Wegenbelastingvrij-status bedreigd

Algemene mededelingen.

Wegenbelastingvrij-status bedreigd

Postby VFRman » 04 Aug 2010 10:59

Het was te verwachten. De nederlandse overheid start een "groen" initiatief en zodra het geld gaat kosten dan willen ze er weer vanaf. Erg jammer voor iedereen die prive in een 0 euro wegenbelasting auto rijdt. Ik wilde gaan kijken naar de Jazz-Hybrid zodra hij leverbaar wordt, maar nu is het maar weer afwachten hoe het kostenplaatje per kilometer wordt..

Bericht op NU.nl
Image
VFRman

Huidige auto: Honda Civic 1.4 iS (bj 2000 op LPG)

Re: Wegenbelastingvrij-status bedreigd

Postby MyHCH » 04 Aug 2010 11:12

Zo'n vaart zal het wel niet lopen. De wegenbelasting is maar een klein deel van de totale kosten. Nog steeds is een zuinige auto voordeliger dan een onzuinige auto, al zal het verschil iets kleiner worden. Bovendien wordt er met geen woord gerept over de bijtelling. Als die gewoon 14% blijft dan is er al helemaal niets aan de hand (voor de leaserijders tenminste). De aanschaf-bpm wordt langzaam afgebouwd (in Europees verband) dus daar voorzie ik ook geen problemen. Ik zou gewoon snel een Jazz Hybrid aanschaffen! Hoe eerder je 'm aanschaft hoe langer je voordeel hebt :D .
2017 Jazz:Image > 38.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby VFRman » 04 Aug 2010 11:26

MyHCH wrote:Ik zou gewoon snel een Jazz Hybrid aanschaffen! Hoe eerder je 'm aanschaft hoe langer je voordeel hebt :D .

Ik zou wel willen, alleen is hij nog niet beschikbaar. Oh... En voordeliger dan met mijn 10 jaar oude civic op gas kan bijna niet. (ik weet het, appels en peren..)

Voor de huidige lease contracten veranderd er niets, de prijs is immers vastgesteld voor de duur van het contract. De bijtelling staat hier lost van. De overheid kan beslissen om die voor alle auto's weer gelijk te trekken onder het motto "te lastige handhaving en registratie". De overheid, in welke coalitie dan ook, is nooit te vertrouwen geweest.
Image
VFRman

Huidige auto: Honda Civic 1.4 iS (bj 2000 op LPG)

Postby Michel_insight » 04 Aug 2010 11:37

Het is zo jammer dat er nooit een overgangsregeling is.

Je schaft immers een kaptiaalgoed aan welke meerdere jaren meegaat en die beslissing neem je op basis van huidige regelgeving.

Als dit later weer wordt verandert zou je die auto wellicht niet gekocht hebben. Het lijkt op het eenzijdig wijzigen van de contractvoorwaarden helaas.
Insight Elegance "Crystal Black Pearl" 2010
Pioneer F10BT
Michel_insight

Huidige auto: Honda Insight Hybrid 2010 (geen leasebak)
Crystal Black

Postby Hondahok » 04 Aug 2010 13:53

De soep wordt niet zo heet gegeten als dat hij wordt opgediend.

http://www.autoweek.nl/weblog/2141/Angs ... -de-feiten
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
Hondahok

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Postby Michel_insight » 04 Aug 2010 23:32

Nou een kamerlid van de VVD heeft al gezegd dat ie er geen moeite mee heeft om te kijken of het afgeschaft moet worden.

Ik zal niet verbaasd zijn als het binnen nu en 2 jaar weer wordt teruggedraaid
Pioneer F10BT
Michel_insight

Crystal Black

Postby Pjork » 05 Aug 2010 19:46

Ik denk dat het afschaffen van de regeling wel mee zal vallen.
Maar het lijkt mij reeel dat de eisen steeds hoger zullen en moeten worden.
Het "groene" initiatief is nooit bedoeld om het besteedbaar inkomen op te krikken, alleen tbv stimulering van schoon rijden.
Als je ziet wat de laatste 5 jaar is gebeurt op het gebied van schoon rijden is ongekend, maar dat is wel onder invloed van stimuleringspremies!
Lijkt mij vanuit deze optiek ook logisch dat de lat hoger komt te liggen en de overheid blijft stimuleren om schoner(er) te rijden.

Hiernaast, we moeten € 18.000.000.000 bezuinigen het moet ergens vandaan komen,...dus ook om die reden, alle beetjes helpen.
Pjork

Huidige auto: Peugeot RCZ 156Pk

Postby Bonus » 08 Aug 2010 17:59

Nou als ze zo makkelijk van deze regeling gaan afstappen, dan lijkt me duidlijk dat ik de volgende
auto gewoon weer een mileu vervuilende neem. Het is altijd weer fraai om te zien dat wij alles moeten doen en
vooral laten voor een schoner mileu. Dat het dan ONS geld kost maakt ze dan geen ruk uit, maar zodra het hun geld
kost dan moet de regeling maar worden aangepast. Dus mileuvriendlijk regeren lijkt er weer niet in te zitten.

ALs ze de lat weer hoger willen leggen prima, maar dan niet door oude regelingen af te schaffen maar nieuwe
in te voeren die daar dan invloed hebben. Dat het idd niet is te verhoging van ons netto inkomen snap ik zelf ook
maar het stimuleert voor de toekomst zeker niet om dat soort regelingen te volgen. Want denk je net wat geld
bespaard te hebben, pakken ze je dubbel terug. A) je moet weer betalen en b) de inruil van je auto halveert meteen.
Dus alles wat je evt. bespaard zou hebben ben je dan in een keer weer kwijt. Want wie wil er dan nog hybrid rijden ???
Levert niks op en kost alleen maar, want die getallen die worden voorgespiegeld qua verbruik, nou die haal ik niet
tenzij ik als een bejaarde ga rijden...

Het fraaie is dat als je die gasten in Den Haag ziet aan komen ze een nog een grotere (lees:smerigere) bak heeft
dan de andere, ook hier is mileu vriendelijk geen optie. En wie heef deze auto's ook weer indirect betaald ????
Maar je kunt het rechts om doen of links om, pakken doen ze je toch. Als ze deze regeling niet laten vervallen passen
ze het rekening rijden wel weer aan en dan betaal je ook met een hybrid weer...
En als ze dat doen nou dan ga ik dus weer terug naar een dikke bak want dan wil ik ook plezier van de belasting centen !

Oja, het kwartje van Kok was ook nog zo'n "tijdelijke" regeling. Ook zo'n open eind regeling, alleen die loopt de rest van
je leven door, terwijl deze BPM vrij regeling na een paar jaar weer op de heling gaat. Onbetrouwbaarheid troef...
Honda verkocht
Bonus

Huidige auto: Civic Hybrid Galaxy Grey 2008

Postby Luc » 10 Aug 2010 21:18

VFRman wrote:
MyHCH wrote:Ik zou gewoon snel een Jazz Hybrid aanschaffen! Hoe eerder je 'm aanschaft hoe langer je voordeel hebt :D .

Ik zou wel willen, alleen is hij nog niet beschikbaar. Oh... En voordeliger dan met mijn 10 jaar oude civic op gas kan bijna niet. (ik weet het, appels en peren..)

Voor de huidige lease contracten veranderd er niets, de prijs is immers vastgesteld voor de duur van het contract. De bijtelling staat hier lost van. De overheid kan beslissen om die voor alle auto's weer gelijk te trekken onder het motto "te lastige handhaving en registratie". De overheid, in welke coalitie dan ook, is nooit te vertrouwen geweest.

Ik denk niet dat de Jazz Hybrid naar Nederland (voorlopig) komt (Japan deze herfst). Maar het verbruik trouwens zou hetzelfde zijn als de Insight maar wel iets goedkoper. Dus als er een aanpassing van de regeling komt dan maakt het waarschijnlijk niet uit of Insight of Jazz. De volgende Civic eind volgend jaar zou wel zuiniger moeten zijn maar op de totaalkosten van een nieuwe auto is de wegenbelasting maar een klein deel.
Luc

Huidige auto: Acura

Postby wlunchi » 27 Aug 2010 08:07

Als je je zorgen maakt hierover:
http://www.doenwatjebelooft.nl/
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby Michel_insight » 27 Aug 2010 09:54

Iedereen moet dit invullen

Het schijnt dat iets moeilijk terug te draaien is dus makkelijker te voorkomen.

Ze hebben ook succes gehad met de bijtelling over de dagwaarde voor auto's ouder dan 15 jaar
Pioneer F10BT
Michel_insight

Crystal Black

Return to Algemene mededelingen