Honda Insight Concept

Subforum voor alle overige Honda modellen.

Honda Insight Concept

Postby HCH-PROSPECT » 04 Sep 2008 15:34

Officieel: Honda’s Prius-killer
4 september 2008 · Tekst Alexander Inia

Honda maakte er de afgelopen maanden geen geheim van: het merk komt met een hybride onder de Civic Hybrid. Nu licht het merk een tipje van de sluier op met de Insight Concept.
Honda noemt de Insight Concept een ’stijloefening voor de productieversie die volgend jaar op de markt komt’. De nieuwe Insight krijgt een duidelijk lagere prijs dan de Prius, omdat het IMA-systeem (Integrated Motor Assist) goedkoper is dan in voorgaande elektische Honda’s.
Tot nu toe kenden we de Insight Concept als de ’Affordable Hybrid’. Jaarlijks wil het merk 200.000 exemplaren van de productieversie maken. De Insight is een vijfdeurs hatchback die plaats biedt aan vijf passagiers. De auto staat op een nieuw ontwikkeld platform. De productie-Insight zal in Honda’s fabriek in het Japanse Suzuka gebroederlijk naast de Civic Hybrid van de band rollen.
Oplettende lezers zal de naam Insight bekend voorkomen. In 1999 lanceerde Honda al een Insight (zie foto 3), maar de importeur achtte de Nederlandse markt toen nog niet rijp voor een hybride. Leaseminnend Nederland zal de nieuwe Insight ongetwijfeld enthousiaster begroeten.
In oktober kan het grote publiek de Insight Concept voor het eerst bewonderen op de Autosalon van Parijs. Wanneer Honda de productieversie onthult, is nog niet honderd procent zeker. We gokken op Detroit (januari), maar wie weet wil Honda deze belangrijke auto wel tijdens de ’thuiswedstrijd’ op de Tokyo Motor Show onthullen.
Last edited by Bennink on 05 Sep 2008 06:37, edited 1 time in total.
Reason: Topictitel aangepast
HCH-PROSPECT

Re: Officieel: Honda’s Prius-killer

Postby JulianB » 04 Sep 2008 20:29

maar het plaatje van Autoweek even toegevoegd!
Image
JulianB

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Re: Honda Insight Concept

Postby Bennink » 05 Sep 2008 06:39

Ik heb gisteren ook het persbericht ontvangen, via de dealer in Deventer:

Honda presenteert nieuwe hybride op Autosalon van Parijs

Schiphol-Rijk, 4 september 2008 – Honda onthult op de Autosalon van Parijs (4 t/m 19 oktober) een conceptversie van zijn nieuwste hybrideauto. Dit model krijgt de naam Insight. De geheel nieuwe hybride wordt – samen met de waterstofauto FCX Clarity en het conceptmodel van de sporthybride CR-Z – gepresenteerd in de expohallen aan de Porte de Versailles.

Image

Honda heeft zijn nieuwste hybrideauto een toepasselijke naam gegeven, want met de Insight – Engels voor visie, inzicht – krijgt men in meerdere opzichten een uniek kijkje in de wereld van huidige en toekomstige hybrides. De aanwezigheid in Parijs van de Insight, de waterstofauto FCX Clarity en het conceptmodel van de sporthybride CR-Z bewijst dat Honda nog steeds een prominente rol speelt in de ontwikkeling van steeds schonere aandrijflijnen.

Honda heeft hybrideauto’s altijd beschouwd als een brug naar een toekomst waarin waterstof een prominente plaats inneemt en waarvan de vele voordelen inmiddels zijn aangetoond door de FCX Clarity. De Insight heeft duidelijke uiterlijke overeenkomsten met de FCX Clarity, het eerste productiemodel brandstofcelauto ter wereld, die door zijn aerodynamische vormen optimaal rendement haalt uit de vernuftige aandrijving.

Al in 1999 kwam Honda met de Insight. ‘Deze auto was een pionier in hybridetechniek in Europa en staat symbool voor Honda’s innovatieve ontwikkelingen op het gebied van milieu’, zegt Takeo Fukui, president en CEO van Honda Motor Co. ‘Deze nieuwe Insight zal óók pionierswerk gaan verrichten door een betaalbare hybride te zijn voor een groeiend aantal consumenten.’

De Insight komt er als vijfdeurs hatchback met plaats voor vijf inzittenden en is gebouwd op een nieuw platform. De ontwerpers hebben de controle-unit en de accu onder de vloer van de bagageruimte geplaatst; daarmee heeft de Insight een laag zwaartepunt en biedt de auto de praktische voordelen van een conventioneel aangedreven hatchback.

Net als de Civic Hybrid wordt de Insight geproduceerd in de fabriek in Suzuka, Japan. Deze is onlangs uitgebreid met een productielijn voor hybridemotoren. De Insight verschijnt in de eerste helft van 2009 op de markt. Dankzij zijn scherpe prijs krijgt een heel nieuwe generatie consumenten de gelegenheid kennis te maken met hybridetechnologie.

Dit bericht staat nu ook op de website.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby Maarten » 06 Sep 2008 11:32

Ik zie er toch duidelijk een Prius-lijn in. Maar goed, zal wel te maken hebben met de meest ideale vorm.
Maarten

Postby Bennink » 07 Sep 2008 09:36

Ik vind het op deze plaatjes wel een fraaie wagen. Even afwachten hoe de achterkant eruit ziet èn wat het definitieve design zal worden, maar wellicht staat hier mijn nieuwe leaseauto :-)
Bennink
Administrator

Postby Bennink » 23 Sep 2008 16:45

Ik heb op de website informatie toegevoegd en deze afbeeldingen geplaatst:

Image

Image
Bennink
Administrator

Postby Bennink » 02 Oct 2008 11:17

Image
Bennink
Administrator

Postby Bennink » 02 Oct 2008 11:19

Image
Bennink
Administrator

Postby Bennink » 02 Oct 2008 11:20

Het wordt zo te zien een automaat ;-)
Bennink
Administrator

Postby barend_berg » 02 Oct 2008 11:35

De binnenkant van een auto kan dus nog leuker :)
barend_berg

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby Bennink » 02 Oct 2008 16:51

Goed, een berg foto's:

ImageImage

ImageImage

ImageImage

ImageImage

ImageImage
Bennink
Administrator

Postby Hybrid » 02 Oct 2008 17:55

Aaargh... krijg spontaan de neiging om al het zwarte kunstof in m'n HCH ook licht beige te laten spuiten... wat staat dat ruimtelijk en chique zeg!
Vond het al jammer dat dat niet mogelijk was en nu ik dit zie begrijp ik meteen weer waarom... boehoehoe....

Toch jammer dat ie zoveel op het prius hondehok lijkt... kom op mannen uit de Suzuka factory... die achterkant kan nu nog anders!
Hybrid

Postby telefoontoestel » 03 Oct 2008 15:39

Ik vond het in eerste instantie een leuke auto om te zien...tot ik de achterkant zag. Waarom worden hybride auto's vaak zo lelijk gemaakt. Ik heb nu de civic en vind dat toch de enige mooie hybride tot noch toe. Jammer dat Honda er alsnog een maakt die zo op die lelijke prius lijkt. Voor mn vriendin dus toch een andere auto zoeken.
telefoontoestel

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Wackid » 03 Oct 2008 15:50

Ik vind de voorkant erg mooi. De binnenkant mag er zeker ook wezen. Toch wat kenmerken herkenbaar van "onze" modellen.

Maar ik snap niet waarom ze de achterkant van de Prius hebben gekozen. Ok ik mis de bergruimte best wel een beetje in de HCH. En dat zal dit model zeker goedmaken. Maar kom op!!! Er zijn toch zat andere kontjes te bedenken???

Maar hopen dat dit nog gewijzigd word.
Wackid

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Hybrid » 04 Oct 2008 20:05

Nog even over die achterkant... het KAN wel... ze hebber er zelfs een award voor gekregen...
http://www.autoblog.nl/archive/2006/03/ ... rd_voor_be

Kortom...

Geachte Honda designers... met heel weinig moeite kun je volgens mij zo deze hatchback kont op de Insight plakken:
Image

problem solved!

Met de groeten van Hybrid
Hybrid

Next

Return to Overige Honda modellen