Ook Honda roept auto's terug

Alle nieuws en informatie, afkomstig van Honda.

Ook Honda roept auto's terug

Postby Bennink » 10 Feb 2010 07:06

Nadat Toyota vele auto's heeft teruggeroepen en later nog een paar merken, is nu ook Honda auto's een terugroepactie aan het voorbereiden.

Meer op NU.nl

NU wrote:Honda haalt honderdduizenden auto's terug
Uitgegeven: 10 februari 2010 06:28
Laatst gewijzigd: 10 februari 2010 06:28
DETROIT - Na Toyota heeft ook Honda dinsdag laten weten dat het wereldwijd honderdduizenden auto's terug wil halen in verband met een technisch probleem.

Vijf modellen van Honda die in 2001 en 2002 voornamelijk werden verkocht in de Verenigde Staten en Canada, kampen mogelijk met een airbagprobleem.

Honda, de op één na grootste autoproducent van Japan, wil 437.763 auto's onderwerpen aan een inspectie. Het bedrijf erkende dat een persoon om het leven is gekomen door een defecte airbag. Elf mensen raakten gewond.

Ben wel benieuwd welke modellen dat dan zullen zijn.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Re: Ook Honda roept auto's terug

Postby MyHCH » 10 Feb 2010 08:10

Uhm... ik had gisteren nog tegen mijn collega's zitten opscheppen dat ik tenminste een Honda heb en geen Toyota... :oops:

Nee, ik vind dit een heel stuk minder erg. Een airbag die 8 of 9 jaar oud is kan natuurlijk weleens de geest geven; dat brengt de actieve veiligheid nog niet in gevaar. Een kennis had een Volvo S80 en daar stond in het instructieboekje dat de airbags na 8 jaar vervangen moesten worden of tenminste uitgebreid geïnspecteerd. Deze terugroepactie geeft tenminste aan dat Honda auto's maakt die langer dan 10 jaar mee horen te gaan en in die tijd volledig functioneel blijven.
2017 Jazz:Image > 60.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby BlueHCH » 10 Feb 2010 11:42

Ach liever een airbag die wat minder is dan een gas- of rempedaal dat je constant nodig hebt.
Gezien het feit dat het om Canadese en Amerikaanse modellen gaat denk ik dat het overwegend modellen betreft die lokaal geproduceerd zijn.

Je ziet wel dat Honda vlotter aan de bel trekt dan Toyota. Sommige modellen van de JAZZ werden ook al teruggeroepen omdat er brand kan ontstaan bij de elektrische ruitenschakelaar als daar regelmatig veel water in valt. Tja dat geeft dan ook weer te denken... hoe ver moet je het zoeken?
BlueHCH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby VFRman » 10 Feb 2010 16:29

Ik vind het een geweldige marketing stunt van Honda. De concurrent (Toyota) moet hagel nieuwe auto's terugroepen voor onderdelen die je altijd nodig hebt en Honda roept auto's terug, die de meeste Amerikanen al lang hebben ingeleverd vanwege de milieu bonus, omdat een onderdeel van 9 jaar oud misschien te hard ploft terwijl je juist hoopt hem nooit te hoeven gebruiken! Met andere woorden, Honda geeft om zijn bestuurders, ook al rijden ze in een auto van 8 of 9 jaar oud.

Groetend,

Hans
Image
VFRman

Huidige auto: Honda Civic 1.4 iS (bj 2000 op LPG)

Return to Nieuws & Informatie