Levertijd Honda Civic Hybrid

Alle nieuws en informatie, afkomstig van Honda.

Re: Levertijd Honda Civic Hybrid

Postby Martijn » 18 Jan 2009 18:20

Mijn Honda Cicic Hybrid heb 31 juli 2008 besteld bij Du Bois in De Meern. Als het goed wordt de auto in de eerste week van April 2009 geleverd. Ik ben erg benieuwd en ik heb hoge verwachtingen van de Auto.

Honda Civic Hybrid
Royal blue pearl
Beige lederen bekleding (achteraf inbouw)
VDO Dayton MS6200 (ING Actie)

Duurt even maar dan krijg je ook wat (hoop ik).
Martijn

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Olijve » 19 Jan 2009 06:47

valt me op dat levertijden enorm wisselen per dealer, de mijne is besteld in purmerend, besteld begin oktober verwacht week 9 uitgesteld tot week 16.
terwijl ik hier ook lees dat de besteling bij andere dealers veel sneller kan gaan.
Ford Focus 1.6 TDCI Image
Honda Civic 1.3 i-VTEC Image

www.kenpoflevoland.hyves.nl
Olijve

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC ,Crystal Black Pearl
prive Ford Fiesta 1.1 (vrouwtje haar auto)
Suzuki Gsx600f (als straks de hybrid niet hard genoeg gaat :))

Postby schoenmakertje » 19 Jan 2009 19:21

volgens mij ligt dat ook aan je eventuele inruil auto. Als je die inruilt geven ze daar een bedrag voor, berekend op de evt. leveringsdatum. Als nou die datum erg ver ligt, pf steedsuitgesteld wordt, is het voor de garage erg moeilijk om een waarde te bepalen. Dus volgens mij zijn de levertijden mét inruil dus korter!!
citroen 2cv6; fiat panda 4x4;seat ibiza; vw golf diesel 2x; nissan sunny D; lancia delta hf turbo; bmw 325 touring;fiat tipo td; volvo 740 stw.; peugeot 307sw1.6aut.;kia sorento3.3V6aut.;honda civic hybrid
schoenmakertje

Huidige auto: hybrid royal blue

Postby HaHaMan » 21 Jan 2009 10:48

Ik gevallen van leasemaatschappijen is het nog een andere verhaal.
Vaak hebben deze een hele partij in bestelling staan bij een voorkeur dealer.

De leasemaatschappij wil nog wel eens intern auto's wisselen die in bestelling staan.
Maar wat ik ook heb gehoord is dat bv. een auto die eigenlijk voor de showroom was besteld kan worden geclaimd om de leasemaatschappij te vriend te houden.
HaHaMan

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2009 ( Urban Titanium )

Postby Olijve » 21 Jan 2009 10:58

schoenmakertje wrote:volgens mij ligt dat ook aan je eventuele inruil auto. Als je die inruilt geven ze daar een bedrag voor, berekend op de evt. leveringsdatum. Als nou die datum erg ver ligt, pf steedsuitgesteld wordt, is het voor de garage erg moeilijk om een waarde te bepalen. Dus volgens mij zijn de levertijden mét inruil dus korter!!

inruil heb ik niet omdat het bij mij om een lease auto gaat.

HaHaMan wrote:Ik gevallen van leasemaatschappijen is het nog een andere verhaal.
Vaak hebben deze een hele partij in bestelling staan bij een voorkeur dealer.

De leasemaatschappij wil nog wel eens intern auto's wisselen die in bestelling staan.
Maar wat ik ook heb gehoord is dat bv. een auto die eigenlijk voor de showroom was besteld kan worden geclaimd om de leasemaatschappij te vriend te houden.

ik heb gelukkig mijn eigen dealer mogen kiezen.

maar ik heb wel de indruk dat er bij dealers wel geschoven word met autos en bestellingen.
bij mij verdienen ze niet zoveel op de auto dus wat houd ze tegen om als er een particuliere klant komt om te wisselen ?

maar we wachten vol (on)geduld af
Ford Focus 1.6 TDCI Image
Honda Civic 1.3 i-VTEC Image

www.kenpoflevoland.hyves.nl
Olijve

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC ,Crystal Black Pearl
prive Ford Fiesta 1.1 (vrouwtje haar auto)
Suzuki Gsx600f (als straks de hybrid niet hard genoeg gaat :))

Postby Rock HCH » 22 Jan 2009 13:37

Olijve wrote:valt me op dat levertijden enorm wisselen per dealer, de mijne is besteld in purmerend, besteld begin oktober verwacht week 9 uitgesteld tot week 16.
terwijl ik hier ook lees dat de besteling bij andere dealers veel sneller kan gaan.

Same problem here. :cry:
Verbruik: Image
Rock HCH

Huidige auto: Fiat Punto (200003) (privé) en Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (200904)(zakelijk en privé)

Postby dtm665 » 22 Jan 2009 15:10

Ik zit er het zelfde in als jullie.
Ik heb mijn vorige auto bij het bestellen van de HCH ingeleverd omdat het aanzienlijk veel inruil scheelde.
dit was op 3 september. Mij werd toen verteld dat de HCH week 48 binnen zou komen en ik hem dan in week 1 zou krijgen.
Kwam ik een week later om mijn auto te brengen was het ineens week 5 .
In november wisten ze mij te vertellen dat het week 13 zou worden plus een week of twee voor het leer inbouwen.
Die week staat nu nog steeds.
Jullie begrijpen wel als ik dan op het forum zie dat de een na de ander zijn auto eerder krijgt dat ik mij een beetje genaaid voelt.
Ze hebben immers mijn inruil auto toch al
Zo zie je al koop je particulier dat dat dan niks uit maakt.
Image
dtm665

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Keanni498 » 15 Aug 2009 09:39

Geen info van Honda:
graag naar viewtopic.php?f=27&t=463
Image
Keanni498

Huidige auto: HCHII

Previous

Return to Nieuws & Informatie