Hensgens Maastricht

Informatie over de Honda dealers in Nederland.

Hensgens Maastricht

Postby Zentuin » 13 Oct 2008 08:06

Als er een autodealer is die (wat mij betreft) een 10 verdient, is het Hondadealer Hensgens in Maastricht.

Al vanaf het moment dat ik in februari jl. voor de gein eens de HCH ging bekijken is mijn indruk ongewijzigd - een enorm goede service, vriendelijk personeel en mensen met veel kennis van hun merk.

En wat voor mij enorm in hun voordeel spreekt is, dat ze een vooruitziende blik hebben en dat ze met de dealergroep (nog 3 vestigingen in Zuid-Limburg en Nordrhein-Westfalen) een flinke voorraad HCH's hadden ingeslagen. Dus toen ik wilde gaan bestellen werd me gemeld dat, als ik de meest gangbare kleuren koos (zwart of donkerblauw), dat ik dan de auto binnen 4 weken op kenteken kon hebben uit hun privévoorraad.
Uiteindelijk werd onze uitvoering al apart gehouden voor een klant, waarvoor de auto al bijna rijklaar was gemaakt. Deze wilde de auto pas enkele weken later hebben.
Hensgens heeft toen "zijn" auto voor ons gebruikt en hij kreeg op het moment dat hij de auto geleverd wilde, die van "ons".

Daarnaast is gevraagd of de bijbestelde navigatie, bluetooth en iPod aansluiting in een keer ingebouwd konden worden - de bluetooth carkit was nog niet leverbaar dus de auto moest later nog een keer terug. Vanwege de naderende vakantie heb ik een afspraak gemaakt dat de rest wel ingebouwd zou zijn - zij hebben alles op alles gezet om toen ook de carkit binnen te krijgen om deze dan ook in te bouwen, en met succes!

Kortom:
Service - 10
Klantgerichtheid - 10
Uitstraling pand - 10
Kennis - 10
My carma ran over your dogma
Zentuin

Huidige auto: HCH blue 2008

Re: Hensgens Maastricht

Postby ZwolluF » 13 Oct 2008 13:09

tsja, dus doordat zij er zoveel besteld hebben, moeten wij langer wachten.... :|
All your hybrid are belong to us
ZwolluF

Huidige auto: 2009 Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Zentuin » 13 Oct 2008 13:39

ZWolluF wrote:tsja, dus doordat zij er zoveel besteld hebben, moeten wij langer wachten.... :|

:)

Ik meen dat de meeste van die modellen uit Duitsland kwamen, dus zou niet ten koste van jullie wachtrij moeten zijn gegaan...
My carma ran over your dogma
Zentuin

Huidige auto: HCH blue 2008

Postby hondainsight » 05 May 2009 09:20

Met Hensgens heb ik een slechte ervaring. Voor mij was dit de meest logische keuze voor een dealer, aangezien deze dichtbij m'n dagelijkse route ligt. Aangezien ik een lease-auto heb, mocht ik voor een proefrit in de HCH niet zomaar langskomen bij Hensgens. Dat mocht pas als ze absolute zekerheid hadden dat ze de auto ook mochten gaan leveren via de lease-maatschappij. Bij mij kwam er een naar gevoel naar boven als je niet eens een proefritje mag gaan maken, zeker gezien de vele (financiele) problemen in de autosector.
De HCH is het uiteindelijk niet geworden. Ik heb nu een Honda Insight besteld, maar uiteraard niet bij de Hensgens. De HIH is besteld bij Rotor (zie topic over Rotor)
hondainsight

Huidige auto: Honda Insight Elegance

Postby Newinsights » 13 Aug 2014 21:46

Hensgens biedt een afleverpakket van 695 euro waarvoor je 6 maanden bovag garantie krijgt. Voor 295 extra kan je dat uitbreiden met 12 maanden extra "Hensgens garantie" en mobiliteitsgarantie. Andere Honda dealers bieden HQP gelabelde auto's aan waarop je (minimaal) 2 jaar(!) garantie krijgt. En dat voor 495 afleverkosten, vaak is er dan ook nog wel over de prijs te onderhandelen. Als je een vergelijkbare auto bij een Honda dealer ziet staan met een hqp label, zou mijn voorkeur daar naar uit gaan.
Newinsights

Huidige auto: Honda Insight Hybrid 2010
Laguna 2.0 dci gt

Return to Honda dealers