Wie durft

Eigen ervaringen met het rijden, autotests en het verbruik van de Civic Hybrid.

Re: Wie durft

Postby sybren » 04 Nov 2011 10:31

the martin wrote:Het lijkt me niet verstandig om de tank volledig leeg te rijden
Er verzamelt zich best wat troep lijkt mij

Kan een auto best tegen hoor.
sybren

Huidige auto: hch

Postby Koekiemonster » 10 May 2012 18:05

Nou... vandaag heb ik gedurfd. :shock:
Verbruik stond onder de 4,9l/100km voor de tank, dus ik hoopte de 1000 km te halen. Dat is bíjna gelukt.
Op de snelweg ging het prima, maar bij het wegrijden bovenaan de afrit begon ie zwaar in te houden. Met veel moeite en max. assist weggereden en nog iets van 500 meter een beetje bergaf gerold, hetgeen in de S-stand iets beter ging dan in de D-stand. Gelukkig een tankstation nabij waarvan ik net de oprit haalde. De laatste 100 meter geduwd.

Tank leeg, accu leeg (0 bars).
Er ging iets van 47,75 liter in. (zo even met tankbon erbij m'n tankhistorie bijwerken)

Volgende keer toch maar eerder tanken. :oops:
HCH 2011: Image
Koekiemonster

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Elegance

Postby HCH-CH » 11 May 2012 00:00

Had je hem uitlaten rollen in de N-stand, dan had je misschien de laatste 100 m ook nog gered.

Die bijna 48 liter, was dat tot de eerste stop of heb je hem helemaal "vol" geklikt.

En als er geen benzine meer is, kun je blijkbaar elektrisch blijven rijden.
Heb je dat met volgas gedaan of juist zoals dat normaal gaat met heel weinig gaspedaal?
ch
HCH-CH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid 2008

Postby Ken » 11 May 2012 12:38

Zo'n test is niet goed voor de motor, met name voor de injectoren en benzinepomp. Ze worden gekoeld door benzine. En de motor gaat even te arm lopen door benzinetekort. Verbrandingstemperatuur loopt dan op. Als het maar eventjes duurt dan is de schade nihil, maar toch.....
Ken

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2009

Postby Koekiemonster » 11 May 2012 18:28

HCH-CH wrote:Had je hem uitlaten rollen in de N-stand, dan had je misschien de laatste 100 m ook nog gered.

Die bijna 48 liter, was dat tot de eerste stop of heb je hem helemaal "vol" geklikt.

En als er geen benzine meer is, kun je blijkbaar elektrisch blijven rijden.
Heb je dat met volgas gedaan of juist zoals dat normaal gaat met heel weinig gaspedaal?
ch

Als ik 'm in N zette stopte ie telkens bijna meteen, dus moest doorhobbelen. Hoeveelheid gas maakte niet veel uit. Het bleef weinig krachtig.
Getankt tot de eerste 'klik' zoals ik altijd doe. Had er nog wel meer in kunnen proppen denk ik.

Ken wrote:Zo'n test is niet goed voor de motor, met name voor de injectoren en benzinepomp. Ze worden gekoeld door benzine. En de motor gaat even te arm lopen door benzinetekort. Verbrandingstemperatuur loopt dan op. Als het maar eventjes duurt dan is de schade nihil, maar toch.....

Het was niet de bedoeling te rijden tot ie leeg was. Ik had gedacht het nog wel te halen, maar de tank was kleiner dan ik dacht. :oops:
Ik ben niet van plan het te herhalen, want ik had op veel vervelender plekken stil hebben kunnen staan.
HCH 2011: Image
Koekiemonster

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Elegance

Postby Strampke » 13 May 2012 09:36

Nou Koek, voor mij ben jij de grote winnaar! :P
Je verbruik is top en je bent tot het gaatje gegaan.
Koek, de HCH rijder van het jaar.
Volvo 244 GL 1979: ongeveer 1 op 10
Honda Civic Hybride 2010: Image
Volvo V60 PIH 2013: Image
Strampke

Huidige auto: Honda Civic Hybrid en een Volvo V60 PIH

Previous

Return to Civic Hybrid - Verbruik en (rij)ervaringen