Wegenbelasting zuinige auto's naar 0

Algemene mededelingen.

Re: Wegenbelasting zuinige auto's naar 0

Postby Keanni498 » 25 Jun 2009 16:34

Dan stel ik voor zoveel mogelijk banden en remblokken op te roken.
Denk dat ze dan wel met een nacalaulatie komen.
Ik zou even aandringen op een nacalculatie vanwege de vrijstelling van de wegenbelasting.
Image
Keanni498

Huidige auto: HCHII

Postby wlunchi » 25 Jun 2009 17:39

Keanni498 wrote:Dan stel ik voor zoveel mogelijk banden en remblokken op te roken.
Denk dat ze dan wel met een nacalaulatie komen.
Ik zou even aandringen op een nacalculatie vanwege de vrijstelling van de wegenbelasting.

Dat gaat waarschijnlijk niet op aangezien het in het verleden al een paar keer was voorgekomen dat mensen met sportieve auto's wat te vaak nieuwe banden moesten laten monteren. De lease dreigde dat de volgende setje verrekend zou worden met de berijder, maar onze mobiliteitsafdeling heeft de leasemaatschappij op z'n plek gezet. Denk niet dat het zal helpen om remblokken op te roken. Tenminste niet bij ons.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby Keanni498 » 25 Jun 2009 17:54

Vaak moet je het even zwart/wit neerzetten, maar ze doen dus wel een vorm van nacalculatie als het hun uit komt.
Kwestie van aandringen dus.
Image
Keanni498

Huidige auto: HCHII

Postby nick1973 » 01 Jul 2009 19:44

vraagje wordt het wegenbelasting zowiezo voor alle auto's afgelast als de kilometerheffing wordt gehanteerd?
nick1973

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby wlunchi » 07 Jul 2009 06:56

nick1973 wrote:vraagje wordt het wegenbelasting zowiezo voor alle auto's afgelast als de kilometerheffing wordt gehanteerd?

Volgens mij niet. De BPM wordt wel afgeschaft, ze zijn het nu al aan het afbouwen.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby BlueHCH » 07 Jul 2009 11:26

nick1973 wrote:vraagje wordt het wegenbelasting zowiezo voor alle auto's afgelast als de kilometerheffing wordt gehanteerd?

De BPM zou naar nul gaan (weg voordeel voor de <109grCO2 auto) en de wegenbelasting zou afgeschaft worden (inclusief provinciale opcenten, provincies niet blij, die gaan vast iets verzinnen).

Als ze groen en zuinig willen blijven stimuleren zullen ze dus een prijsdifferentiatie moeten gaan toepassen: <109grCO2 kilometers moeten dan goedkoper dan zuipschuit kilometers. De vraag is hoeveel prijsdifferentiatie ze echt kunnen gaan toepassen binnen het gestelde budget voor dit project.

Kijk je naar de situatie 2010, geen BPM op <109grCO2 autos, geen wegenbelasting, dan kan ik me maar 1 ding voorstellen: geen kilometerheffing voor de <109grCO2 autos als het accijnsbeleid rondom brandstoffen niet wijzigt. Accijns is natuurlijk al een vorm van kilometerheffing en die is nog verbruik en dus milieubelasting afhankelijk ook... Wordt de accijns afgeschaft, zodat je kunt tanken voor zeg 70 cent per liter (stel je dat eens voor zeg) dan zou je ook voor de <109grCO2 autos een kilometerheffing kunnen verwachten.
BlueHCH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Previous

Return to Algemene mededelingen