radio/cd-unit.
Ik veronderstelde dat het zelftappende schroefjes waren, een en ander blijkt echter met moertjes vast te zitten. Die dus prompt achter het dashboard vielen.
Dus verwijderde ik de cd-unit om erbij te kunnen en de schroefjes weer vast te zetten: daar blijkt echter een stalen plaat tegen de onderkant van het dashboard te zitten.
Ik kan dus met geen mogelijkheid bij de bevestigingspunten van de voet komen. En kan evenmin zien hoe ik die stalen plaat los kan krijgen.
Iemand enig idee hoe ik er wel bij kan??
roel 22

Postby civicmobiel » 21 Jul 2013 13:22

roel 22 wrote:Ik kan dus met geen mogelijkheid bij de bevestigingspunten van de voet komen. En kan evenmin zien hoe ik die stalen plaat los kan krijgen.
Iemand enig idee hoe ik er wel bij kan??

Vreemd, want de hele handel is er toch ook in gemonteerd en geen fabrieksoptie.
Heb je alleen de cd-unit er uit gehaald of meer?
Ik heb ingebouwde navigatie en de dealer moest een keer achter de unit zijn om een nieuw iPod snoertje te plaatsen en toen haalde hij met een paar rappe bewegingen een heel deel van het dashboard los. (dat middenstuk waar bij jou de radio - cd - en temperatuursknoppen zit)
Misschien kun je er zo beter bij. Lijkt me een lastig probleem.
suc6
mmm...even wegdromen....zie wel waar ik kom.........met mijn zwarte BMW 318i M-Pakket .
Image.........Image
civicmobiel

Postby roel 22 » 22 Jul 2013 10:06

De cd-unit loshalen is een kwestie van twee schroefjes losdraaien. Ik dacht zo eenvoudig bij de bevestigingspunten van de navigatievoet te kunnen. Maar tegen de onderkant zit een stalen plaat die alles afdekt. Geen idee hoe ze die voet ooit hebben vastgezet...
roel 22

Postby civicmobiel » 22 Jul 2013 15:56

roel 22 wrote:De cd-unit loshalen is een kwestie van twee schroefjes losdraaien. Ik dacht zo eenvoudig bij de bevestigingspunten van de navigatievoet te kunnen. Maar tegen de onderkant zit een stalen plaat die alles afdekt. Geen idee hoe ze die voet ooit hebben vastgezet...

Sorry, ik bedoelde niet alleen de cd unit, maar het hele dashboard deel, met cd, radio, control temperatuur enz.
Image.........Image
civicmobiel

Postby roel 22 » 26 Aug 2013 20:37

Ik ook: zeg maar het deel tussen de km-teller en het dashboardkastje. Kan met twee schroeven los en er in één keer uit.

Roel
roel 22

Postby RedDevil » 26 Aug 2013 21:37

Kan je misschien het dashboardkastje eruit halen om zo toegang te krijgen tot de achterkant van de unit?
Dat heb ik bij mijn vorige auto namelijk eens moeten doen. Wellicht kan dat ook bij de Civic.
2011 HIH Elegance Image => Image over 131.484 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby roel 22 » 23 Aug 2014 11:15

[/img]Ik heb intussen een jaar (noodgedwongen) op mijn iPhone genavigeerd, maar ik wil toch nog een poging doen om de Garmin weer bevestigd te krijgen. De unit verwijderen tussen de km-teller en het dashboard is het probleem niet. Probleem is de stalen plaat die ik dan tegenkom. Die zit tegen de onderkant van het dashboard, pal onder het bevestigingspootje van de Garmin. Ik kan met geen mogelijkheid zien hoe/waar die plaat vast zit. Ik wil voorkomen dat straks driekwart van mijn dashboard los ligt en ik alsnog niks ben opgeschoten. Als iemand weet hoe ik die plaat los krijg ben ik zeer dankbaar!
roel 22

Postby civicmobiel » 23 Aug 2014 13:40

roel 22 wrote:[/img]Ik heb intussen een jaar (noodgedwongen) op mijn iPhone genavigeerd, maar ik wil toch nog een poging doen om de Garmin weer bevestigd te krijgen. De unit verwijderen tussen de km-teller en het dashboard is het probleem niet. Probleem is de stalen plaat die ik dan tegenkom. Die zit tegen de onderkant van het dashboard, pal onder het bevestigingspootje van de Garmin. Ik kan met geen mogelijkheid zien hoe/waar die plaat vast zit. Ik wil voorkomen dat straks driekwart van mijn dashboard los ligt en ik alsnog niks ben opgeschoten. Als iemand weet hoe ik die plaat los krijg ben ik zeer dankbaar!

Heb je hier misschien iets aan? Is die metalen plaat soms de ovenkant van de uitgehaalde unit?
Ik denk dat er geen verschil is tussen de unit met of zonder navigatie.
https://www.youtube.com/watch?v=4_YF0DcTF0k
Image.........Image
civicmobiel

Postby roel 22 » 26 Aug 2014 12:03

Ik zie de plaat niet in de video. Hij zit echt pal onder het dashboard, dus boven het schermpje van de autoradio.
roel 22

Postby civicmobiel » 26 Aug 2014 14:39

roel 22 wrote:Ik zie de plaat niet in de video. Hij zit echt pal onder het dashboard, dus boven het schermpje van de autoradio.

ik dacht dat je wellicht met die hele unit eruit wel bij die plaat kon komen...dat ding wat je wilt bereiken is er toch ook een keer in gebouwd, en m.i. kan dat alleen van onderen, dus tussen de unit en het plastic.
Image.........Image
civicmobiel

Return to Civic Hybrid - Algemeen