FCX Clarity komt naar Arnhem

Alle nieuws en informatie, afkomstig van Honda.

FCX Clarity komt naar Arnhem

Postby Bennink » 26 Nov 2010 14:52

Op vrijdag 3 december a.s. wordt het eerste publieke waterstoftankstation van Nederland geopend in Arnhem. Het tankstation is onderdeel van het HyMove-project, een ambitieus project in de regio Arnhem, dat is opgezet om ervaring op te doen met het gebruik van waterstof in bussen en auto's.

Belangrijke connectie met Honda
Bij Honda ligt de focus op de toepasbaarheid van waterstof als energiedrager voor brandstofcelauto's in Europa en samenwerking met andere partijen voor het ontwikkelen van een infrastructuur voor het tanken van waterstof. De met brandstofcel uitgevoerde en op waterstof rijdende Honda FCX Clarity, afgelopen jaar uitgeroepen tot 's werelds groenste auto, zal de hoofdrol spelen bij de officële openingshandeling van dit eerste publieke waterstoftankstation.

UITNODIGING

Graag nodigen wij u uit om bij de officiële openingsceremonie van dit waterstoftankstation aanwezig te zijn. Voorafgaand aan de ingebruikname is er een persconferentie waarin ook de ontwikkeling van voertuigen op waterstof alsmede de toepassing van waterstof in voertuigen wordt besproken. Ook Honda is hierbij aanwezig. De officiële ingebruikname van het waterstoftankstation zal plaatsvinden met de Honda FCX Clarity de brandstofcel auto die geheel op waterstof rijdt. Tijdens dit bijzondere evenement is er ook gelegendheid om even met de FCX Clarity te rijden.

Het voorlopige programma:
10.00 - 11.00 briefing /persconferentie
11.00 - 11.30 rondleiding HyGear en uitleg
11.30 - 12.30 presentatie waterstof voertuigen
12.30 lunch
+/-14.00 officiële opening waterstoftankstation met de Honda FCX Clarity

Graag vernemen wij z.s.m., uiterlijk maandag 29 november, of u aanwezig zult zijn. Na ontvangst van uw e-mail sturen wij u het definitieve programma met de adresgegevens.

Ik heb natuurlijk gelijk gereageerd. Ik wil daar wel bij zijn. Ik heb gevraagd of het mogelijk is een aantal andere Honda-rijders mee te nemen. Als dat zo is: willen jullie dan mee?
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Re: FCX Clarity komt naar Arnhem

Postby wlunchi » 26 Nov 2010 15:22

Lijkt me wel tof.
Ik vraag me alleen af hoe dat rijden in de FCX gaat. Waarschijnlijk bedoelen ze als passagier?
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby MyHCH » 27 Nov 2010 15:34

Dank voor de uitnodiging, maar helaas komt het qua tijd niet uit. Dit was anders de ideale gelegenheid om eens wat Honda mensen te vragen hoe het zit met de accuproblemen. En die Clarity is een enorm gaaf ding, alleen erg groot. Rijdt volgens mij als een echte limo.
Veel plezier in elk geval!
2017 Jazz:Image > 63.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby Bennink » 01 Dec 2010 11:19

En een enorme #FAIL voor Honda: de uitnodiging was niet bedoeld voor degene die de mail hebben ontvangen...

Geachte heer Bennink,

Wij hebben u per abuis een uitnodiging gezonden voor de opening van het waterstoftankstation op vrijdag 3 december a.s.

U heeft positief op de uitnodiging gereageerd maar tot onze spijt moeten wij u mededelen dat deze uitnodiging niet voor u is bestemd, maar uitsluitend voor speciale genodigden, zoals pers, overheid en direct betrokkenen.

De fout ligt helemaal bij ons, wij hebben de uitnodiging verzonden naar een select aantal persrelaties, waarbij uw naam per ongeluk op deze lijst terecht is gekomen.

Nogmaals onze oprechte excuses en wij sturen u zo spoedig mogelijk meer informatie d.m.v. een persbericht en foto's.

Nou, ik mag het met foto's doen :| En bedankt Honda Nederland, voor deze dooie mus.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby wlunchi » 01 Dec 2010 12:48

Image
Image
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Postby HCH-CH » 01 Dec 2010 13:46

Wij zijn anders wel de meest potentiële groep klanten, toch?
ch
HCH-CH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid 2008

Postby wlunchi » 01 Dec 2010 15:01

Tja, als je het zo beredeneerd.
Dan zou je ook zeggen dat ze onze klachten over ACCU wat serieuzer zouden nemen.
Image
wlunchi

Return to Nieuws & Informatie