Boven 48 km/u volledig elektrisch rijden

Eigen ervaringen met het rijden, autotests en het verbruik van de Civic Hybrid.

Re: Boven 48 km/u volledig elektrisch rijden

Postby Ken » 22 May 2013 16:37

Ik vind dat ook een mooi systeem. Nog een voordeel van dit Prius systeem, het heeft geen enkele koppeling nodig!
In een Honda hybrid CVT transmissie zitten 3 natte-platen koppelingen.
Ken

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2009

Re: Boven 48 km/u volledig elektrisch rijden

Postby JeroenE » 23 May 2013 06:09

Ik vind de techniek van Toyota eigenlijk mooier dan die van Honda (is dit nu vloeken in de kerk?). Maar geen budget voor een Prius en de keus tussen de Auris en de Jazz viel al (heel) snel in het voordeel van de Jazz uit. Die vind ik lekkerder rijden dan de Auris. De verkoper bij de Honda beviel ook beter dan die van de Toyota. Nu heb je daar niet zo vaak mee te maken natuurlijk, maar het helpt niet echt als het een beetje stroef gaat. Bij de Toyota had ik meer een "take it or leave it" gevoel terwijl bij Honda het gesprek veel prettiger verliep. Bovendien gaf Honda veel meer inruil/korting. Wellicht omdat "toevallig" de offerte van de Auris op de achterbank lag terwijl ik een proefrit aan het maken was in de Jazz ;)

Als ik naar huis rij dan is de accu meestal bijna leeg aan het einde van de dag. Daar zijn een paar "mooie" stukken 50km/h en 30km/h wegen en de Jazz gaat dan al uit zichzelf elektrisch rijden zonder dat ik dat bewust probeer te doen. Vanwege drukte op de snelweg rij ik dan ook meestal een stukje binnen door. Af en toe slaat de benzinemotor toch weer aan omdat de accu dan blijkbaar te leeg is geworden.
2011 HJH Elegance : Image => Image
2006 Mitsubishi Colt: Image => Image
JeroenE

Huidige auto: Honda Jazz Hybrid

Previous

Return to Civic Hybrid - Verbruik en (rij)ervaringen