Het lijkt erop dat je "geluk" moet hebben of je het gaat redden een laag verbruik te halen. Ik kom met zo'n 12500 km en altijd bijhouden van tankbeurten (met "fuel" app) op 6.13 liter over al deze km's. op lange stukken kom je wel op 5,5 ofzo, maar de koude korte stukken brengen het gemiddelde dan weer flink omhoog. Ik kom nauwelijks boven 2000 toeren en in de bebouwde kom gaat hij op 46km/h op cruise control, zodat er zoveel mogelijk electrisch wordt gereden. Rijd verder ook vrijwel alles met CC aan, dat scheelt veel op de verbruiksmeter. hetcalibratie van de accu krijg ik enkele keren per week (ik rijd niet heel veel km's) Ik heb overigens tijdens een beurt van de Civic een keer een Insight meegekregen, heb wat doorgetrokken met het handmatig schakelen (sportieve auto) en kwam toen zonder problemen op minder dan 6l/100km. Bij de Civic zou dat met deze rijstijl minimaal 7l zijn geweest.
Ik vind het een heel fijne auto (enige minpunt is de niet neerklapbare achterbank), mooie hybride en CVT techniek maar het verbruik is gewoon slecht. Als ik deze rijstijl (heel veel anticiperen en rustig rijden, je staat 5km verder bij een stoplicht toch weer achter de zelfde auto) bij een andere niet hybride zou toepassen kom ook ik niet boven de 6l/100km (is slechts 1:16).
We hebben ook een Citroen C1, ik weet het lichte auto, 3 cilinder, maar deze komt zonder problemen boven 1:20 (en mijn vrouw rijd niet bewust zuinig)