Verbruikcijfers HCH

Eigen ervaringen met het rijden, autotests en het verbruik van de Civic Hybrid.
Koekiemonster

Re: Verbruikcijfers HCH

Bericht door Koekiemonster »

Ik heb eens wat meer doorgereden (tussen de 110 en 120 km/u en af en toe een sprintje) en het verbruik kwam nog redelijk uit op 4,7l/100km.
Zou het door het warmere weer komen?

Ik rijd liever wat harder bij het zelfde verbruik dan een nog beter verbruik te realiseren denk ik. ;)
HCH 2011: Afbeelding
sybren

Bericht door sybren »

Koekiemonster schreef:Ik heb eens wat meer doorgereden (tussen de 110 en 120 km/u en af en toe een sprintje) en het verbruik kwam nog redelijk uit op 4,7l/100km.
Zou het door het warmere weer komen?

Ik rijd liever wat harder bij het zelfde verbruik dan een nog beter verbruik te realiseren denk ik. ;)
Hoe doe je dat? Ik heb een hele week rustig aan gereden 95/100 op de snelweg (95%snelweg) en ik kom uit op 1op 18,2 :(
revolution-nl

Bericht door revolution-nl »

Zoiets verbruik ik ook. Ik denk dat het komt door de 17inch sloffen die eronder liggen. Je heb toch ook 17inch eronder?
Bennos
Contacteer:

Bericht door Bennos »

Sinds ik mn zogenaamd brandstofbesparende zomerbanden erom heb liggen verbruikt ie ook meer als met de winterbanden....
Toyota Auris TS Hybrid Lease Pro '13
Afbeelding
Lincoln Town Car Mk II 4.6 V8 Signature Series '96
Afbeelding
Koekiemonster

Ik heb idd de standaardbandjes. Ietsje bijgepompt van 2,4 naar 2,5 bar.
sybren

Bericht door sybren »

revolution-nl schreef:Zoiets verbruik ik ook. Ik denk dat het komt door de 17inch sloffen die eronder liggen. Je heb toch ook 17inch eronder?
Ik heb 16'' maar wel 205 breed misschien is dat het?
Koekiemonster

sybren schreef:
revolution-nl schreef:Zoiets verbruik ik ook. Ik denk dat het komt door de 17inch sloffen die eronder liggen. Je heb toch ook 17inch eronder?
Hoe breder hoe meer rolweerstand lijkt me. Meer rubber met wegcontact dat wrijving veroorzaakt.
Diameter van de velg lijkt me het probleem niet.
Bennos
Contacteer:

Bericht door Bennos »

Niet te vergeten, de rubbersamenstelling en het profiel vd band.
Afbeelding
Afbeelding
Koekiemonster

M'n verbruik is nu mooi constant. Ik rijd meestal 114 km/u op de snelweg (bij max van 100 zo'n 106) en 83 km/u op b-wegen op de cruise control. Natuurlijk kan ik de ene keer beter doorrijden dan de andere keer.
Nu in de vakantietijd stroomt het meestal lekker door 's morgens. In de middag wat minder.

Als ik meer b-weg dan snelweg zou rijden, zou m'n verbruik veel beter zijn geweest. Ik haal op die 20 km (van de 110 km in totaal) altijd weer wat in wat ik op de snelweg verloren heb.
revolution-nl

Bericht door revolution-nl »

sybren schreef:
Dat is inderdaad een stukje breder als de standaard velgen. Ik heb 225 breed, ik merkte bij een leen HCH dat ik ook een stukje zuiniger reed. Het weggedrag was stukken comfortabeler maar ik kreeg veel minder feedback van de auto. Het weggedrag in de bochten was echt aanzienlijk slechter.
Koekiemonster

revolution-nl schreef:
sybren schreef:
Dat is inderdaad een stukje breder als de standaard velgen. Ik heb 225 breed, ik merkte bij een leen HCH dat ik ook een stukje zuiniger reed. Het weggedrag was stukken comfortabeler maar ik kreeg veel minder feedback van de auto. Het weggedrag in de bochten was echt aanzienlijk slechter.
In korte bochten gaat ie best goed, maar lange bochten met enigszins golvend wegdek gaan vrij rampzalig. Door het deinen ligt ie niet lekker in de bocht.
Vooral in vergelijking met m'n vorige wagen. (toyota Auris met sportonderstel; dat was wel weer een ruggenbreker)

Vanmiddag trouwens waardeloze cijfers gereden. BIj elke windvlaag voelde ik de wagen teruggeduwd worden en moest de cc weer bijtrekken. Wel gewoon 115 km/u blijven tuffen natuurlijk. :mrgreen: Uiteindelijk op een waardeloze 5,5l/100km uitgekomen voor deze rit.
jeroen

Bericht door jeroen »

hallo mensen
ik ben net terug uit italie met de hch enne hij heeft zichtoppie gehouden en het verbruik met de bergen viel me reuze mee we hebben 2700 kilometer gereden met een verbruik van 5.8 op 100 kilometer vind da wel netjes toch ( ondanks de style bergen ) en geen druppel olie verbruikt.
Kan niet beter en met een top snelheid van 190 kilometer per uur is ook niet slecht
NU OOK VOOR HYBRIDERIJDERS
Afbeelding
Eds

Bericht door Eds »

hallo mensen
ik ben net terug uit italie met de hch enne hij heeft zichtoppie gehouden en het verbruik met de bergen viel me reuze mee we hebben 2700 kilometer gereden met een verbruik van 5.8 op 100 kilometer vind da wel netjes toch ( ondanks de style bergen ) en geen druppel olie verbruikt.
Kan niet beter en met een top snelheid van 190 kilometer per uur is ook niet slecht

jeroen, dat heb je netjes gedaan.
wij zijn net terug van de Cote d'azur, ik heb zowel heen als terug ca 8-8,4 ltr/100km gereden..., rond de 130 km/u op de cruisecontrol.
ik moet wel zeggen dat we behoorlijk afgeladen waren: 4 personen, volle kofferbak + dakkoffer.
je merkt wel dat de HCH dan op zijn tenen loopt als je de berg op gaat....
Honda Insight Elegance 2009
Spectrum White Pearl
jeroen

Bericht door jeroen »

wij waren met zun tweeen dus geen extra bagage.
ben zeker tevreden
NU OOK VOOR HYBRIDERIJDERS
Afbeelding
Koekiemonster

Inmiddels rijd ik 120km/u op de cruisecontrol en het verbruikt hangt rond de 5l/100km. :D
(natuurlijk incl. stukkies 80km wegen en langzamer rijdend verkeer)

Zodra de temperatuur flink daalt gaat het vast oplopen.
Koekiemonster

Verbruik loopt al wat op. Rijd nu 115km/u waar het kan.
Doe er niet echt moeite meer voor en geef vaker wat meer gas bij optrekken en inhalen. Het ging wat vervelen. :lol:
Strampke

Bericht door Strampke »

Hallo koek en de anderen.
Waardeloos, waardeloos.
Als er rustig gereden wordt op de lange afstanden gaat'ie fluitend naar de 5,0, maar met heen en weer naar het werk met koude motor is het gelijk knudde.

Als tegenmaatregel heb ik 2 stukken buisisolatie onder de nummerplaat in de gril gedrukt om de motor beter op temperatuur te houden.
Daarnaast gaat 'ie op 1 november naar de garage.
Ik heb een stekker gekocht van Deka, met een motorverwarming eraan.
Die laat de temp in het blok 's morgens oplopen naar 55 graden.
Ik hoop dat dat wat helpt en hou jullie op de hoogte van de stand van zaken.

Overigens gaan op 1 november ook de winterbanden eronder.

Oh en PS: Koek, gefeliciteerd, je hebt ruimschoots gewonnen met zuinig rijden. TOP!
Volvo 244 GL 1979: ongeveer 1 op 10
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Koekiemonster

Strampke schreef:Hallo koek en de anderen.
Waardeloos, waardeloos.
Als er rustig gereden wordt op de lange afstanden gaat'ie fluitend naar de 5,0, maar met heen en weer naar het werk met koude motor is het gelijk knudde.

Als tegenmaatregel heb ik 2 stukken buisisolatie onder de nummerplaat in de gril gedrukt om de motor beter op temperatuur te houden.
Daarnaast gaat 'ie op 1 november naar de garage.
Ik heb een stekker gekocht van Deka, met een motorverwarming eraan.

Overigens gaan op 1 november ook de winterbanden eronder.

Oh en PS: Koek, gefeliciteerd, je hebt ruimschoots gewonnen met zuinig rijden. TOP!
Haha thanks.
Het klopt dat je op kleine stukjes niet zuinig kunt rijden. Mijn vrouw pakt ook wel eens de auto en daarna is het gemiddelde nooit beter geworden. ;)
Ik merk ook dat ie pas na enkele tientallen kilometers mooi constant onder de 6l/100km gaat draaien bij 100-120 km/u.
Zelf ga ik geen 'kunstgrepen' uithalen al was het maar dat het om een leasebak gaat.

Ik ben benieuwd of het voor jou iets uit gaat maken.
Michel_insight

Bericht door Michel_insight »

Strampke schreef: Ik heb een stekker gekocht van Deka, met een motorverwarming eraan.
Wat is dat voor een stekker dan ?
Hoef je dan ook niet meer te krabben of hoop ik nu op teveel ?
Insight Elegance "Crystal Black Pearl" 2010
Pioneer F10BT
Bennos
Contacteer:

Bericht door Bennos »

Nietmeer krabben kan als je een standkachel hebt, dat houdt iets meer in als alleen een losse blokverwarmer....
Afbeelding
Afbeelding
HCH-CH

Bericht door HCH-CH »

Een simpelere oplossing is een plastic zeiltje.
ch
Koekiemonster

HCH-CH schreef:Een simpelere oplossing is een plastic zeiltje.
ch
Of van die chemische meuk in een spuitfles. Sinds ik teveel van de rand van de ruit gekrabd heb en krassen veroorzaakte heb ik er één van in de auto liggen.
De voorruit is overigens twee weken geleden vervangen vanwege een barst dus van die krasjes ben ik inmiddels af. :P
Koekiemonster

Het verbruik is deze week flink omhoog geknald met al die wind. Alleen vanmiddag naar huis had ik de wind vol in de rug waardoor ik wat heb weten te compenseren. (zelden zo weinig verbruiksblokjes gezien bij 110km/u)
Bennos
Contacteer:

Bericht door Bennos »

Nou bij mij ook, staat op 5.9!!
Van de week had ik in een half uur 2 re-gen's en 's avonds terug weer een(3 op een dag dus)en tot op heden elke dag 1.
Waaaaardeloze auto als het waait, heb er echt geen goed woord voor over met dit weer :cry:
Afbeelding
Afbeelding
Koekiemonster

Bennos schreef:Nou bij mij ook, staat op 5.9!!
Van de week had ik in een half uur 2 re-gen's en 's avonds terug weer een(3 op een dag dus)en tot op heden elke dag 1.
Waaaaardeloze auto als het waait, heb er echt geen goed woord voor over met dit weer :cry:
Wegligging is dan ook waardeloos. Door de comfortabele vering heeft ie teveel last van zijwind.
Afgelopen dagen heb ik aardig zuinig kunnen rijden bij koud (< 0 graden) weer, maar vanavond bij wat hogere temperaturen en veel wind liep het verbruik weer op.
Plaats reactie

Terug naar “Civic Hybrid - Verbruik en (rij)ervaringen”