Adrie Jonk in Purmerend en Zaandam

Informatie over de Honda dealers in Nederland.

Adrie Jonk in Purmerend en Zaandam

Postby HaKaa » 10 Oct 2009 19:39

Al vele jaren is Adrie Jonk Honda (en Seat)-dealer in Zaanstreek-Waterland. Hier mijn HIH aangeschaft, meteen proefrit, vriendelijke mensen van verkoop tot receptie en werkplaats. Goede inruilprijs voor mijn in te ruilen Citroën C4 afgesproken en tot nu toe gewoon goed.

Deze dealer organiseert trouwens ieder jaar voor haar klanten een BBQ waar de afgelopen keer zo'n 300 klanten aanwezig waren. Ben er tot nu toe erg tevreden over. De website : http://www.adriejonk.nl.
HaKaa

Huidige auto: Honda Insight 1.3 Elegance, kleur Urban Titanium met instaplijsten en wat crome opsmuk aan de buitenkant. USB-stick standaard in de wagen vol met vele muziekdeunen.

Re: Adrie Jonk in Purmerend en Zaandam

Postby Guest01 » 11 Oct 2009 08:34

Doordat mijn werk er op 5 minuten vanaf zit dacht ik eraan om mijn auto hier in onderhoud te doen. Echter zou het magazijn iets voor mij uitzoeken en mij daarna terug bellen.
Helaas wacht ik nu al een paar maanden op een telefoontje. Ondertussen toch maar opgehouden met wachten :lol:, en het ergens anders laten uitzoeken. Voor mij een reden om mijn auto hier niet in onderhoud te brengen. Jammer.
Guest01

Huidige auto: ---

Postby HaKaa » 13 Oct 2009 21:08

Zo zie je maar weer: meningen en ervaringen verschillen en zijn erg individueel.
HaKaa

Huidige auto: Honda Insight 1.3 Elegance, kleur Urban Titanium met instaplijsten en wat crome opsmuk aan de buitenkant. USB-stick standaard in de wagen vol met vele muziekdeunen.

Postby gigabert » 13 Oct 2009 22:39

Niet dat ik ooit bij deze dealer ben geweest, maar heb je dit wel gemeld bij hun?

Ik ben namelijk van mening dat als je iemand wijst op zijn fouten of het niet nakomen van zijn belofte dat je ze de kans geeft zich te verbeteren -voor jou maar ook voor andere- kijk als er een grove fout gemaakt wordt en men wil je willens en wetens niet helpen, dan zoeken ze het maar uit maar een klein foutje (nummer verkeerd opgeschreven o.i.d is snel gemaakt)

Maar goed ik snap je reactie wel hoor...
gigabert

Huidige auto: [s]Honda Civic 1.3 Hybrid 1.3 i-DSI i-VTEC IMA Elegance[/s]
VW Golf Variant Comfortline, 1,2 TSI

Postby RalfG » 14 Oct 2009 06:17

gigabert wrote:Niet dat ik ooit bij deze dealer ben geweest, maar heb je dit wel gemeld bij hun?

Ik ben namelijk van mening dat als je iemand wijst op zijn fouten of het niet nakomen van zijn belofte dat je ze de kans geeft zich te verbeteren -voor jou maar ook voor andere- kijk als er een grove fout gemaakt wordt en men wil je willens en wetens niet helpen, dan zoeken ze het maar uit maar een klein foutje (nummer verkeerd opgeschreven o.i.d is snel gemaakt)

Maar goed ik snap je reactie wel hoor...

Ben het hier helemaal mee eens, bij een vorige auto heel wat jaren terug heeft een garage na de beurt de voorwielen niet goed vastgezet. Is toch best wel een ernstige fout. Ik heb dit gemeld en men is er (voor zover ik weet) heel correct mee omgegaan. Zo goed zelfs dat ik daar in onderhoud gebleven ben. Je moet daar klagen waar het fout gegeaan is en ze de kans geven de fout te herstellen. Misschien ben je wel teruggebeld en heeft iemand het vergeten door te geven. Er zijn zoveel redenen waardoor iets fout kan gaan en je moet je wel realiseren dat je niet de enige klant bent.
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
RalfG

Huidige auto: Honda Insight Hybrid - Elegance - Urban Titanium

Postby Guest01 » 14 Oct 2009 09:30

Ook ik ben in het verleden wel eens ergens gebleven als er wat fout ging. Eenerzijds kan ik het dus wel met jullie eens zijn dat je iemand de kans geeft zich te verbeteren. Anderzijds kan iemand je het gevoel geven dat hij helemaal geen zin heeft om iets uit te zoeken. In dat geval heb ik liever dat iemand dat gelijk zegt. Het nummer stond goed op het blaadje ( hij had het nog een keer herhaald) en ik had mijn mobiele nummer (die neemt niemand anders op) gegeven. Dat ik niet de enige klant ben snap ik, maar met dit uitzoek klusje hadden ze er wel weer een klant bij kunnen hebben.Misschien zaten ze niet te wachten op weer een nieuwe "lease klant".
Maar mijn ervaring leert dat er wel meer bedrijven/ mensen zijn die niet terug bellen. Op een gegeven moment stop je er dan gelijk mee om er achter aan te bellen.
Daardoor krijg je wel eens het gevoel dat ze niet op je zitten te wachten als klant. Misschien de verkeerde man op verkeerde plek/ tijd.
Mijn ervaring met een andere dealer zal ik ook nog wel even schrijven. Zo kan het ook.
Maar het belangrijkste is dat iedereen er weer anders naar kijkt. Kijk maar eens naar beoordelingen op Kieskeurig en Zoover.De beoordelingen lopen behoorlijk uiteen.
Guest01

Huidige auto: ---

Postby dennisregoort » 15 Oct 2009 21:10

Ik ben ook meteen klaar met bedrijven die afspaken niet nakomen.
Aan de andere kant ben ik nog steeds werkzaam bij een bedrijf dat afspaken niet nakomt... :roll:
Gemak dient de mens, eerste indruk is toch erg belangrijk en zal men snel de stap zetten om met een ander in zee te gaan.
Image
dennisregoort

Huidige auto: HCH Urban Titanium, Sportpakket, Xenon4300K, Leather, Privacy glass, Honda Navigation System

Postby HaKaa » 29 Apr 2010 19:37

Vandaag mijn eerste piepkleine beurtje bij Jonk gehad. Keurig telefonisch geregeld, vanmorgen stond de koffie klaar, de wagen ging binnen 5 minuten de werkplaats in, heb vriendelijk praatje met de monteur gemaakt en na tweede bak koffie kon ik alweer naar huis. Ik rijd de wagen als eigenaar van mijn eigen bedrijfje zakelijk, dus de rekening komt netjes per post.

Tot nu toe weer tevreden.
HaKaa

Return to Honda dealers