Hoger verbruik & minder assist na onderhoud / IMA problemen

Eigen ervaringen met het rijden, autotests en het verbruik van de Civic Hybrid.

Re: Hoger verbruik & minder assist na onderhoud / IMA proble

Postby wlunchi » 15 Nov 2011 10:53

Koekiemonster wrote:Mensen die problemen hebben gaan natuurlijk eerder hun gal spuwen op een forum. Als alles goed gaat heb je minder de neiging dat overal te gaan zitten vertellen. ;)
Dus vele klachten wereldwijd hoeft niet te wijzen op een groot percentage ontevreden Civic-rijders. Wellicht klaagt <1%.

Dat vond ik helemaal niet zo erg, maar de manier waarop Honda Nederland met de klachten omgaat/omging ligt me niet. Vandaar ook dat ik geen Honda meer rijdt. Als Honda mijn klachten meteen serieus hadden genomen en het probleem correct hadden opgelost, wat eigenlijk na 20k km's na vervangen weer voordoet, had ik iig wel opnieuw een Honda overwogen.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby sybren » 15 Nov 2011 12:08

wlunchi wrote:
Koekiemonster wrote:Mensen die problemen hebben gaan natuurlijk eerder hun gal spuwen op een forum. Als alles goed gaat heb je minder de neiging dat overal te gaan zitten vertellen. ;)
Dus vele klachten wereldwijd hoeft niet te wijzen op een groot percentage ontevreden Civic-rijders. Wellicht klaagt <1%.

Dat vond ik helemaal niet zo erg, maar de manier waarop Honda Nederland met de klachten omgaat/omging ligt me niet. Vandaar ook dat ik geen Honda meer rijdt. Als Honda mijn klachten meteen serieus hadden genomen en het probleem correct hadden opgelost, wat eigenlijk na 20k km's na vervangen weer voordoet, had ik iig wel opnieuw een Honda overwogen.

Ik snap jou wel maar je moet het ook vanuit hun kant begrijpen. Je heb zooooveel mensen die zeuren al als ze een kraakje horen of als iets een ander geluid maakt. Ik heb dat ook hoor.
Maar dit was natuurlijk wel een groot probleem wat eigenlijk niet mag met zo'n moderne auto gelukkig is het een druppel op een gloeiende plaat wat keuren vertoont.
sybren

Huidige auto: hch

Postby Elias » 15 Nov 2011 12:12

Mijn HCH heeft onlangs ook de softwareupdate gekregen.
Ik ben niet ontrevreden over de update. Voor mijn gevoel had ik vroeger meer Assist, maar nam de assist ook weer sneller af.
Nu heb ik iets minder assist bij het accelereren, maar ondersteund wel langer.
Het brandstofverbruik is wel verbeterd (0.2 / 0.3l per 100km).

Ik heb wel nog steeds noodladingen.
Ik ga nog ff kijken hoeveel noodladingen ik heb na een week rijden met de nieuwe update, zit momenteel op 2.
Voor de update had ik 7 tot 10 noodladingen per week.
Elias

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Elegance Taffeta White

Postby sybren » 15 Nov 2011 13:09

7 a 10 is wel heel erg veel zeg. Wat mij ook erg opvalt is dat ik noodopladingen krijg als de auto een paar dagen niet gereden heeft. Zou hij dan gewoon het systeem willen kalibreren ofzo??....
sybren

Huidige auto: hch

Postby GrootGeluid » 16 Nov 2011 13:56

Vorige week heb ik na 3 1/2 jaar tevreden gereden (kleine 50000km) te hebben in mijn vorige HCH de auto ingeruild voor een nieuwe HCH. De eerste heb ik bewust op de originele software gelaten en heb nooit enig probleem met het IMA systeem gehad. Geen enkele reset, alles werkte perfect. Na enkele van de negatieve berichten over de nieuwe software een aantal jaar geleden, was ik toch een beetje benieuwd of de nieuwe HCH anders zou functioneren. Nu, na nog geen 200 km, ben ik heel blij verrast, en rij ik met dezelfde rijstijl op winterbanden net zo zuinig als de laatste maand met de oude. Op de kleinere trajecten waarbij ik altijd geheel elektrisch kon rijden kan ik dat nog steeds en er is duidelijk meer assist bij lagere snelheden en toerentallen. Ik hoop dat alles net zo goed blijft functioneren als bij de eerste, en dat ik kan blijven genieten van het probleemloze rijgedrag van de HCH (Nu fijn met lederen bekleding en ingebouwde navigatie).
GrootGeluid

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Sirach » 24 Nov 2011 13:06

Zoals algemeen bekend is op het ogenblik, hebben revolutionair-nl en ik de grootste problemen, die ook door mijn dealer worden erkend en ook door Honda Nederland, die mijn data van de computer hebben door gestuurd naar Japan, inmiddels heb ik de HCH ingeruild op een HIGH elegance om van het meer dan jaar lang ergeren aan een auto die onbetrouwbaar is op de weg met name met accelereren door het wegvallen van de assist en een batterij pak dat slechts heel langzaam wordt geladen,Het batterij pak is aan zijn 2e vervanging toe binnen een jaar en dat ligt niet aan mijn rijstijl volgens mijn dealer want die is gewoon goed voor het rijden met een Hybride, het opladen van de accu pakketten gaat slechts maar op een laag pitje terwijl ook de CVT kuren gaat krijgen terwijl het lampje van de assist al helemaal niet meer brand, maar misschien dat mijn kritiek meer wordt geaccepteerd als ex chef werkplaats van een groot autobedrijf in het westen waar mijn dealer van op de hoogte is, want ik vind het vreemd dat een groot aantal dealers gewoon blijft ontkennen, wat betreft het battery pack garantie klopt, als dealer moet je alle service brieven die door de fabrikant worden voor geschreven uitvoeren, ook al wil de klant dat niet, anders kun je niet alleen je garantie verspelen naar de klant, maar ook nog het dealerschap.
Sirach

Huidige auto: HIH Elegance 2012

Postby nverbunt » 03 Dec 2011 13:15

Met veel interesse heb ik deze post bijgehouden. Ik ben zelf nu bijna 3 jaar bestuurder van een honda civic hybrid (jaar feb 2009). De reden om voor deze auto te gaan was o.a. de aantrekkelijke fiscale bijtelling en een zeer complete auto. Met name de CVT automaat was een dikke plus.

Ik was in het begin dik en dik tevreden over de prestaties van de auto. Ik ben zeker geen rustige berijder en had toch een verbruik van 5.7 op 100 KM. Echter vorig jaar in de zomer (na een onderhoudsbeurt) is de auto me steeds minder gaan bevallen. Vooral in de zomer (met hoge temperaturen) werkte mijn IMA totaal niet. Bij het acceleren sloeg de IMA assistent snel 'dood'. Ik ben hiervoor een paar keer naar de garage gegaan maar zij hebben niks qua storingen gevonden. Ik ben zelf met de auto naar Italie gereden en de gehele weg zonder IMA assistent. De auto voelt dan zo traag aan en de motor maakt enorm veel toeren (verbruik 8.5 liter op 100 km). Hiervoor rijd je geen hybride!!. Ook na mijn vakantie weer terug gegaan naar de garage, maar wederom niks gevonden. Inmiddels zelf gaan googlen en toen ontdekt dat in warme staten (in de VS) veel civic hybrids dit zelfde probleem hebben. De accu's zijn gewoon te warm en worden niet goed gekoeld bij hoge temperaturen. Ik kan me nog wel herinneren dat als je een batterij in de vriezer legt, dat die dan weer capaciteit krijgt en hoe warmer een batterij hoe minder krachtig die is. Inmiddels doe ik geen moeite meer om naar de garage te gaan. Het is zoals het is, maar ik weet wel dat ik nooit meer een civic hybride zal rijden. Gelukkig doet mijn ima in de winter het wel aardig.... en rijd voornamelijk in de S stand. Begin feb komt mijn nieuwe auto en dat is gewoon traditioneel een diesel auto.Dit wordt een hyundai i40 met een 1.7 HDI.
nverbunt

Huidige auto: Honda Civic Hybri

Postby Sirach » 03 Dec 2011 14:05

Na gisteren mijn auto te hebben opgehaald bij de dealer en geinformeert te hebben over de problemen met mijn HCH van 2009 aangezien ook de CVT niet goed meer functioneert en ook er opvallend weinig wordt opgeladen volgens het display, alleen bij een bijna leeg accu pakket en sterk afremmen met het rempedaal haal ik nog een volle groene laad-balk display, kreeg ik van mijn dealer de bevestiging dat de HCH niet meer wordt gebouwd in 2012 maar alleen nog als diesel vanwege de problemen waarvan er nu al vele duizenden bekend zijn en geen enkele zoals wordt gesuggereerd op dit forum, gelukkig heb ik op tijd nog mijn HCH in deze toestand nog voor 16000 euro kunnen inruilen in November maar ik ben bang dat er HCH rijders nu zullen uitwijken naar een andere Hybride of diesel zullen gaan rijden, na een week in een Jazz te hebben gereden heb ik eigenlijk spijt te zijn overgestapt op de Insight, de Jazz beviel mij uitstekend ondanks wat te weinig vermogen boven de 120, eigenlijk zou je een nieuwe auto eigenlijk een paar honderd Km kunnen proefrijden in een proefauto onder verschillende omstandigheden.
Sirach

Huidige auto: HIH Elegance 2012

Postby HCH-CH » 03 Dec 2011 15:13

Sirach wrote: na een week in een Jazz te hebben gereden, heb ik eigenlijk spijt te zijn overgestapt op de Insight, de Jazz beviel mij uitstekend ondanks wat te weinig vermogen boven de 120

Gelukkig maar, nu we straks 130 km/u mogen gaan rijden.

Trouwens de Civic Hybrid MY2012 wordt WEL gebouwd, maar er komt geen Europese uitvoering van. Het zal meer aan de afzet-strategie liggen, dan aan de auto.
ch
HCH-CH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid 2008

Previous

Return to Civic Hybrid - Verbruik en (rij)ervaringen