HCH 2008, nieuwe speakers , tips ? maten?

Alle discussie over de Civic Hybrid dat niet past in een ander subforum.

Re: HCH 2008, nieuwe speakers , tips ? maten?

Postby HCH-CH » 08 Feb 2013 13:26

@RedDevil: Ik ben bang dat dat zijn vraag niet is. Hij zoekt een draad waar alleen spanning op komt als het kontact aanstaat.

@Rogini: Als de pioneer een verloopkabel naar ISO stekkers heeft, is het de oranje draad naar de unit. Die zou je dan ook naar achteren moeten brengen.
Verder zal er ook wel ergens eentje bij de elektronica van de IMA-accu zitten, maar om die nu op te zoeken en te gaan gebruiken, zou ik toch sterk afraden.
ch
HCH-CH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid 2008

Postby HCH-CH » 08 Feb 2013 13:41

Bovendien ben je er dan nog niet, want die draad kan niet zomaar op de voedingsaansluiting van de camera gezet worden.
Daarop zit nl al de draad van de achteruitrij verlichting. Daar zou je dan continue spanning opzetten, waardoor de achteruitrij verlichting gaat branden, zodra je het contact aanzet. En misschien denkt de een of andere computer dan ook dat je in zijn achteruit staat. Met alle gevolgen van dien. Daar moet dus minstens een relais en/of diode tussen.
ch
HCH-CH

Postby Roginl » 08 Feb 2013 19:04

De schakeldraad van de unit ligt er al en is al getest ik moet dus alleen een contact geschakelde draad 12v hebben en nee die ga ik niet vanuit de oma halen nee :shock:

Dan kan ik hem beter vanuit de zekeringenbox doortrekken hè stuk veiliger!

Wat je zegt over de voedings kabel en iso stekker is niet zo. Er gaat 1 draad naar de achteruit rij lamp naar de radio. De radio schakeld door dat signaal naar de camera "kanaal" en schakeld dus niet de camera zelf! De camera moet daarom een contact geschakelde voeding hebben deze os dus aan zodra het contact aan blijft.
Roginl

Huidige auto: HCH Polished metal 2009

Postby HCH-CH » 09 Feb 2013 01:54

Ik moest een paar keer lezen, maar denk het nu begrepen te hebben.
De eerste gedachte die bij me opkomt, is dat het een beetje overbodig is om de camera continue te hebben werken, terwijl je maar één keer per rit hoeft in te parkeren.

Dus waarom pak je de voeding dan ook niet van een achteruitrij-lamp?
Camera en beeld worden dan gelijktijdig in- en uitgeschakeld.

Maar ik zal morgen eens door de schema's zoeken of ik een geschakelde draad voor je kan vinden. Zoals gezegd, bij de radio zit er zeker (100%) eentje.
ch
HCH-CH

Postby HCH-CH » 09 Feb 2013 14:59

Je bent opzoek naar een draad die spanning heeft in de ACC en ON stand van de sleutel: Je bent op zoek naar paarse draden.
Male-Connectors: Als je op de stekers kijkt, met de vasthoudclip boven, zijn ze genummerd zoals je leest. Bovendien zijn de hoek verbindingen genummerd in het plastic.
Mogelijke punten:
1. De originele honda radio-stekker, (17-pins, grijs) op pin 14 de paarse draad.
2. de uitgaande kant van zekering 35,(7,5 Amp) kastje links onder het dashboard.
3. Aansluitingen van de zekeringsdoos: Daarvan connector A (6-pins) pin 1 paarse draad. Deze connector is misschien niet aanwezig, want die is bedoeld voor de dimmende spiegel.
4. En van connector K (8-pins, lichtgroen) pin 2 paarse draad.

5. Daar vlakbij, op de verbindinsdoos: connector E (18-pins, wit) pin 1 wederom paarse draad. Let op: op pin 4 zit ook een paarse draad. Je moet die dus van het hoekje hebben.
6. Op connector K (grijs,14 pins) pin 1 paars.
7. Zwarte connector voor power sockets: twee plaatsen voor 4-pins connector, 2x op pin 3 beide zijn paarse draden.
Foto's: https://dl.dropbox.com/u/78986145/foto%27s%2064-65.jpg
De wijsheid en plaatjes, komen uit de Amerikaanse, Honda Civic ETM. (Dit voor het geval er copyright-issues komen)
Succes en laat het achteraf weten of het gelukt is.
ch
HCH-CH

Postby Roginl » 10 Feb 2013 18:36

Aangezien er dan een knop op de radio zit die niet werkt daarbij is het soms wel handig om de achteruit rij camera te gebruiken terwijl je vooruit rijd. Fietsen drager bijv. En voor niet hybride wagens aanhanger...

Daarbij vind ik het beetje sneu als ik op de camera knop om m'n radio druk en er dan no signaal staat. Het gelijk laten schakelen van de voedings draad en achteruit rij signaal werkt niet lekker waardoor soms het signaal op no signal blijft staan. Daarbij wil ik gewoon alles goed doen en niet half werk...

Erg jammer dat er geen draad dichterbij de kofferbak zit.

Zodra ik tijd heb en het weer wat beter is ga ik aan de slag.

Bedankt voor de zeer handige info. Ik heb trouwens ook interesse in de schema's heb je deze van t internet gedownload? Heb je misschien een linkje of PM met link?

Ps ik type vaak vanaf iPhone en ipad en die spelling check doet soms een beetje raar. En daarbij is het hier carnaval :lol: ;)
Roginl

Huidige auto: HCH Polished metal 2009

Postby Rhewin » 11 Feb 2013 10:40

Iemand enige wat de afmetingen zijn van de speakers achterin, deze wil ik nog wel vervangen.
Rhewin

Huidige auto: Honda Civic Hybrid / Honda Insight Hybrid

Postby Ken » 11 Feb 2013 10:49

Rhewin wrote:Iemand enige wat de afmetingen zijn van de speakers achterin, deze wil ik nog wel vervangen.

16cm, maar een aftermarket speaker past niet zomaar zonder adapter. Haal eentje eruit en je snapt precies wat ik bedoel. Ze zitten met 1 schroef vast. De voor en achterspeakers zijn identiek.
Ken

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2009

Postby Rhewin » 11 Feb 2013 11:36

Ken wrote:
Rhewin wrote:Iemand enige wat de afmetingen zijn van de speakers achterin, deze wil ik nog wel vervangen.

16cm, maar een aftermarket speaker past niet zomaar zonder adapter. Haal eentje eruit en je snapt precies wat ik bedoel. Ze zitten met 1 schroef vast. De voor en achterspeakers zijn identiek.

Zal er vandaag even eentje los halen en kijken.

Las al eerder iets over een monitor die je moet gebruiken. Die kan je van de oude speakers weghalen of moet je die opnieuw maken?
Rhewin

Postby Ken » 11 Feb 2013 12:14

De frame (buitenste ring) van de originele speaker kan je gebruiken als adapter ring. Je moet een beetje handig zijn met de dremel.
Ik had geen zin om zo'n adapter ring te kopen, want ze zijn bijna net zo duur als de speakers zelf. Ik heb 2x 16cm Sony speakers gekocht voor 25 euro.
Ken

Postby Rhewin » 13 Feb 2013 08:44

Ken wrote:De frame (buitenste ring) van de originele speaker kan je gebruiken als adapter ring. Je moet een beetje handig zijn met de dremel.
Ik had geen zin om zo'n adapter ring te kopen, want ze zijn bijna net zo duur als de speakers zelf. Ik heb 2x 16cm Sony speakers gekocht voor 25 euro.

Als je een 16cm speaker koopt, heb je deze adapter ringen ook nog nodig?

Welke type speakers heb jij erin gezet? Nog een versterker ertussen of dat niet?
Rhewin

Postby Ken » 13 Feb 2013 09:37

Rhewin wrote:
Ken wrote:De frame (buitenste ring) van de originele speaker kan je gebruiken als adapter ring. Je moet een beetje handig zijn met de dremel.

Als je een 16cm speaker koopt, heb je deze adapter ringen ook nog nodig?

Welke type speakers heb jij erin gezet? Nog een versterker ertussen of dat niet?

Als je geen zin hebt om zelf te gaan knutselen dan heb je wel zo'n adapter nodig, ja. Ik heb normale Sony 16 (of 17) cm speakers, de goedkoopste variant van Sony, gekocht.
Geen versterker. Er komt weinig bass uit, dus een versterker of een subwoofer is wel aan te raden.
Ken

Postby Rhewin » 13 Feb 2013 21:00

Zit er nu aan te denken om deze in te bouwen:
http://www.navishop.nl/rockford-fosgate ... 13477.html
Rhewin

Postby madmasc » 13 Feb 2013 23:41

Passen die zo zonder aanpassingen in de HCH?
madmasc

Huidige auto: Honda Civic i-DTEC 2.2 executive

Postby Ken » 14 Feb 2013 10:13

madmasc wrote:Passen die zo zonder aanpassingen in de HCH?

Niet zonder adapter.
Een originele Honda speaker ziet er zo uit. Die zit met 1 schroef vast.
Image

Zoiets heb je nodig:
Image

Of zelf maken door een OEM speaker te kannibaliseren. :)
Ken

PreviousNext

Return to Civic Hybrid - Algemeen