Hoger verbruik & minder assist na onderhoud / IMA problemen

Eigen ervaringen met het rijden, autotests en het verbruik van de Civic Hybrid.

Re: Hoger verbruik & minder assist na onderhoud / IMA proble

Postby Sirach » 04 Nov 2011 17:25

Sybren, Revolution-nl scheert dus niet alle mensen met een Hybride Civic over 1 kam, maar hij en ik hebben wel toevallig dezelfde problemen of dat toeval is of niet, een feit is dat we allebei om dezelfde tijd een HCH hebben gekocht met een gigantisch probleem, Revolution-nl mijn dealer was dus niet echt blij dat ik een Insight heb gekocht bij van Nieuwkerk voor duizenden euro,s minder dan bij zijn, Honda verhagen wilde al helemaal niet een HCH inruilen op een nieuwe Insight en als particulier kijk ik wel even naar mijn portemonnee, mijn eigen onderhouds dealer deelde me overigens wel mee dat hij niet mee kon komen met de prijs die Nieuwkerk bood maar mijn auto wel in onderhoud wilde houden, wat ik dus ook blijf doen en een feit is ook dat een nieuwe auto verkopen minder aantrekkelijk is dan het onderhouden ervan, dit na ruim 45 jaar ervaring in het Auto bedrijf weet ik echt wel waar ik over praat. eerst als monteur en later als chef werkplaats in een groot garage bedrijf in het westen van het land in de aflever centrale van nieuwe en gebruikte auto,s. Wat betreft de testen in bladen zoals Autoweek en de consumentenbond en zelfs de ANWB heb ik geen hoge pet van op, want die rijden te kort met een auto om een echt beeld ervan te kunnen geven, nu na 2jaar kan ik zeggen, ik heb een miskleun gekocht, ook al hebben andere mensen dat niet met hetzelfde type auto.
groeten Sirach.
Sirach

Huidige auto: HIH Elegance 2012

Postby civicmobiel » 04 Nov 2011 18:01

sybren wrote:@ revolution wat kan jij toch lekker overdrijven zeg met je forse imago schade. Vergeet niet dat er ook heeeeeeeeeeeel veel HCH rond rijden zonder problemen...zoals die van mij en vele andere gelukkig. Tuurlijk is het waardeloos als je problemen met IMA heb maar je moet dan niet meteen alle HCH over 1 kam gooien. Kijk naar de beoordelingen op autoweek.nl bijv erg positief allemaal.

Mee eens, natuurlijk kun je individueel pech hebben met een auto, dat komt overigens bij alle merken voor, maar om nu alle HCH's op een berg gooien, gaat ook mij iets te ver.
mmm...even wegdromen....zie wel waar ik kom.........met mijn zwarte BMW 318i M-Pakket .
Image.........Image
civicmobiel

Huidige auto: BMW 318i Touring M-Pakket

Postby sybren » 04 Nov 2011 23:51

Beste Sirach, ik ben het niet met u eens maar dat maakt niks uit. Ik heb zelf 10 jaar bij een Honda dealer gewerkt dus over Honda's hoeft u me weinig te leren. Ik ben vliegtuigtechnicus dus een beetje verstand van techniek heb ik ook wel. Het is erg naar dat jullie die problemen hebben met die wagen hoor. En dat je er weinig voor terug krijgt is natuurlijk ook ********* maar om de HCH heeft Honda echt geen imagoschade hoor dat is gewoon onzin!! Er zijn merken zat die problemen hebben met gloedjenieuwe auto's. M'n overbuurvrouw heeft een Fiat 500 met nog geen 1000 km op de klok heeft al super veel problemen (elektronisch). Collega van me heeft een Seat leon uit 2009 nou de lijst me klachten wil je niet zien, hij heeft hem gisteren ingeruilt voor een corolla naar aanraden van zijn garage.
sybren

Huidige auto: hch

Postby revolution-nl » 05 Nov 2011 14:27

sybren wrote:@ revolution wat kan jij toch lekker overdrijven zeg met je forse imago schade. Vergeet niet dat er ook heeeeeeeeeeeel veel HCH rond rijden zonder problemen...zoals die van mij en vele andere gelukkig. Tuurlijk is het waardeloos als je problemen met IMA heb maar je moet dan niet meteen alle HCH over 1 kam gooien. Kijk naar de beoordelingen op autoweek.nl bijv erg positief allemaal.

Dat is natuurlijk makkelijk praten als je zelf een probleemloze auto heb. Feit is dat ik zakelijk veel op de weg zit (nu dik 40k per jaar). Een auto moet dus betrouwbaar zijn en onder alle omstandigheden hetzelfde presteren. Daarnaast wil ik als klant serieus genomen worden. Met de Civic heb ik zeker 50% van de kilometers in een auto gereden die onder de maat presteerde. Dit is toch onbegrijpelijk bij een nieuwe auto van 28.000 euro.

Als er zich een probleem voor doet dan moet dat opgelost worden, als dit niet mogelijk is en je word onaangekondigt afgescheept met software updates (die meer kwaad dan goed doen) en men roept zelfs dat de auto naar behoren functioneert dan faal je gewoon enorm als dealer / importeur. Dan heb je de zaken gewoon niet onder controle, en hecht je totaal geen waarde aan klantenbinding etc.

Al met al heb ik een bijzonder nare na smaak overgehouden aan het merk Honda, en vele HCH eigenaren met mij. (lees de internationale fora er maar op na). Het is vooral de manier waarop Honda met de problematiek om gaat.
revolution-nl

Huidige auto: Ford Focus '11

Postby sybren » 05 Nov 2011 19:12

Dat zal allemaal best en geloof me ik snap echt wel dat het onverkoopbaar is dat dealers zo met klanten omgaan dat ben ik volledig met u eens. Maar u zegt dat Honda door de HCH imagoschade krijgt en dat is gewoon niet waar.Bijna allemaal werken ze naar behoren en van de insight volgens mij zelfs allemaal. Honda staat bekent als een merk die betrouwbare sportieve auto's maakt en in mijn ogen doen ze dat al jaren.
sybren

Postby jeroen » 05 Nov 2011 21:39

het is zeker makkelijk praten maar mijn hch heeft 54000 kilometer gelopen en ik rij nog steeds met het eerste accupakket en de update heeft mij geen nare verassingen opgeleverd en wat mij betreft is en blijft honda de auto voor mij.
Er zijn zat voorbeelden van andere mensen die een nieuwe auto van een ander merk kopen en die er ook problemen mee hebben maar daar hoor je weinig over.
Zoals al in een eerder tropic waar ik heb gereageerd en het valt me nu weer op als de ene hch rijder iets heeft dan heeft de volgende dag een andere het ook nu kan het toeval zijn of ja jullie hebben gewoon pech met jullie hch kan gebeuren maar voor mij blijft de hch de fijnste honda waar ik in rij (en ik heb al veeel honda s gereden) dus mensen het is jammer aals je er pech mee krijgt maar honda heeft hier geen imago schade aan opgelopen.
Want honda is en blijft een betrouwbare auto
NU OOK VOOR HYBRIDERIJDERS
Image
jeroen

Huidige auto: Honda Civic 1.8 i vtec

Postby sybren » 05 Nov 2011 22:11

Ben het helemaal met Jeroen eens, dit is mijn 3e Honda maar moet zeggen dat het een geweldige wagen is. Sommige mensen zeuren gewoon om te zeuren. Honda heeft gewoon een geweldige wagen neergezet helaas heeft een klein gedaalte daarvan ernstige problemen. Maargoed het is natuurlijk allemaal vrij ingewikkelde techniek dus ik vind dat Honda geen blaam treft. Ik mijn straat staat 4 Hybrids (zonder die van mij) en ze zijn er allemaal dolbij mee.
sybren

Postby HCH-CH » 06 Nov 2011 01:08

Kunnen we het imago-issue nu afsluiten?
ch
HCH-CH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid 2008

Postby civicmobiel » 06 Nov 2011 09:37

HCH-CH wrote:Kunnen we het imago-issue nu afsluiten?
ch

Ik denk van wel, maar daar gaan de beheerders toch over. ;)
mmm...even wegdromen....zie wel waar ik kom.........met mijn zwarte BMW 318i M-Pakket .
Image.........Image
civicmobiel

Huidige auto: BMW 318i Touring M-Pakket

Postby Sirach » 06 Nov 2011 23:39

Als ex werplaats chef auto monteur, ( gepensioneerd) kan ik zeggen dat het van Revolution-nl en mijn persoon zeker gewoon geen gezeur is, want anders zou mijn dealer mijn klachten niet serieus nemen en Honda Nederland de data niet gaan opsturen naar Japan, en ik heb ook al eerder met mijn eigen merk Ford, de laatste jaren problemen gehad en allemaal software fouten, de Mondeo van 2008 blokkeerde plotseling alle functie,s tot en met de stuur inrichting en moest na 2500 Km afgevoerd worden met een bergingswagen, na vervangen van de software was de auto nog steeds onbetrouwbaar, de erna gekochte Focus 2009 idem hetzelfde probleem, geef mij maar een echte ouderwetse 4 takter waar de enigste elektronica de ontsteking is en de spannings regelaar van de dynamo plus de verlichting, simpel maar redelijk storing vrij, de techniek van de CVT van de Honda is gewoon het pientere pookje van de D.A.F in een verbeterde uitvoering, elk merk heb zo zijn eigen kwalen, dat het Imago van Honda niet is geschaad door een incidentele fout klopt maar voor de bezitter is het wel frustrerend, vandaar dat ik dus in de Insight over stap waar ik nog geen ernstig negatieve geluiden heb gehoord maar bij bepaalde dingen wel een kant tekening kan plaatsen gezien de prijs, o.a de rumoerige motor door een slechte geluids isolatie wat echter wel is te verhelpen als je er niet aan kan wennen, waar tegen over dan wel weer een zuinige auto staat met voorlopig nog belasting vrij voor ruim 2 jaar, wat mij betreft is dit einde discussie. de beslissing is aan de moderator.
groeten Sirach.
Sirach

Postby jeroen » 07 Nov 2011 18:19

we kunnen hier beter over op houden de een heeft geluk met zijn hch en de ander heeft er pech mee, dat vind ik erg jammer maar dit tropic ging over Hoger verbruik & minder assist na onderhoud / IMA problemen dus laten we daar op verder gaan en ik zeg maar zo ieder mag zijn zegje doen en hopelijk word dat ook gerespecteerd, aangezien dit een hybrideclub is kunnen we mekaar misschien altijd wel ergens mee helpen ook al is het maar via het forum enja iedere raad of oplossing is voor iedereen welkom toch
NU OOK VOOR HYBRIDERIJDERS
Image
jeroen

Huidige auto: Honda Civic 1.8 i vtec

Postby Sirach » 09 Nov 2011 22:36

Jeroen, ik ben het helemaal met je eens, alleen zijn bij revolution-nl en bij mij de problemen pas goed begonnen na de update in Juli 2010 om betere ondersteuning te krijgen van het IMA en lager brandstof verbruik, en het nieuwe accu pakket dat al weer kapot is, groeten Sirach.
Sirach

Postby Koekiemonster » 10 Nov 2011 19:54

Na 40.000 km nog geen problemen. Hopelijk blijft dat zo.
HCH 2011: Image
Koekiemonster

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Elegance

Postby sybren » 12 Nov 2011 18:32

Voor mij is het geen discussie met jullie want ik heb mijn eigen informatie bron. JUIST omdat dit een hybrid forum is moet je de informatie geven wat je wilt weten over zo'n wagen. Maar het heeft weinig zin om ze alleen maar af te kraken. Ben vandaag weer even bij m'n oude Honda dealer wezen buurten en even over de Honda's gepraat. Hij had ongeveer 250 hybrids verkocht en 1 daarvan had een probleem wat na een nieuw accu pakket was verdwenen. Ik vroeg ook of het waar was dat zo'n ruitenwisser rubbertje vervangen 90 euro moest kosten. Hij begon hard te lachen en vertelde me dat ze voor 2 tientjes gewoon het rubbertje kunnen vervangen.
sybren

Postby Koekiemonster » 14 Nov 2011 20:35

Mensen die problemen hebben gaan natuurlijk eerder hun gal spuwen op een forum. Als alles goed gaat heb je minder de neiging dat overal te gaan zitten vertellen. ;)
Dus vele klachten wereldwijd hoeft niet te wijzen op een groot percentage ontevreden Civic-rijders. Wellicht klaagt <1%.
HCH 2011: Image
Koekiemonster

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Elegance

PreviousNext

Return to Civic Hybrid - Verbruik en (rij)ervaringen