HCH (AC): Xenon

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

Re: HCH (AC): Xenon

Postby jeroen » 23 Oct 2010 11:06

nou zeg maar kan goed de zelfde zijn als van ebay :lol:
NU OOK VOOR HYBRIDERIJDERS
Image
jeroen

Huidige auto: Honda Civic 1.8 i vtec

Postby Titanium » 23 Oct 2010 11:12

jeroen wrote:nou zeg maar kan goed de zelfde zijn als van ebay :lol:

Precies, Het is veel te makkelijk om alles af te kraken wat gevoelsmatig "te goedkoop" is! Ik ben ieder geval erg blij met de setjes uit china. De lampen zelf zijn van het merk SuperHid!
Titanium

Huidige auto: HcH 2009 - Urban Titanium

Postby jeroen » 23 Oct 2010 11:15

oke maar op de site van xenonworld staat ook precies hoe en wat aan te sluiten van de xenonkits ik vind dit een goede site misschien plaats ik zelf ook wel zoon xenonkit in de hch maar ik doe da bij een vriend van me die is chefmonteur in een honda garage
Image
jeroen

Postby Titanium » 23 Oct 2010 11:49

jeroen wrote:oke maar op de site van xenonworld staat ook precies hoe en wat aan te sluiten van de xenonkits ik vind dit een goede site misschien plaats ik zelf ook wel zoon xenonkit in de hch maar ik doe da bij een vriend van me die is chefmonteur in een honda garage

Bij de kit die ik voor mijn vrouw had aangeschaft zat een handleiding van 1 A4tje, welke voor zich sprak. Bij de kit voor de HcH zat er een compleet boekwerkje bij. In principe is het, dat tussen de bestaande stekker en de lamp, een extra kastje komt. Dit is de zgn balast welke de hoge spanning maakt.
Het meeste werk had ik, om deze balast netjes op te bergen achter de spatbord kappen. Het moet uiteindelijk wel goed vast zitten! Wanneer je gebruik kan maken van een brug, is dit dan ook zeer aan te raden. In mijn situatie was het op de grond zitten!
Titanium

Postby Michel_insight » 24 Oct 2010 19:47

Titanium wrote:
Michel_insight wrote:Kijk goed uit.

Ik zie deze setjes van ebay wel eens opduiken op internet, maar dan omdat ze kunnen smelten en wellicht vlamvatten.

Deels broodje aap! Zoek op foute producten van wat voor merk dan ook, en je vind altijd negatieve info! Positieve info is altijd moeilijk te vinden, omdat men daar vaak niet over schrijft.

Geloof jij het dan lekker niet. Het is echt geen broodje aap. Ik heb bij meerdere mensen IRL gezien dat de ballast helemaal gesmolten was.
Niet piepen als je auto dan uitgebrand op de oprit staat :roll:
Insight Elegance "Crystal Black Pearl" 2010
Pioneer F10BT
Michel_insight

Huidige auto: Honda Insight Hybrid 2010 (geen leasebak)
Crystal Black

Postby Henk.W » 25 Oct 2010 07:12

Michel_insight wrote:
Titanium wrote:
Michel_insight wrote:Kijk goed uit.

Ik zie deze setjes van ebay wel eens opduiken op internet, maar dan omdat ze kunnen smelten en wellicht vlamvatten.

Deels broodje aap! Zoek op foute producten van wat voor merk dan ook, en je vind altijd negatieve info! Positieve info is altijd moeilijk te vinden, omdat men daar vaak niet over schrijft.

Geloof jij het dan lekker niet. Het is echt geen broodje aap. Ik heb bij meerdere mensen IRL gezien dat de ballast helemaal gesmolten was.
Niet piepen als je auto dan uitgebrand op de oprit staat :roll:

Michel heeft gelijk, mijn buurman heeft hetzelfde ondervonden met een setje van ebay.

Nog wat iets wat niet bij iedereen bekent is, het blijkt dat het kunstof glas op den duur matglas wordt omdat de lamp een grote mate van UV straling geeft en dat deze inwerk op het kunstof glas, je ziet wel eens auto's staan waar de gehele lampenglazen mat zijn geworden.
Dit is dan ook het verschil met de orginele units v.a fabriek die hebben ook andere glazen en dat is natuurlijk ook het aardige prijs verschil.
Henk.W

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Postby Medic-XX » 25 Oct 2010 07:46

Als je aftermarket Xenon plaatst is het belang dat je wel een goed merk uitzoekt. bv Pilot Xenon. Er zijn ook goedkopere merken in NL verkrijgbaar en die zijn ook wel betrouwbaar alleen is de levensduur korter.
De goedkope merken op Ebay uit Hong Kong en zo zijn de ballasten slecht geisoleert en door de hoge voltages kunnen deze smelten en vlam vatten.

Óp bv Xenonlamp.nl en verlichtingkopen.nl kun je mooie setjes kopen.
Medic-XX

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2010

Postby Titanium » 25 Oct 2010 20:46

Zucht..... Het gaat er niet om dat ik het niet geloof. Het gaat erom, dat alle kits uit China over één kant worden gegooid! Natuurlijk zullen er slechte kits zijn, maar niet allemaal! Dat mijn auto uitgebrand op de oprit komt te staan zal overigens ook wel meevallen. De meegeleverde lampen hebben overigens een UV-blocker coating, dus matte venstertjes zal ook wel meevallen. Nogmaals, iedereen moet zelf weten wat hij hiermee wil doen, Koop vooral Pilot setjes wanneer je problemen verwacht met de goedkope setjes. Mijn opzet was totaal niet, om iederéén aan de Chinese kits te hebben, maar om mijn ervaring te delen! Daar is dit forum voor.
Titanium

Postby wlunchi » 26 Oct 2010 07:35

Titanium wrote:Zucht..... Het gaat er niet om dat ik het niet geloof. Het gaat erom, dat alle kits uit China over één kant worden gegooid! Natuurlijk zullen er slechte kits zijn, maar niet allemaal! Dat mijn auto uitgebrand op de oprit komt te staan zal overigens ook wel meevallen. De meegeleverde lampen hebben overigens een UV-blocker coating, dus matte venstertjes zal ook wel meevallen. Nogmaals, iedereen moet zelf weten wat hij hiermee wil doen, Koop vooral Pilot setjes wanneer je problemen verwacht met de goedkope setjes. Mijn opzet was totaal niet, om iederéén aan de Chinese kits te hebben, maar om mijn ervaring te delen! Daar is dit forum voor.

Ik denk dat hiermee alles is gezegd, laten we het gezellig houden. Er is hierboven genoemd wat voor risico's zich kunnen voordoen bij bepaalde sets voor de rest moet iemand voor zichzelf bepalen of hij dit belangrijk vind of niet.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby Flavio » 21 Jan 2011 18:48

Ik dacht vandaag even snel een 8000K Xenon kitje in te bouwen maar dat viel nog een beetje tegen.

De linkerkant ging nog wel maar de dimlichtlamp aan de rechterkant kan je alleen via het wiel bereiken dus je moet daarvoor de wielkast gedeeltelijk demonteren. Dan kan je met moeite de lamp verwisselen. De Xenonlamp die ik heb heeft geen haakse aansluiting dus je kan moeilijk kracht zetten om hem vast te klikken, ik ben alleen met die rechter lamp al ruim een uur bezig geweest en volgens mij zit die nog niet helemaal zoals het hoort!

Plek voor de Xenon ballasten is er gelukkig zat dus het verdere aansluiten is een makkie.

Ik heb tegelijk ook de mistlampen vervangen door 68LED versies.

Is samen nu echt een mooi gezicht.

Volgende week nog even de stadslicht- en grootlichtlampen vervangen door respectievelijk 8LED T10 lampjes en 7500K 100W Xenon look lampen.
2008 HCH: Image
Flavio

Postby Titanium » 24 Jan 2011 17:42

Tja je bent er even mee bezig, maar dan heb je ook wat. Ikzelf heb voor beide zijde gewerkt achter de spatbord beschermers. Over het algemeen krijg je de lampen er dan ook wel vlot in! Aan de rechterzijde zit de claxon. De bout van de beugel van de claxon steekt wat door de houder heen, waardoor je aan de achterzijde van deze houder enkel met een extra moer, de Balast met bijbehorende houder kan monteren.

Succes
Titanium

Postby jeroen » 24 Jan 2011 19:33

wij hebben met het aansluiten van de xenonkit de gehele voorbumper gedemonteerd waren een paar klemmetjes en 2 schroefjes en de bumper is gedemonteerd werd prettig
Image
jeroen

Postby Rhewin » 05 Dec 2012 21:02

Welke setje word er aangeraden om achteraf in te bouwen, ik heb mij laten vertellen Infinity en dat ik HB4 nodig heb.
Rhewin

Huidige auto: Honda Civic Hybrid / Honda Insight Hybrid

Postby jeroen » 05 Dec 2012 21:09

heb het setje bij navaudio.nl besteld kijken xenonsets en vervolgens je kleur en lampensoort aanklikken en hopla bestellen morgen besteld vrijdag in huis.
trouwens ik heb in de hybride nu 8000k genomen staat perfect en het licht is subliem in mijn vorige had ik 6000k maar ik vind deze beter kwa lichtop brengst enne het setje koste maar 6o euro
Image
jeroen

Postby CiviC » 07 Dec 2012 17:24

Gelukkig heb ik in de HCH originele xenon en de lichtopbrengst is super.

Het verhaal van ontploffende balasten heb ik nog niet gehoord en op het Alfa forum waar ik hiervoor lid van was hebben echt heel veel mensen een HID (lenslamp) set gemonteerd.
Zelf had ik die ook. Twee jaar lang geen enkel probleem gehad, kwam ook uit China, maar werkte gewoon goed.
Er zal ongetwijfeld verschil in de kwaliteit zitten en ik hoeft me daar nu niet druk over te maken! ;)

Groeten Chris.

jeroen wrote:heb het setje bij navaudio.nl besteld kijken xenonsets en vervolgens je kleur en lampensoort aanklikken en hopla bestellen morgen besteld vrijdag in huis.
trouwens ik heb in de hybride nu 8000k genomen staat perfect en het licht is subliem in mijn vorige had ik 6000k maar ik vind deze beter kwa lichtop brengst enne het setje koste maar 6o euro
CiviC

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Elegance, premium white pearl.

PreviousNext

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires