HCH (AC): Xenon

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

Re: HCH (AC): Xenon

Postby louis2m » 03 Jul 2010 22:33

Ik had 4 weken geleden een HIH koopovereenkomst MET Fabrieks Xenon levering jawel pas in augustus.... Gaat niet door, er komt een modellenwisseling, wat het ook mag zijn (wel stoelbekleding in zwart) en dan gaat de 2011 productie in september weer draaien. Ik begrijp trouwens helemaal niks van de acc.pakket samenstelling bij Honda, Xenon is bij elk merk met een acc.pakket in de topprijsklasse STD Bij Honda zijn ze erg blij met hun led achterlichten en verwarmde stoel. Toen maar rondgekeken wat er hier en daar nog op voorraad staat en compromissen maken..... Ik heb nog nooit op zo'n lullige manier een nieuwe auto gekocht! Het meest positieve van alles is dat het een Honda is, nu maar afwachten!
louis2m

Huidige auto: Honda Civic Hybrid / Honda Insight Hybrid

Postby Michel_insight » 03 Jul 2010 23:14

Ik denk dat de HIH erg weinig met Xenon wordt verkocht, daarom moet je een compromis maken.

Zelfs op een Audi A6 of BMW 5 is Xenon ook niet altijd standaard volgens mij hoor
Insight Elegance "Crystal Black Pearl" 2010
Pioneer F10BT
Michel_insight

Huidige auto: Honda Insight Hybrid 2010 (geen leasebak)
Crystal Black

Postby Marcomp3 » 12 Aug 2010 06:24

Bij de HCH kost Xenon achteraf ingebouwd € 995. Dat is inclusief sproei-installatie en automatische hoogteverstelling. Dus zoals het moet ;)
Marcomp3

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby kleinratje » 25 Aug 2010 23:29

ik heb een set gekocht
2 angel eyes koplampen met daylight erin en zelf xenon aftermarket dus nu nog keer tijd om het erop te zetten
kleinratje

Postby Raynie » 26 Aug 2010 06:54

Heb je daar een afbeeldig van. Ik ben zelf ook nog steeds opzoek naar mooie lampen.
Raynie

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid ( Hondata )

Postby kleinratje » 26 Aug 2010 11:39

code amatuurcode is geschrapt allang

enige wat je moet hebben is xenon + hoogteverstelbaar (automatisch) + koplamp sproeiers
kleinratje

Postby Raynie » 26 Aug 2010 11:58

kleinratje wrote:code amatuurcode is geschrapt allang

enige wat je moet hebben is xenon + hoogteverstelbaar (automatisch) + koplamp sproeiers

dat weet ik ook maar hoe zien ze eruit daar ben ik benieuwd naar.
Raynie

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid ( Hondata )

Postby kleinratje » 26 Aug 2010 12:13

hoe ziet wat eruit? :p
die koplamp?

kan foto maken vanmiddag die codes geen idee das verzonnen iets
kleinratje

Postby Sirach » 30 Aug 2010 15:11

Zie de pagina,s 2 en3 met de wettelijke regeling thans ingaande op 1 maart 2010 zoals gehanteerd door de rijksdienst voor het wegverkeer voor achteraf inbouw en de foto,s van Xenon koplampen en bleu vision stadslichten ingebouwd door Honda Verhagen in Rotterdam voor 665 euro all-in, bij mijn Honda Civic Hibride van 2009, na 1 maart 2010 is automatische hoogteverstelling van de koplampen pas verplicht bij achteraf inbouw en niet daarvoor, alleen hoge druk koplampreiniging is verplicht en moeten met de ruitensproeiers tegelijk werken.
Groet Sirach.
Sirach

Huidige auto: HIH Elegance 2012

HCH (AC): Xenon

Postby Titanium » 11 Oct 2010 10:32

Dank voor deze duidelijke uitleg Sirach. Ikzelf ga echter gewoon de gok nemen om Xenon achteraf te monteren zonder sproei en hoogteverstelling. Wanneer je zorgt dat je koplampglazen goed schoon blijven en de hoogte goed staat, voorzie ik geen enkel probleem met het lichtbeeld. Ook met de wethandhaver voorzie ik niet direct een probleem, daar ze niet zo gauw een auto aan de kant zullen zetten met het vermoeden, dat de verlichting wel eens illigaal zou kunnen zijn. Het risico dat het dit mij wel overkomt, kost mij dan € 60,00, en dat heb ik er wel voor over. In de auto van mijn vrouw heb ik ook reeds Xenon gemonteerd, en dit leverd totaal geen problemen op. Het bied voor mij gewoon veel meer veiligheid bij het rijden in de avond of nacht! Het is net of er ineens een lamp op de auto is gemonteerd! Tegemoetkomend verkeer zal bij juist afgestelde lampen, geen problemen ondervinden van verblinding o.i.d. Ik zal trachten een fotoshoot te maken van de inbouw van de kit.
Titanium

Huidige auto: HcH 2009 - Urban Titanium

En toen was er licht !!!

Postby Titanium » 21 Oct 2010 20:45

Goed, gisteren de set ingebouwd en het is precies zoals ik dacht, het licht doet het ineens! Nu is het echt niet zo, dat de standaard lampen zo slecht zijn, maar dit is gewoon veel beter. Ik heb een kit ingebouwd met lampen van 6000K. Dit is enigsins blauwig qua gloed maar niet irritant overdreven. Daarbij is het vermogen gedaald naar 35Watt ipv de 55Watt van de orginele lamp. Helaas heb ik geen foto's gemaakt omdat het weer buiten bar slecht was. Wel kan ik aangeven dat je wel even wat tijd moet uittrekken voor inbouw. Voor diegene die dit ook willen gaan inbouwen, je hebt de HB4 9006 fitting nodig. Wil je geen blauwe gloed, kan je altijd nog kiezen voor 5000K of 4300K. Hoe lager het getal hoe geler het licht weer wordt. 6000K wordt gezien als de lamp met de meest effectieve lichtopbrengst. Zelf heb ik de kit besteld op de volgende link,

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... SA:NL:1123
Titanium

Postby Michel_insight » 23 Oct 2010 07:32

Kijk goed uit.

Ik zie deze setjes van ebay wel eens opduiken op internet, maar dan omdat ze kunnen smelten en wellicht vlamvatten.
Insight Elegance "Crystal Black Pearl" 2010
Pioneer F10BT
Michel_insight

Huidige auto: Honda Insight Hybrid 2010 (geen leasebak)
Crystal Black

Postby Titanium » 23 Oct 2010 10:39

Michel_insight wrote:Kijk goed uit.

Ik zie deze setjes van ebay wel eens opduiken op internet, maar dan omdat ze kunnen smelten en wellicht vlamvatten.

Deels broodje aap! Zoek op foute producten van wat voor merk dan ook, en je vind altijd negatieve info! Positieve info is altijd moeilijk te vinden, omdat men daar vaak niet over schrijft.
Titanium

Postby jeroen » 23 Oct 2010 10:45

ik heb via via een internetadresje gekregen voor xenon.

http://www.xenonworld.nl/

als je bij honda kijkt zie je de motor van een beheerder van dhf die heeft het op zijn motor ingebouwd zoon xenonkit
NU OOK VOOR HYBRIDERIJDERS
Image
jeroen

Huidige auto: Honda Civic 1.8 i vtec

Postby Titanium » 23 Oct 2010 10:58

jeroen wrote:ik heb via via een internetadresje gekregen voor xenon.

http://www.xenonworld.nl/

als je bij honda kijkt zie je de motor van een beheerder van dhf die heeft het op zijn motor ingebouwd zoon xenonkit

Helemaal goed Jeroen, Buiten het voordeel van een nederlandse leverancier om, raad eens waar deze setjes dan vandaan komen!
Titanium

PreviousNext

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires