HCH (AC): Bass Systeem Kit

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

Re: HCH (AC): Bass Systeem Kit

Postby M74 » 07 Apr 2009 13:40

Titanium wrote:Gewoon even nieuwschierig, Maken jullie dan nog wel steeds gebruik van de standaard radio!!!!! Met mijn F900bt zijn de bassen al weelderig t.o.v. de standaard radio. Ik gebruik zeld de standaard speakerkit. ;)

Hier zelfde. Met de F900BT super geluid uit de standaard speakers. Wel ga ik de deuren dempen met Dynamat. Die trillen erg.
M74

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Syntax Error » 22 May 2009 23:36

mmmm, ik denk dat ik maar ga voor een bas-speaker (USB) onder de bijrijders stoel als ik dat zo hoor...

http://www.caraudiodiscount.com/kscsw10 ... 12695.html

zoiets, maar dan niet van Kenwoord overigens...(heb wel een kenwoord 2din die de boel kan aansturen)
Syntax Error

Postby wlunchi » 23 May 2009 05:36

M74 wrote:
Titanium wrote:Gewoon even nieuwschierig, Maken jullie dan nog wel steeds gebruik van de standaard radio!!!!! Met mijn F900bt zijn de bassen al weelderig t.o.v. de standaard radio. Ik gebruik zeld de standaard speakerkit. ;)

Hier zelfde. Met de F900BT super geluid uit de standaard speakers. Wel ga ik de deuren dempen met Dynamat. Die trillen erg.

Ik zat te twijfelen tussen isoleren met Dynamat of een Hirschmann DVB-T tuner te nemen, maar als ik het zo hoor ga ik voor de isolatie i.p.v. de TV-tuner.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby Laus » 25 May 2009 09:15

Syntax Error wrote:mmmm, ik denk dat ik maar ga voor een bas-speaker (USB) onder de bijrijders stoel als ik dat zo hoor...

http://www.caraudiodiscount.com/kscsw10 ... 12695.html

zoiets, maar dan niet van Kenwoord overigens...(heb wel een kenwoord 2din die de boel kan aansturen)

Ik heb nu nog de standaard radio met standaard speakers, binnen nu en een maand worden dat de co-axials van Honda en een Kenwood 5240. Geen idee wat dat oplevert. Even afwachten en als er meer bas bij moet, toch maar eens zo'n setje vinden. Alleen dan wel iemand nodig die mij helpt met aansluiten, ik heb 0,0 verstand van autoradio-aansluitingen.

Ten opzichte van mijn set thuis (ok, ik = hifi nerd) is het midden en mid-laag gewoon matig. Hoog is erg scherp, sub-laag is enkel de kick-bass die je hoort/voelt. Bij een basgitaar die een E of lager aanslaat hoor je enkel de boventonen. Stemmen zijn snel moeilijk te verstaan. Bij CD's is dat iets beter dan bij radio. Toch is het niet eens slecht ofzo, volgens mij zelfs bovengemiddeld voor een standaard auto. (vergelijk het eens met de standaard radio in een Alto of Sirion of dergelijke brievenbussen)

Trillende deuren oid heb ik denk ik geen last van, auto is lekker stil ook. Bij het vorige model zou ik zeker wel met dynamat aan de slag gaan.
Image
Laus

Huidige auto: Honda Civic Hybrid, Neutron Blue

Postby Raynie » 02 Jul 2009 15:33

wat is de inbouw maat voor achter?

voor heb ik begrepen 6,5" dis 165mm wie heeft hier ervaring mee.
Raynie

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid ( Hondata )

Postby BlueHCH » 02 Jul 2009 21:41

Achter is dezelfde maat.
BlueHCH

Postby RRR » 19 Sep 2009 20:27

Heb een boss bass 600 subwoofer laten inbouwen. Ben niet echt onder de indruk van de prestaties. Misschien moet ik hem nog wat beter afstellen, naar ik voel het alleen trillen en hoor niet echt veel meer bass dan met het standaard systeem. Zijn er meer ervaringen? Hij steekt ook nog een stukje onder de passagiersstoel uit :(. .
RRR

Postby arjan_beton » 12 Oct 2009 08:23

In mijn Honda Civic zit een Bass Systeem, Kenwood 5240 BT en Up grade coaxial. Voorheen reed ik een Lexus RX (ik weet het, een hele verandering, maar ik wil dat mijn personeel ook Hybride gaat rijden, dus zelf het voorbeeld geven ;) ). Het geluid in de Lexus was uiteraard super.
Ik dacht dat het geluid in mijn Honda ook redelijk zou zijn (immers toch gekozen voor een duudere optie), maar het is echt bagger. Niet normaal!
Afgelopen vrijdag heb ik de auto eens goed onder handen laten nemen. Nu zit er het volgende in:
* Co 165 Audio System
* Helon 165 Audio System
* Twister 260 Audio System
* Dempingsmat

De deuren van de bestuurder en passagierskant zijn helemaal geript en opnieuw bekleed met dempingsmateriaal.
Nu zit er perfect geluid in! Voorheen trilde alles, nu heb ik een rijdende discotheek :lol: .
Het kost wat, maar dan heb je ook wat!
arjan_beton

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2009

Postby kobus » 19 Dec 2009 15:56

Zelf ben ik bezig geweest om mijn oude I-sotec versterker en sub in de Civic te monteren. Ik had deze versterker (4kanaals, via isokabels aan te sluiten) speciaal gekocht omdat ik een auto v/d zaak had (Citroen C4) nu rijd ik met een Civic v/d zaak. Dus dacht ik, probeer het eens te installeren.

Via Google op deze Amerikaanse website terecht gekomen met detail beschrijvingen hoe een bass kit te installeren. maar ook hoe je het dashbord uit elkaar haalt om de radio te upgraden.

http://www.bernardiparts.com/Images/Install/2009_CivicHybrid_BassSpeakerSystem_AII40147.pdf
http://www.bernardiparts.com/Images/Install/2009_CivicHybrid_XMRadio_AII40143.pdf

Zelf ben ik begonnen met de achterkant. De complete kofferbak leeg, accu beschermplaat losgehaald en met een zaklamp via de zijkant van de achterbank gekeken of ik licht vanuit de kofferbak zag. Licht was te zien, dus de subwoofer kabel gaat netjes vanuit de kofferbak naar de rechterzijkant van de achterbank.

Image

Image

Het dashbord volgende de beschrijving van de Pdf uit elkaar gehaald. Aangezien ik mijn Parrot (ook via Iso connectors) wilde aansluiten heb ik een speciale Honda-ISO adapter gekocht via het welbekende rondevries.nl

Image

Image

De hele kabelboom terug fatsoenlijk plaatsen ergens in het dashbord was geen gemakkelijke klus, want onze Japanse vrienden hebben dat dashbord goed volgebouwd. Uiteindelijk achter het dashbordkastje wat vrije ruimte gevonden om kabels en stekkers kwijt te kunnen.

Image

Het I-sotec versterkertje kon ik helaas nergens achter het dashbord wegwerken, dus heb ik ervoor gekozen deze achter het voeten-lucht-rooster te plaatsen aan de bijrijders zijde van de auto. Hier zit een mooi kunststof paneel wat gebruikt kan worden hiervoor.

Image

Image

Mocht er iemand nog vragen hebben over hoe het dashbord uit elkaar moet, dan hou ik me aanbevolen. Als je een beetje handig bent en voorzichtig kunt werken, is dit op een zaterdagmiddag voor elkaar te krijgen (inclusief terugbouwen van alle panelen).
kobus

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby Bennink » 21 Dec 2009 08:19

Mooie beschrijving, kan het wel waarderen dat je foto's hebt genomen :-) Erg duidelijk zo!
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby kobus » 23 Dec 2009 16:00

Intussen ben ik alweer bezig om het een en ander te optimaliseren. Het I-sotec subwoofertje (8inch 120 watt) speelt de bass goed (in de kofferbak), alleen de sedan kofferbak en dikke achterbank (accupakket) zorgt ervoor dat de bass tijdens het autorijden haast niet doorkomt (>80km/h). Bij mijn C4 (hatchback) had ik met dit systeem een net geluid, met dat beetje extra wat je normaal gesproken mist.

Ik heb nu als proef de subwoofer achter de bijrijdersstoel liggen en op de versterker hem bijgeregeld, nu klinkt de muziek weer als volwaardig en is het geluid echt wel okay. Ik ga denk ik in de kerstvakantie eens aan de slag om een passende subwoofer kist te ontwerpen die onder de bijrijdersstoel past en voldoet aan de subwoofer parameters van de I-sotec subwoofer. Zodoende krijg ik toch mijn bass in de muziek zonder dat ik er extreem voor moet inleveren of verbouwen.

Voor mensen commentaar gaan leveren. Ik werk met een I-sotec systeem, dat is plug 'n play aan te sluiten op de radio (inclusief voeding). Hiermee heb ik 4x65watt versterking (2x65 op voorspeakers en 1x gebrugd op de subwoofer 8inch 120watt). Natuurlijk zal het mogelijk zijn om met een goede 4 kanaalsversterker en een dikke voedingskabel met zekering vanaf de accu en een fatsoenlijke 300+ watt RMS subwoofer, de bass in het interieur te door te laten dringen. Alleen ik rijd met een leaseauto waarbij ik de zaken plug 'n play wil houden en al dat soort kabeltrekkerij juist niet wil uitvoeren, maar wel een beetje bass in de auto wens. :)
kobus

Postby Bennink » 23 Dec 2009 21:32

Klinkt wel als een goeie oplossing, maar krijg je dan geen problemen met de airco als je de ruimte onder de stoelen dichtbouwt?
Bennink
Administrator

Postby verhagenjr » 05 Jan 2010 13:32

Je kan idd beter een subwoofer nemen onder de bijrijderstoel... Ik heb er 2 van pioneer en is veel beter dan het originele Honda Bass-systeem van meer dan €700,- . Ik laat het hier bij mijn Honda dealer doen voor € 350 euro en het is vele male beter dan de Bass-systeem kit. En je ziet er niks van.. Mooi weggewerkt en je krijgt in je opbergvakje een afstand bediening waarmee je de subwoofer appart kan afstellen :D
Image
Honda Verhagen
verhagenjr

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Mugen Limited Edition

Postby Bennink » 05 Jan 2010 13:40

verhagenjr wrote:je krijgt in je opbergvakje een afstand bediening waarmee je de subwoofer appart kan afstellen :D

Heb je daar een foto van, misschien?
Bennink
Administrator

Postby kobus » 09 Jan 2010 13:52

Bennink wrote:Klinkt wel als een goeie oplossing, maar krijg je dan geen problemen met de airco als je de ruimte onder de stoelen dichtbouwt?

Meten is weten, ik heb van karton een box gemaakt en geprobeerd deze onder de bijrijdersstoel te schuiven. Alleen heb ik het hele projectje afgeblazen. De ruimte onder de stoelen is zo beperkt dat een zelfbouw bass box (rekeninghoudend met de specs en eisen van de speaker) nooit onder de stoel past. De hoogte is net 1,5 cm te weinig, zelfs met ondiepe subwoofers (6,5 cm inbouwdiepte). De enige optie voor een subwoofer onder de stoelen is zo'n actieve subwoofer. Alleen moet ik daarvoor voedingskabels en signaalkabels gaan trekken. Als ik dat gaat doen, kan ik ze beter door trekken naar de kofferbak en een fatsoenlijke subwoofer installeren.

Ik heb nu de versterker omgeschakeld naar 4 kanalen. Wellicht dat een paar goede 16,5 cm bassspeakertjes in de hoedenplank monteer om zodoende nog meer bass te krijgen. Maar voor nu vind ik het niet slecht voor de standaard speakers aangestuurd door 4x65 watt versterkertje via originele bekabeling van de auto.
kobus

PreviousNext

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires