Lekke band...

Algemene mededelingen.

Lekke band...

Postby RedDevil » 04 Dec 2014 11:15

Gisteren had ik een lekke band.
Ik merkte al bij de verkeersdrempels dat de HIH een beetje raar inveerde, alsof er een demper stuk was of zo. Een lichte zijdelingse beweging.
Ook het verbruik viel tegen, duidelijk wat minder zuinig dan anders.
Verder merkte ik niks, behalve dan dat het minder lekker reed dan gewoon.
Komt door de kou dacht ik.

Tot ik in Gouda vlak bij mijn werk wat enthousiast door de bocht ging en die bijna niet kon houden...
Op de parkeerplaats zag ik het al: bolle wangen rechtsachter. Minder dan 1 atmosfeer volgens het pompje.
Snel naar Van Loon gebracht (eerst opgepompt natuurlijk); er bleek een spijker in te zitten. Plug erin, klaar.
De HIH rijdt meteen weer lekker ondanks de vorst :)

Achteraf stom dat ik niet eerder naar de banden heb gekeken.
Ik kijk vaak even hoe ze erbij staan maar het is nu steeds donker als ik ga rijden, het schoot er een beetje bij in...
Ik heb geluk gehad dat de band nog te repareren was, maar als die nog iets verder leeg was gelopen was het te laat geweest. Om van het gevaar van een slechtere wegligging maar te zwijgen...
Nu ik de symptomen herken (afwijkend gedrag bij drempels, minder lekker rijden, hoger verbruik) hoop ik er een volgende keer eerder bij te zijn.
2011 HIH Elegance Image => Image over 131.484 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Re: Lekke band...

Postby Roy » 05 Dec 2014 12:21

Ik laat wel eens mijn stuur los op een rechte weg om te kijken of de auto wegtrekt. Dat duidt (soms natuurlijk) op een zachte band. Lek heb ik gelukkig nog nooit gereden.q
Roy

Huidige auto: Honda Insight Elegance

Return to Algemene mededelingen