Honda werkt aan Full Hybrid-techniek (voor Accord en SUV's)

Alle nieuws en informatie, afkomstig van Honda.

Re: Honda werkt aan Full Hybrid-techniek (voor Accord en SUV's)

Postby wlunchi » 03 Feb 2010 17:48

uglymuddah wrote:Baai de weej ICE is verbrandingsmotor.

Gokje ICE == Internal Combustion Engine?
ICE wordt ook wel eens gebruikt voor "In Car Entertainment"
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby uglymuddah » 03 Feb 2010 19:55

Helemaal correct. weet je meteen waarom ik vreemd keek toen Erik het had over slecht geluid uit zijn ICE :lol: Hij bedoelde zijn stereo :oops:
Quid Agis, Medici?

ImagePrius III Aspiration, Pearl White, TNS510, parkeersensoren.
uglymuddah

Huidige auto: Prius 3 Aspiration
TNS 510 Navi
parkeersensoren achter
Pearl White

Postby matrox » 15 Feb 2010 13:19

BlueHCH wrote:De Prius is ook na 2 km al leeg. Maar elektrisch parkeren en dergelijke is wel een uitkomst.

Bijna 2 km haal ik met mijn HCH ook. Dat is tevens ongeveer de afstand tot 'mijn' benzinepomp. Dat geeft altijd een mooi verbruikscijfer als ik na het tanken naar huis rijd. Helemaal als ik nergens hoef te stoppen.
Image
matrox

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Neutron Blue juli 2007.

Postby the martin » 16 Feb 2010 07:41

Even terug on-topic
Ik heb juist begrepen mijn dealer (Wesselink) dat de hybride accords niet voor europa zijn.
Althans in eerste instantie

Eerst moet de diesel motor terug verdiend worden....
the martin

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby BlueHCH » 16 Feb 2010 12:45

the martin wrote:Eerst moet de diesel motor terug verdiend worden....

Yeah right. Dan kunnen we nog wel 10 jaar wachten...
Het probleem zal eerder zijn dat ze de Accord nooit onder de huidige stimulans regeling zullen krijgen. Zelfs met de CR-Z lukt dat maar ten dele. En als die regeling niet in werking treedt, dan wordt zo'n wagen echt veel te duur. De enige reden waarom ze nu wat Accords weg kunnen zetten is dat er een goedkope Russische lading op de west Europese markt is gezet. De zogenaamde limited edition. De laatsten daarvan staan nu in 'de uitverkoop', je kunt een knappe brandweerwagen rode Accord met automaat al scoren voor 26 a 27 mille. Zijn die modellen straks op dan begint het Accord feest pas bij 32 mille :shock: en dat is gewoon veel te duur in vergelijking met z'n concurenten. Het zullen best goede wagens zijn maar Honda prijst zich echt volledig uit de markt van de hogere middenklasse. En in de autowereld mag een Honda gewoon nog steeds niet de prijs van een Audi kosten. (al zou ik toch echt liever de Honda rijden).
BlueHCH

Postby the martin » 16 Feb 2010 14:26

BlueHCH wrote:En in de autowereld mag een Honda gewoon nog steeds niet de prijs van een Audi kosten. (al zou ik toch echt liever de Honda rijden).

Ik weet wat je bedoelt. Wat was ik blij dat ik na een weekje BMW 320D weer in mijn Accordje mocht rijden..
Echt een wereld van verschil
the martin

Postby BlueHCH » 16 Feb 2010 21:49

Uit interesse:
Welke 320D vergelijk je dan met welk Accordje?
BMW is wel een merk dat ik in het vizier heb. De laatste keer dat ik erin gereden heb is wel 22 jaar geleden. (m'n lesauto, een 316i :lol:). Maar een leuke 1 of 3 serie, benzine automaat is nog steeds in de running voor als opvolger van de HCH.
BlueHCH

Postby wlunchi » 17 Feb 2010 08:40

BlueHCH wrote:Uit interesse:
BMW is wel een merk dat ik in het vizier heb. De laatste keer dat ik erin gereden heb is wel 22 jaar geleden. (m'n lesauto, een 316i :lol:). Maar een leuke 1 of 3 serie, benzine automaat is nog steeds in de running voor als opvolger van de HCH.

Ik weet precies wat je bedoelt. ik had bijna voor een 118i businessline gekozen ipv mijn volledig uitgeruste HCH, maar uiteindelijk bleek de achterbank echt onbruikbaar voor 1 kinderzitje en 2 volwassenen achterin.
Dus kreeg ik een NO-GO vanuit de thuisfront. Maar ik moet zeggen de 118i reedt wel echt goed.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby HCH-PROSPECT » 17 Feb 2010 11:23

BlueHCH wrote:

Het probleem zal eerder zijn dat ze de Accord nooit onder de huidige stimulans regeling zullen krijgen. Zelfs met de CR-Z lukt dat maar ten dele. En als die regeling niet in werking treedt, dan wordt zo'n wagen echt veel te duur. De enige reden waarom ze nu wat Accords weg kunnen zetten is dat er een goedkope Russische lading op de west Europese markt is gezet. De zogenaamde limited edition. De laatsten daarvan staan nu in 'de uitverkoop', je kunt een knappe brandweerwagen rode Accord met automaat al scoren voor 26 a 27 mille. Zijn die modellen straks op dan begint het Accord feest pas bij 32 mille :shock: en dat is gewoon veel te duur in vergelijking met z'n concurenten. Het zullen best goede wagens zijn maar Honda prijst zich echt volledig uit de markt van de hogere middenklasse. En in de autowereld mag een Honda gewoon nog steeds niet de prijs van een Audi kosten. (al zou ik toch echt liever de Honda rijden).

"De enige reden waarom ze nu wat Accords weg kunnen zetten is dat er een goedkope Russische lading op de west Europese markt is gezet. De zogenaamde limited edition. De laatsten daarvan staan nu in 'de uitverkoop', je kunt een knappe brandweerwagen rode Accord met automaat al scoren voor 26 a 27 mille. ".

"een goedkope Russische lading op de west Europese markt" : dat zegt toch helemaal niets over de kwaliteit van deze auto's!
De prijs-kwaliteitsverhouding was nog nooit zo goed.
Hoe zit dat overigens precies met die "Russische lading"?
HCH-PROSPECT

Postby the martin » 17 Feb 2010 11:52

BlueHCH wrote:Uit interesse:

Was een E90 volgens mij. Kreeg ik mee vanwege wat schade aan mijn Accord diesel..
Ik werd gek van dat "geweldige" computer systeem en ik vind het te zenuwachtig rijden.
Er zaten ook de standaard stoelen in die niet bevielen..
the martin

Postby the martin » 17 Feb 2010 11:52

HCH-PROSPECT wrote:Hoe zit dat overigens precies met die "Russische lading"?

Falliete importeur dacht ik
the martin

Postby BlueHCH » 17 Feb 2010 15:02

dank aan wluchi en the martin voor de antwoorden.

HCH-PROSPECT wrote:"een goedkope Russische lading op de west Europese markt" : dat zegt toch helemaal niets over de kwaliteit van deze auto's!

Ik zeg ook niets over de kwaliteit. Ik zeg alleen dat ze goedkoop zijn. Voor zover ik via het internet heb kunnen achterhalen is het volgende aan de hand:

De Russische automarkt is net zo ingestort als de west Europese. Honda is op die markt groter dan hier in west Europa is, dus de klap van een instortende markt daar komt net wat harder aan. Aangezien het allemaal links gestuurde auto's zijn met kilometer tellers is er maar 1 ander serieus afzet gebied voor die auto's: west Europa. Omdat de prijs van de Accord hier vrij hoog ligt worden ze niet heel veel verkocht. Wil je zo'n batch auto's toch redelijk vlot weg zetten dan sleutel je dus aan de prijs en je noemt 't dan een limited edition. Ze zijn ook echt limited beschikbaar. Bovendien in uitvoering afgestemd op de Russische markt: benzine auto's dus, sedan modellen dus en stoelverwarming. (mogelijk nog een paar andere details). Hier in Nederland hebben we veel 2 liter modellen gekregen. In Duitsland hebben ze veel aanbod van de 2.4l type-s achtige modellen gehad. Ik zeg bewust type-s achtig omdat het onderstel niet het type-s onderstel zou zijn maar het gewone onderstel. Zou ook niet vreemd zijn in een land met slechte wegen.

Zo zou het volgens het internet in elkaar steken. Ik heb er met m'n dealer niet over gesproken en gek genoeg hebben die mij ook geen mailing gestuurd met dat ze me nu toch wel een heel geweldig aanbod kunnen doen. Dus ik ken het officiele verhaal niet. In m'n achterhoofd speelt nog steeds wel de gedachte om wellicht de overstap toch te maken.
BlueHCH

Postby HCH-PROSPECT » 17 Feb 2010 16:57

HCH-PROSPECT wrote:
BlueHCH wrote:

"De enige reden waarom ze nu wat Accords weg kunnen zetten is dat er een goedkope Russische lading op de west Europese markt is gezet. De zogenaamde limited edition. De laatsten daarvan staan nu in 'de uitverkoop', je kunt een knappe brandweerwagen rode Accord met automaat al scoren voor 26 a 27 mille. ".

"een goedkope Russische lading op de west Europese markt" : dat zegt toch helemaal niets over de kwaliteit van deze auto's!

"je kunt een knappe brandweerwagen rode Accord met automaat al scoren voor 26 a 27 mille."
Volgens mij deze:

Honda Accord 2.0 SEDAN 4D ELEGANCE AUT

Prijs financieren€ 27.950
Bouwjaar 2010 (januari)
Kilometerstand 549 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Carrosserie Sedan, 4-deurs
Kleur Rood
Cilinderinhoud 1.997 cc
Kenteken check55-KKJ-6
BTW verrekenbaar ja
HCH-PROSPECT

Postby BlueHCH » 17 Feb 2010 21:24

Bijna. Er is er ook nog een met 12 km op de teller en die staat nog niet op kenteken. Vorige week werd ook nog een nieuwe aangeboden voor 26950. Die is inmiddels kennelijk verkocht.
BlueHCH

Postby HCH-PROSPECT » 18 Feb 2010 11:39

BlueHCH wrote:Bijna. Er is er ook nog een met 12 km op de teller en die staat nog niet op kenteken. Vorige week werd ook nog een nieuwe aangeboden voor 26950. Die is inmiddels kennelijk verkocht.

"Er is er ook nog een met 12 km op de teller en die staat nog niet op kenteken.".
Bij welke dealer staat die dan (aangeboden)?

Dat brandweerrode doet hem volgens mij geen goed.
Geef mij maar BURAN SILVER. VEEL CHIQUER!
HCH-PROSPECT

PreviousNext

Return to Nieuws & Informatie