Honda Dealer Veenendaal

Informatie over de Honda dealers in Nederland.

Honda Dealer Veenendaal

Postby yanightmare » 08 Apr 2009 14:01

Hallo Allemaal,

Ik heb mijn offerte laten maken bij Flevo motors in almere, maar hij is uiteindelijk door de lease maatschappij besteld bij Honda Veenendaal.

Ik zal wanneer hij geleverd is een korte impressie / verslag maken, maar voor die tijd; is er iemand met ervaring bij deze dealer ?

Wat ik tot nu toe merk is dat ik niet echt pro-actief op de hoogte gehouden word van de levertijd (moest er zelf achterkomen dat deze veranderd is, tot 2x toe, 1x later geplanned, 1x eerder), maar dit zou ook best aan mij kunnen liggen daar ik er nogal achteraan ga ;-)
Image
yanightmare

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Re: Honda Dealer Veenendaal

Postby Energy1982 » 08 Apr 2009 14:16

Hey Yanightmare :-),

Ik heb dezelfde ervaring als jou. Mijn auto was besteld door de lease bij Honda Veenendaal.
Ik heb ook zelf steeds moeten navragen betreffende de levertijd. Mijne was besteld begin oktober 2008.
Ze zouden hem week 15 binnen krijgen en zouden uiterlijk week 17 overgaan tot levering. (Is meestal ook ruim genomen). Ze hebben steeds dezelfde levertijd aangegeven toen ik het ging navragen.

Gelukkig had ik niet al te veel accessoires waardoor ik 26 maart werd gebeld dat de auto klaar stond en afgeleverd kon worden. Was helemaal blij en verrast. Heb toen gelijk een afspraak gemaakt voor zaterdag 28 maart. Is beter dat ze een latere data geven en je hem eerder krijgt, dan omgekeerd toch :D

De aflevering zelf ging goed. De auto stond binnen in de showroom geparkeerd bij de ingang. Na een goede uitleg van dhr. Frederik Figlarz (heb ik ook via mail contact mee gehad betreffende levering) heeft hij de auto naar buiten gereden voor mij.

Ben nu 2 weken in bezig van mijn HCH. Ben er erg blij mee. Heb er natuurlijk ook 6 maanden op moeten wachten. Maar was zeker het wachten waard.
Energy1982

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybbbbbbbbbbbbbbbbbrid

Postby yanightmare » 09 Apr 2009 06:58

Thnx,

Apart trouwens, bij mij hetzelfde qua datums.

Zou eerst week 13 worden, toen later week 17, en nu week 15 (deze week), ben alleen nog steeds niet gebeld dat hij binnen is ..... :-(

Durf nu niet te bellen naar ze (heb ze al genoeg gebeld de afgelopen tijd), omdat ik bang ben dat het is veranderd .....
:roll:
Image
yanightmare

Postby Energy1982 » 09 Apr 2009 09:14

Wanneer is jouw wagen besteld dan en welke kleur ?

Denk dat ze gaan bellen als de auto helemaal klaar is en alleen afgeleverd hoeft te worden.
De auto zal al wel allang binnen zijn bij de dealer.

Zag in mijn onderhoudsboekje dat ze op 12 maart de auto al op alle punten hadden gecheckt.
Daarna hebben ze waarschijnlijk de auto voorzien van de extra accessoires.

Hoop voor je dat je deze week al gebeld word dat ie klaar is voor aflevering.
Energy1982

Postby yanightmare » 09 Apr 2009 09:24

Auto is besteld in oktober, Urban Titanium.

Hij zou deze week binnenkomen bij de dealer. Ze hoeven niets achteraf in te bouwen, enige wat er bij zit is de navigatie maar die is fabriek-af.

Tja, ga ze vandaag eind van de dag eens bellen, maak me vooral zorgen omdat ik me nu zit te verheugen dat ik hem waarschijnlijk volgende week krijg en dat het ondertussen blijkt verschoven te zijn naar week 17 bijvoorbeeld.

Afgelopen half jaar wachten ging supersnel, maar nu het eind in zicht is lijken de minuten wel uren te duren .... zucht ....
Image
yanightmare

Postby Energy1982 » 09 Apr 2009 09:46

Ja dat had ik idd ook. Dat het wachten de laatste paar weken heeeeeeeeeeeeeeeel erg lang lijken.

Ja je zou ze eind van de dag ff kunnen bellen voor de status. Ik zou je ook het mailadres van de
verkoper die mij geholpen heeft kunnen doorsturen via een PM.

Ok. De mijne is ook in oktober besteld. Ze hoefde bij mij alleen het spoilerpakket en de 12v in de
kofferbak te monteren/aansluiten. Kleur die ik had besteld is Crystal Black Pearl.
Energy1982

Postby yanightmare » 09 Apr 2009 10:06

Ja precies, ik bel eind van de dag wel ff naar wanneer hij geleverd word, dan hoor ik vanzelf of het weer is veranderd of niet. Ik hoop van niet iig :D

Ken je die aflevering van south park dat Cartman moet wachten op de wii (een paar dagen) en dat hij zich dan gaat laten invriezen omdat hij het niet meer aan kan ;-) zo voel ik me ...

Wie helpt me invriezen ? :D
Image
yanightmare

Postby Energy1982 » 09 Apr 2009 10:38

Ik hoop ook niet voor je dat de aflevering uitgesteld word. Ik ken die aflevering helaas niet.

Nog ff geduld. Wie weet hoe jij jezelf niet in te vriezen.
Energy1982

Postby yanightmare » 09 Apr 2009 12:07

Ik absoluut ook.

Maargoed, het niet pro-actief informeren lijkt dus wel bij deze dealer te horen, qua klanten service zijn ze erg goed moet ik zeggen, maar datums doorgeven op voorhand is behoorlijk minder.
Image
yanightmare

Postby yanightmare » 09 Apr 2009 13:16

Net de dealer even gebeld, ze hadden hem toevallig net binnengekregen.

Nu moet hij ingeplanned worden etc etc, hij vertelde mij dat het waarschijnlijk nog 1 a 2 weken duurde voordat hij klaar was en ze zsm belde om een afspraak te maken ......

Wachten is niet mijn sterkste punt .... :D
Image
yanightmare

Postby Energy1982 » 09 Apr 2009 14:38

Ok,

Dus toch wel 1 a 2 weken wachten ongeacht dat je er geen extra accessoires achteraf hebt laten monteren.
Dat is dan zeker standaard 1 a 2 weken, want de mijne heb ik na 2 weken gekregen na die check die ze
gedaan hadden n.a.v. het onderhoudsboekje.
Energy1982

Postby yanightmare » 09 Apr 2009 14:54

Ja, ik vroeg nog of het misschien eerder kon, maar hij vertelde me dat ze per week 40 auto's binnenkrijgen en ze geen voorkeursbehandelingen doen mbt uitleveren.

Ach ja, ik heb het thuisfront alvast gebeld om de vriezer leeg te ruimen.... Ik had stiekem gehoopt dat hij maandag binnen zou komen en 3 dagen daarna ik hem kon ophalen... zit ik mezelf natuurlijk weer een beetje gelukkig te maken met een dode mus, enfin, 1 a 2 weken kan dus nog steeds volgende week zijn, of met pech pas eind v/d maand.

EDIT: PS, ik hoorde van de dealer dat qua achteraf inbouwen het niet heel veel verschilt (in mijn geval alleen navi) hij vertelde dat ze met rijklaar maken ongeveer 2 uur bezig zijn, en incl navi 4 uur.
(uiteraard niet 2uur in 1 dag, ze moeten de kentekens etc ook regelen, dat kost al 2 dagen minimaal als je ze niet zelf kan drukken).
Image
yanightmare

Postby yanightmare » 10 Apr 2009 22:32

Zucht, ik werd vandaag gebeld, afspraak gemaakt om hem dinsdag op te halen, ik helemaal happy, eindelijk.... Belt de dealer na 10 min terug, ow sorry foutje, ik zie dat we vandaag de platen hebben besteld, gaat dus nog even duren, ik bel je als de platen binnen zijn.....

ongelovelijk, wist dat ik erg ongeduldig was, maar dit is echt teveel :D

Naja, veel langer dan een week zou het niet meer duren, ik hoop eind van de week (vrijdag / zaterdag), ik laat het dan natuurlijk weten + foto's

Ps, volgens mij ben ik de enige en eerste met af fabriek navi 2009 model dus zal extra mijn best doen op foto's en info.
Image
yanightmare

Postby yanightmare » 14 Apr 2009 14:02

Zojuist gebeld dat de platen vandaag helaas nog niet zijn binnengekomen, hij verwachtte ze wel vandaag.

De auto hebben ze verder wel helemaal klaar gemaakt en zelf verwachtte hij ze morgen zeker te krijgen, zodra hij ze binnen had kon ik meteen langskomen om ze op te halen ;-)

Spannend !.

PS, reden dat ik het hier neerzet is om te laten weten dat ze nu wel pro-actief updaten, lijkt wel op leverproces en afleverproces 2 aparte systemen / manieren zijn, misschien logisch ;-)
Image
yanightmare

Postby Bennink » 14 Apr 2009 14:11

Ben benieuwd!
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Next