Honda werkt aan Full Hybrid-techniek (voor Accord en SUV's)

Alle nieuws en informatie, afkomstig van Honda.

Honda werkt aan Full Hybrid-techniek (voor Accord en SUV's)

Postby HCH-PROSPECT » 13 Jan 2010 13:08

ma 11 jan 2010, 23:15 Honda werkt aan Full Hybrid-techniek detroit - Honda werkt aan een tweede hybridesysteem. Naast de bestaande IMA-techniek brengt de Japanse autobouwer een Full Hybrid-systeem.


Met de nieuwe elektro-unit wordt het mogelijk ook op puur elektrische kracht te rijden, iets dat met de Integrated Motor Assist niet mogelijk is. De techniek zal komen te hangen in de grotere modlelen van het merk, waaronder de Accord en SUV’s.
HCH-PROSPECT
 
Posts: 188
Joined: 05 Jul 2008 21:16

Re: Honda werkt aan Full Hybrid-techniek (voor Accord en SUV's)

Postby Bennink » 13 Jan 2010 13:39

Waar haal je dat artikel vandaan? Bronvermelding zou fijn zijn :roll:
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
User avatar
Bennink
Administrator
 
Posts: 3811
Joined: 10 Jun 2008 18:02
Location: Deventer
Huidige auto: Renault Megane

Re: Honda werkt aan Full Hybrid-techniek (voor Accord en SUV's)

Postby xander » 13 Jan 2010 13:43

Image
xander
 
Posts: 81
Joined: 29 Jul 2008 09:31
Location: Elst
Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Re: Honda werkt aan Full Hybrid-techniek (voor Accord en SUV's)

Postby Bennink » 13 Jan 2010 13:51

Thnx. Heb het topic trouwens even verplaatst.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
User avatar
Bennink
Administrator
 
Posts: 3811
Joined: 10 Jun 2008 18:02
Location: Deventer
Huidige auto: Renault Megane

Re: Honda werkt aan Full Hybrid-techniek (voor Accord en SUV's)

Postby Luc » 30 Jan 2010 23:09

Bron is van vorig jaar via autonews interview met Honda. Onlangs had autonews gezegd dat volgens een betrouwbare bron de Acura TSX 2011 als Hybrid te krijgen zijn (dat is de Honda Accord in Europa):

"An Acura dealer who spoke on condition of anonymity said a hybrid version of the TSX sedan is planned for the 2011 model year and two other hybrid models will follow soon after. During an interview at the Detroit auto show, Ito said Honda has yet to complete development of a hybrid system for large vehicles."

De volgende Acura RL 2012 (Legend) zou ook een hybrid worden.
Hybrid overzicht: http://lucienk.spaces.live.com/blog/cns ... !912.entry
Luc
 
Posts: 207
Joined: 14 Feb 2009 19:01
Huidige auto: Acura

Re: Honda werkt aan Full Hybrid-techniek (voor Accord en SUV's)

Postby uglymuddah » 31 Jan 2010 08:35

De Prius patenten zullen wel verlopen zijn :lol:
Quid Agis, Medici?

ImagePrius III Aspiration, Pearl White, TNS510, parkeersensoren.
uglymuddah
 
Posts: 134
Joined: 06 Jan 2009 09:36
Huidige auto: Prius 3 Aspiration
TNS 510 Navi
parkeersensoren achter
Pearl White

Re: Honda werkt aan Full Hybrid-techniek (voor Accord en SUV's)

Postby RalfG » 31 Jan 2010 15:42

uglymuddah wrote:De Prius patenten zullen wel verlopen zijn :lol:



Dat lijkt me heel sterk, ze zullen wel een net iets ander systeem ontwikkeld hebben..
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
RalfG
 
Posts: 304
Joined: 03 Jul 2009 11:01
Location: Holland/Amstelveen
Huidige auto: Honda Insight Hybrid - Elegance - Urban Titanium

Re: Honda werkt aan Full Hybrid-techniek (voor Accord en SUV's)

Postby BlueHCH » 31 Jan 2010 20:21

Honda: Bring it on :!: Wil graag Honda blijven rijden maar volgend jaar moet er wel zicht op een nieuwe <= 110g CO2 Honda zijn. Dan gaat de HCH eruit als de inruilrpijs OK is.
BlueHCH
 
Posts: 755
Joined: 25 Jun 2008 05:59
Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Re: Honda werkt aan Full Hybrid-techniek (voor Accord en SUV's)

Postby matrox » 02 Feb 2010 16:10

Toch eigenaardig dat men blijft zeggen dat je met de HCH niet 100% electrisch kan rijden.
Image
matrox
 
Posts: 101
Joined: 06 Oct 2009 10:26
Huidige auto: Honda Civic Hybrid Neutron Blue juli 2007.

Re: Honda werkt aan Full Hybrid-techniek (voor Accord en SUV's)

Postby Tim » 02 Feb 2010 20:19

matrox wrote:Toch eigenaardig dat men blijft zeggen dat je met de HCH niet 100% electrisch kan rijden.


Inderdaad. Natuurlijk niet zo ver als een Prius. Maar meer dan een kilometer met 40 km/h is me al eens gelukt, en dat met de Insight. Misschien kun je met de HCH zelfs verder komen omdat het accupakket groter is.
Tim
 
Posts: 78
Joined: 02 Sep 2009 21:31
Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Re: Honda werkt aan Full Hybrid-techniek (voor Accord en SUV's)

Postby wlunchi » 03 Feb 2010 08:27

Tim wrote:
matrox wrote:Toch eigenaardig dat men blijft zeggen dat je met de HCH niet 100% electrisch kan rijden.


Inderdaad. Natuurlijk niet zo ver als een Prius. Maar meer dan een kilometer met 40 km/h is me al eens gelukt, en dat met de Insight. Misschien kun je met de HCH zelfs verder komen omdat het accupakket groter is.


Maar de auto ook :)
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
User avatar
wlunchi
 
Posts: 1308
Joined: 19 Dec 2008 20:59
Location: Geldrop
Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Re: Honda werkt aan Full Hybrid-techniek (voor Accord en SUV's)

Postby wlunchi » 03 Feb 2010 08:28

Ik denk dat ze bedoelen dat je ook vol elektrisch kan wegrijden voor een korte afstand en dat kan de huidige Honda Hybrids niet. Die kunnen alleen maar vol elektrisch cruisen.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
User avatar
wlunchi
 
Posts: 1308
Joined: 19 Dec 2008 20:59
Location: Geldrop
Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Re: Honda werkt aan Full Hybrid-techniek (voor Accord en SUV's)

Postby BlueHCH » 03 Feb 2010 13:54

De Prius is ook na 2 km al leeg. Maar elektrisch parkeren en dergelijke is wel een uitkomst.
BlueHCH
 
Posts: 755
Joined: 25 Jun 2008 05:59
Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Re: Honda werkt aan Full Hybrid-techniek (voor Accord en SUV's)

Postby uglymuddah » 03 Feb 2010 14:55

matrox wrote:Toch eigenaardig dat men blijft zeggen dat je met de HCH niet 100% electrisch kan rijden.


De Honda verbrandingsmotor blijft altijd draaien. Met of zonder brandstof inspuiting/werkende kleppen. Je gebruikt hem om snelheid te maken, je kunt dan wel coasten (beetje accupower zorgt voor behoud van snelheid)
Het Toyota systeem is door het planetenwielstelsel wat met de wielen is verbonden in staat om de verbrandingsmotor te doen stoppen en volledig accukracht te benutten en daarmee de auto te doen aandrijven. Het is geen CVT met riemen, het gedraagt zich als een CVT met riemen. Het is vanwege het planetenwielstelsel ook dat je geen toerenteller nodig hebt. De computer bepaald wie of wat de aandrijving verzorgd en hoe hard je ICE daarbij moet draaien. Daarbij spelen de snelheid een rol, de mate van optrekken en in welke fase de auto zich bevindt. Bijvoorbeeld bij opwarmen tot 40ºC loopt de motor op 1300 toeren. Tijdens opwarmen gebruik je de accu om de auto te doen bewegen. Boven 40ºC stopt de motor bij stilstand en kun je electrisch rijden (al naar gelang de staat van opladen van je accu tot 35km/h). Bij hogere temperaturen wordt electrisch rijden tot 50 km/h vrijgegeven. De auto warmt ontzettend snel op omdat warme uitlaatlucht teruggevoerd wordt naar de inlaat motor. De accu's worden door de computer in tussen 40 en 80% van de accu's beladen. Niet lager en niet hoger, dit allemaal om de accu een zo lang mogelijk leven te geven. Tip voor de geinteresseerden: Werking Prius met dank aan John Visbeen.
Baai de weej ICE is verbrandingsmotor.

Leuk om eens uit te zoeken hoe dat allemaal werkt.
Quid Agis, Medici?

ImagePrius III Aspiration, Pearl White, TNS510, parkeersensoren.
uglymuddah
 
Posts: 134
Joined: 06 Jan 2009 09:36
Huidige auto: Prius 3 Aspiration
TNS 510 Navi
parkeersensoren achter
Pearl White

Re: Honda werkt aan Full Hybrid-techniek (voor Accord en SUV's)

Postby Tim » 03 Feb 2010 16:16

Accelereren alleen op de accu lukt in de HIH ook, zij het met een fluwelen voet. Van zo'n 15 km/u tot 37 km/u. Sneller is me nog niet gelukt.
De verbrandingsmotor draait inderdaad zijn rondjes mee, zij het met kleppen dicht en zonder brandstofinspuiting. Dat levert natuurlijk altijd weerstand hoe soepel de motor ook mee draait.

Zoals jij het omschrijft is de Prius een stuk sneller op bedrijfstemperatuur, wat het brandstof verbruik ten goede komt natuurlijk.
De Insight (mijn vorige wagen ook) gebruikt echt veel brandstof om op te warmen. Een paar korte ritjes in de stad (<5km) kunnen het verbruik zo naar 6,5 l/100km tillen.
Tim
 
Posts: 78
Joined: 02 Sep 2009 21:31
Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Next

Return to Nieuws & Informatie

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests