Honda gaat weer een hybride leveren!

Subforum voor alle overige Honda modellen.

Honda gaat weer een hybride leveren!

Postby RedDevil » 19 Sep 2018 12:11

Volgens AutoWeek gaat Honda de CR-V Hybrid leveren in Nederland!

Bijzonder is de 2.0 liter Atkinson motor en het compleet ontbreken van een versnellingsbak. In plaats daarvan drijft de motor een generator aan en zorgt een elektromotor voor de aandrijving op de wielen. De motor kan ook rechtstreeks de wielen aandrijven, maar dan dus in 1 vaste verhouding.
Deze opzet gebruikt Honda al voor de Accord en de 3e generatie Insight in de USA.

De CR-V kan ook stukjes elektrisch rijden; hoe groot de accu is is echter nog niet bekend, ook niet wat ie gaat kosten.
Vanaf oktober is ie te bestellen, begin volgend jaar leverbaar.

Image

Alleen kunnen we het afkortingensysteem niet zomaar meer gebruiken. HCH (Honda CR-V Hybrid) is al in gebruik voor de Civic. HCR-VH is dan weer een beetje overdreven. Gewoon CR-V maar?
2011 HIH Elegance Image => Image over 138.983 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Re: Honda gaat weer een hybride leveren!

Postby MyHCH » 19 Sep 2018 13:12

Goed nieuws! Erg fijn dat Honda weer hybrides gaat maken en leveren voor Nederland, want we missen ze (althans ik wel :D ).
De 2.0 Atkinson wordt ook gebruikt voor de Accord Hybrid, de Insight heeft een 1.5 Atkinson. Volgens de Amerikaanse specs kan de CR-V net als de Accord slechts een klein stukje volledig elektrisch rijden, ongeveer 2 tot 3 km.
Zelf ben ik het meest benieuwd naar het rijgedrag en het schakelgedrag. Het schijnt dat de 'direct drive' ervoor zorgt dat je op de snelweg dan weer elektrisch rijdt en de accu leeg trekt en dan weer in direct drive modus waarbij de auto op benzine rijdt en de accu tevens wordt geladen. Gezien de batterijgrootte zal er elke paar minuten geschakeld worden tussen beide. Dat lijkt me niet ideaal, maar wellicht is het onmerkbaar.
Zelf zou ik heel graag een Insight willen met een iets grotere accu, zodat bijvoorbeeld 50 tot 100 km elektrisch aflegbaar is. En dat je hem kunt inpluggen. Fingers crossed ;) .

We hebben nog even de tijd om over de naam na te denken. CR-HV?
2017 Jazz:Image > 63.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Return to Overige Honda modellen