HCH (AC): Bass Systeem Kit

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

HCH (AC): Bass Systeem Kit

Postby Ranjaman » 29 Jun 2008 15:59

Prijslijst HCH2008 Accessoires, optie: 08A54-SNB-KIT, Bass Systeem Kit (imcl. bev.set), EUR 728,00

Op het civinfo.com forum en wiki lees ik dat het BassWorks bass systeem en de coaxial speaker upgrade nou niet echt waar voor hun geld bieden (http://www.civinfo.com/wiki/index.php?t ... ny_good.3F) Nu ben ik heel benieuwd wat de mening is van de mensen op dit forum die deze upgrade hebben gekozen.

EDIT (Bennink, 26-09-2008): Nieuwe afbeeldingen van het Bass Systeem

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by Bennink on 26 Sep 2008 19:20, edited 1 time in total.
Reason: Topictitel veranderd, prijs toegevoegd, foto's toegevoegd
Ranjaman

Huidige auto: Renault Clio Initiale

Re: HCH Basssystem

Postby Bennink » 30 Jun 2008 07:23

Ik heb gisteren een nieuw topic voor het Basssysteem gemaakt èn voor het Coaxial boxen. In dit topic graag verder over het basssysteem.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby barend_berg » 08 Jul 2008 08:34

hier kan dan wel een slotje op of kan eventueel worden verwijderd toch?
barend_berg

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby Bennink » 08 Jul 2008 09:11

Nou nee... het topic is gesplitst, deze gaat over het bassysteem en die andere nieuwe over de Coaxial.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby barend_berg » 08 Jul 2008 09:14

ow heb het verkeerd gelezen.

er komen niet echt veel reacties van mensen met een basskit. volgens mij vinden de meeste mensen het ook niet echt het geld waard.
barend_berg

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby ZwolluF » 08 Jul 2008 10:14

van de 2 dealers die ik heb gesproken raadde er 2 het af, dat ik beter de coaxial kon nemen. dus ik denk dat ze dat allemaal wel doen.
All your hybrid are belong to us
ZwolluF

Huidige auto: 2009 Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Re: HCH (AC): Basssystem

Postby iOnline » 10 Sep 2008 12:49

Ranjaman wrote:Op het civinfo.com forum en wiki lees ik dat het BassWorks bass systeem en de coaxial speaker upgrade nou niet echt waar voor hun geld bieden (http://www.civinfo.com/wiki/index.php?t ... ny_good.3F) Nu ben ik heel benieuwd wat de mening is van de mensen op dit forum die deze upgrade hebben gekozen.

Eén van de meest genoemde klacht over het bassworks systeem van Honda in bovenstaande wiki is dat de versterker achter het dash is weggebouwd waardoor de hierop aanwezig regelaars voor "high cut" en "gain" niet ingesteld kunnen worden. Hierdoor zul je inderdaad nóóit je systeem fatsoenlijk kunnen afstellen. Ik zal dat nog eens navragen, maar ik meen mij te herinneren dat de dealer aangaf dat tegenwoordig de versterker gewoon ergens in de kofferbak wordt gehangen en daardoor dus nu wél bereikbaar is.

Ik vond op het internet deze handleiding die dit lijkt te bevestigen (regelaars zichtbaar op de één na laatste pagina):
http://www.abittans.com/images/Installation_of_Honda_Civic_Audio_Bass_Kit.pdf

Ik hoop het in iedergeval, want ik heb een Hybrid inclusief VD Dayton MS6200, bass systeem-kit én speaker upgrade in bestelling staan... :?
iOnline

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby BlueHCH » 10 Sep 2008 14:55

Bij de HCH wordt de versterker inderdaad in de kofferbak ingebouwd (onderkant hoedenplank). Inregelen kan dus wel maar het is wel kofferbak open, regelen, kofferbak sluiten luistereren enzovoort. Maar dat is allicht beter dan helemaal ergens in een dashboard moeten kruipen.
BlueHCH

Postby Gertjuhhh » 10 Sep 2008 18:07

Ik koop het met je mee iOnline, heb nl. precies dezelfde configuratie in bestelling staan. Wellicht leuk om straks ervaringen uit te wisselen. Wanneer krijg jij je HCH geleverd? Ik rond half februari :)
Gertjuhhh

Huidige auto: HCH, voorloper van ING Car Lease, een mooie donkerblauwe

Postby iOnline » 12 Sep 2008 09:30

Gertjuhhh wrote:Ik koop het met je mee iOnline, heb nl. precies dezelfde configuratie in bestelling staan. Wellicht leuk om straks ervaringen uit te wisselen. Wanneer krijg jij je HCH geleverd? Ik rond half februari :)

Hey Gertjuhhh, ik zou 'm óók in feb krijgen! Lijkt me idd leuk om ervaringen uit te wisselen. Ik wacht nog op de officiële goedkeuring van de leasemij, met name de 17"velgen die ik wilde hadden nogal wat voeten in de aarde, maar 't is gelukt.

Welke configuratie heb je in bestelling staan?
iOnline

Postby martijn141 » 12 Sep 2008 15:00

Ranjaman wrote:Nu ben ik heel benieuwd wat de mening is van de mensen op dit forum die deze upgrade hebben gekozen.

heb er geen spijt van. Wel de plastich kappen eraf gehaald want die trilden mee. Die knopjes in de kofferbak...paar keer aan draaien om t goed te zetten voor jezelf.
bass +6, max achterin, volume op 20 en gaan met die bak:)

maar toch...misschien kan je beter je eigen speakers achterin zetten, want ondanks dat ik er blij mee ben, is er vast iets beters mogelijk voor dat geld.
niet wassen -> geen krassen
martijn141

Postby Gertjuhhh » 13 Sep 2008 13:50

Hey iOnline,

Die van mij is er al door bij ING CL. Besteld bij van Nieuwkerk in A'dam.

Heb gekozen voor de Urban Titanium metallic, licht bruin leer, aut.dimmende binnenspiegel, VDO MS 6200 + bass en coaxial upgrade(maar dat wist je al), zonneschermen en een stelpost voor andere lm velgen, in afwachting van de looks van de originele velgen op het nieuwe model.

Wat heb jij gekozen? :D

Groet, Gertjuhhh
Gertjuhhh

Huidige auto: HCH, voorloper van ING Car Lease, een mooie donkerblauwe

Postby iOnline » 15 Sep 2008 12:47

Hi Gert,

Ik ga voor zwart :twisted: :

Een Crystal Back Pearl zwarte Honda Hybrid + Sportpakket maar dan de 16" lm ingeruild voor 17" lm (type nog overéén te komen, maar wil donker grijze of zwarte velgen) + zwart lederen stoelen met geperforeerde zwart lederen zitvlakken + VDO Dayton Anv & entertainment + bassworks systeem + speaker upgrade.
iOnline

Postby iOnline » 15 Sep 2008 12:52

martijn141 wrote:
heb er geen spijt van. Wel de plastich kappen eraf gehaald want die trilden mee. Die knopjes in de kofferbak...paar keer aan draaien om t goed te zetten voor jezelf.
bass +6, max achterin, volume op 20 en gaan met die bak:)

maar toch...misschien kan je beter je eigen speakers achterin zetten, want ondanks dat ik er blij mee ben, is er vast iets beters mogelijk voor dat geld.

Dat van die trillende plastic kappen heb ik meer gelezen. Zijn je speakers nu niet erg kwetsbaar zonder die kappen?
iOnline

Postby martijn141 » 16 Sep 2008 17:35

iOnline wrote:Zijn je speakers nu niet erg kwetsbaar zonder die kappen?

Nee, er zit nooit iemand achterin, de hoofdsteunen staan omhoog, niets kan erbij. (al helemaal niet omdat het dus een vaste 'hoedenplank' is die nooit omhoog gaat of beweegt.)
Maar het staat wel heel lelijk, het oogt wat goedkoop en onaf zo.
Bijkomend nadeel is dat de piezo speaker van de achteruitrij sensoren bloot ligt ipv helemaal weg onder de kap. Hierdoor klinkt ie wel erg hard.
niet wassen -> geen krassen
martijn141

Next

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires