Attachments aan berichten, foto's plaatsen

Vragen, opmerkingen, suggesties èn klachten over het forum.

Attachments aan berichten, foto's plaatsen

Postby Bennink » 19 Feb 2010 08:42

Ik kreeg vanochtend ineens een geweldig idee: ik maak het mogelijk om attachments toe te voegen aan het forum. Op deze manier heb je geen problemen meer met hosting op andere sites, of eerst moeten FTP'en, etc. Nu is deze optie alleen door de Administrator te gebruiken, maar de Moderators volgen snel.

Nu weet ik dat meerdere mensen moeite hebben om foto's te plaatsen op het forum en deze manier dan wel erg makkelijk wordt. Zijn er mensen die deze mogelijkheid ook willen hebben? Ik zit er dan namelijk over te denken om daar een kleine vergoeding voor te vragen (hosting kost immers geld).
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Re: Attachments aan berichten, foto's plaatsen

Postby Hondahok » 19 Feb 2010 09:46

Als de "oude" methode blijft bestaan hoeft het van mij niet ik ben er al aan gewend, het is niet zo moeilijk als het lijkt.

Misschien is een toevoeging mogelijk om PDF of andere documenten toe te voegen wel aantrekkelijk.
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
Hondahok

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Postby Bennink » 19 Feb 2010 10:04

Natuurlijk, de oude methode blijft bestaan.

The extension pdf is not allowed. Helaas, PDF's worden nu niet ondersteund... eens even kijken dit weekend of ik dat wat kan uitbreiden.
Bennink
Administrator

Postby Deluxious » 19 Feb 2010 11:41

Opzich kun je je denk ik een hoop moeite en tijd besparen. Foto's kunnen op imageshack en aanverwante sites. Bestanden is megaupload.com weer erg geschikt voor. Iets uploaden, je mailadres invoeren en na de upload wordt de link naar het bestand je gemaild.

Ik wil daar wel eens een korte tutorial voor maken als je dat wil.

Hoe vaak komt het in de praktijk voor op dit forum dat iemand een .pdf, .doc, xls enz wil uploaden? Ik denk dat dit niet opweegt tegen de moeite die jij gaat steken in het voor elkaar maken hiervan.

Ik zou (persoonlijk) 2 duidelijke tutorials maken van hoe mensen enzerzijds foto's kunnen uploaden en plaatsen en anderzijds bestanden en documenten.

Wat allicht wel een keer leuk is (zie ik op andere fora) de mogelijkheid om Youtube filmpjes te embedden middels [y] ........... [/y] tags.
Deluxious

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Galaxy Grey 2008

Postby Bennink » 19 Feb 2010 11:53

Deluxious wrote:Ik wil daar wel eens een korte tutorial voor maken als je dat wil.

De tutorial bestaat al... het 10e topic op dit forum en al sinds 15 Jun 2008 21:30 in de lucht... Die moeite kun je jezelf besparen ;-)
Bennink
Administrator

Postby Hondahok » 19 Feb 2010 12:50

Erik,

misschien is het een goed idee om elk nieuw lid een PM te sturen met daarin of de link naar het topic waarin staat te lezen hoe je een foto plaatst of gewoon die tekst in het mailtje te plaatsen zodat je het altijd bij de hand hebt.

Dan hoef je er ook geen moeite voor te doen. Het excell sheetje wat ik wilde plaatsen heb ik gewoon naar pait gekopieerd en opgeslagen alls bmp of jpg dat weet ik niet meer en toen als plaatje opgehaald. Werkt perfect. Alleen kun je dan niets meer aanpassen jammer maar helaas.

Of die link naar hoe foto te plaatsen aan iedereen die zich voorstelt mesturen.
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
Hondahok

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Postby Bennink » 20 Feb 2010 10:04

Goed idee! Daar ga ik eens even aan werken :-)
Bennink
Administrator

Return to Forum