HCH (OP): Parkeersensoren in kleur

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.
Hybrid Iceman

HCH (OP): Parkeersensoren in kleur

Bericht door Hybrid Iceman »

Prijslijst HCH2008 Accessoires, optie: 08V67-SNB-6xx, Parkeersensoren in kleur, EUR 408,00

Eigenlijk wilde ik deze topic starten bij accessoires, maar daar was geen button new topic...

Waar ik mee zit is de parkeersensoren, deze zijn nu ingebouwd maar ik vind ze redelijk laat pas in werkingtreden.
Ben de sensoren van een avensis gewend, welke bij achteruit rijden direct een piep signaal geven en bij 20cm afstand een constate piep. De HCH gaat pas bij een meter piepen en bij 50cm afstand al een contstante piep...

Is dit een kwestie van gewennnig of staat ie verkeerd afgesteld?

UPDATE oktober 2009 (Bennink)

Parkeersensoren zijn tegenwoordig standaard op de HCH Elegance en zitten niet standaard op de HCH Comfort. Om die reden wordt dit topic gewijzigd naar HCH (OP): Parkeersensoren in kleur.
Bennink

Re: Parkeersensoren

Bericht door Bennink »

Hybrid Iceman schreef:Eigenlijk wilde ik deze topic starten bij accessoires, maar daar was geen button new topic...
Correct: ik wil dat sub-forum overzichtelijk houden en geen wildgroei creeëren in topics. Ik heb daarom de mogelijkheid uitgezet om hier geleidelijk nieuwe topics aan te maken, waarin in de startpost uitgebreid informatie wordt gegeven over de accessoire of optie. Ik zal binnenkort de startpost even editten en wat informatie en foto's toevoegen.
Reed Insight: Afbeelding
Rijdt nu: Renault Mégane.
Johan_HCH

Re: HCH (AC): Parkeersensoren in kleur

Bericht door Johan_HCH »

wat kosten de parkeersensoren in kleur ? incl. btw en montage ???
Bennink

Bericht door Bennink »

Bennink schreef:Prijslijst HCH2008 Accessoires, optie: 08V67-SNB-6xx, Parkeersensoren in kleur, EUR 408,00
De folder zegt dat deze prijzen inclusief montage en exclusief spuitkosten zijn, maar aangezien het parkeersensoren in kleur zijn, hoeven deze dus neit gespoten te worden.
Johan_HCH

Bericht door Johan_HCH »

ok dank je, collega ;-)

jij hebt wel nu het voordeel dat je alles kan zien en de prijzen van te voren weet.
heb je al een idee hoe de jouwe eruit gaat zien straks, hoe jij 'm wilt hebben ?
Bennink

Bericht door Bennink »

De auto zelf is al bijzonder compleet eigenlijk... enige dat ik zou willen hebben is navigatie en carkit, dat zit ook al in de aanbieding... dan alleen de zonneschermen en ik ben klaar ;-)
Johan_HCH

Bericht door Johan_HCH »

welke kleur wil je ? en wil je geen parkeersensoren ?
ZwolluF

Bericht door ZwolluF »

wie durft het aan de parkeersensoren in een andere kleur dan de auto te nemen? :P
All your hybrid are belong to us
Johan_HCH

Bericht door Johan_HCH »

nou, ik kan me zo voorstellen dat een hch in de kleur zwart met wit body kit pakket het leuk zou staan als er 4 witte parkeer sensoren achterop zitten :-)
maar doorgaans de kleur van je auto dat is logisch ;-)
Johan_HCH

Bericht door Johan_HCH »

weet iemand ook of er parkeer sensoren voor de voorkant te verkrijgen zijn ??
Vincent

Bericht door Vincent »

Hoi,

Parkeersensoren voor zijn inderdaad ook te krijgen. Ik geloof dat ze 408,- euro moeten. Zelf heb ik ze er ook bijbesteld.

Groetjes,

Vincent
Johan_HCH

Bericht door Johan_HCH »

vincent,

heb je er een fotootje van ??
stefimke

Bericht door stefimke »

Is die € 408 euro ook de prijs als je achteraf met een occassie de sensoren in wil laten bouwen? Ik heb vorige week een Hybrid uit 2006 gekocht (zilvergrijs) en wil graag parkeersensoren, de kont van de auto is totaal onzichtbaar en dus elke keer gokken. Ik twijfel nu tussen

* originele sensoren van Honda, € 408 inclusief inbouw?
* Quintezz parking sensor, € 60 euro -20% (t/m eind september korting via www.tango.nl), worden in de achterbumper geplakt dus geen geboor
* een standaard parking sensor setje, maar die zijn zwart, ziet er niet uit in een zilvergrijze auto. Met een lakstift zal daar ook wel niks van te maken zijn vrees ik.

Als ik naar de bumper/binnenbekleding van de kofferbak kijk lijkt het me wel een behoorlijk gepriegel om sensoren zelf te gaan installeren. Bumper zal er wel afmoeten, draadje van de achteruitrijlamp -> bumper trekken, ...

Tips?
Bennink

Bericht door Bennink »

stefimke schreef:* originele sensoren van Honda, € 408 inclusief inbouw?
Ja, dat bedrag is inclusief inbouw. Bij de dealer gebeurd dat volgens mij ook nadat de Civic geleverd is vanwege bijtelling, dus waarom niet op een civic die twee jaar is?
BlueHCH

Bericht door BlueHCH »

Tips?

voor de Honda Accord had ik bij de Brezan van ik meen 'autowatch' parkeersensoren gekocht die ik als onderbouw onder de bumper had gemonteerd. Daarvoor waren dus alleen gaatjes onder de bumper nodig voor schroefjes en niet 'midden in de bumper'. Bovendien ook niet van die rare zwarte dopjes midden op de bumper (midden als je goed mikt, anders is het nog uit het midden ook)

Slechts 1 gat in de reservewielbak om alle draadjes naar binnen te werken. Kortom het kon ook weer netjes uitgebouwd worden als dat zou moeten. Het was wel even werk hoor maar dat heb je nou eenmaal als je de zaakjes netjes voor elkaar wilt hebben.

Parkeersensoren als strip die je achter de bumper plakt werken vaak niet. Ik heb er slechte recensies over gelezen.
schoenmakertje

Bericht door schoenmakertje »

is het bij iemand bekend of het geluid van de parkeersersoren harder kan? heb hier voor peugeot en kia gehad, die hoorde je wel met radio aan, maar bij de civic is t maar een heel miniem piepje...
H@NZ

Bericht door H@NZ »

Kun je de achteruitrij parkeersensoren ook harder zetten,ik vind het geluid vrij zacht als ik eerlijk ben! :roll:

Greetz,
H@NZ
BlueHCH

Bericht door BlueHCH »

Geen idee. Het kastje tot bouwjaar 2009 zit achter de kofferbakbekleding en zou wellicht verplaast kunnen worden naar de hoedenplank. Dan zul je de piepers waarschijnlijk wel beter horen.
Raynie
Contacteer:

Bericht door Raynie »

Daar ga ik ook opzoek naar, soms hoor je hem helemaal niet vooral niet als je nog een kwekkende dochter achterin heb zitten. ben er wel achter als hij continu piept dat je erg dicht op de volgende auto zit. dit kan rot zijn voor de auto die achter je staat die komen er dan haast niet meer uit. dus probeer hen nu op piep niveau te zetten.wandt als voor mij ook een HCH parkeerd kan ik er sóchterns niet meer uit.
martijn141

Bericht door martijn141 »

Luidsprekerding zit bij mij in de ' hoedenplank' (bestuurderskant) naast de luidspreker, dus alleen het rooster los maken en je ziet 'm zitten. Zit ingesloten door plastic, met het rooster eraf klinkt t al een stuk harder.
Raynie
Contacteer:

Bericht door Raynie »

martijn141 schreef:Luidsprekerding zit bij mij in de ' hoedenplank' (bestuurderskant) naast de luidspreker, dus alleen het rooster los maken en je ziet 'm zitten. Zit ingesloten door plastic, met het rooster eraf klinkt t al een stuk harder.
Ik heb een HCH 2009 maar heb gekeken en geluisterd maar het piepje komt toch ergens voor uit het dashboord.
Het kastje wat hier bedoeld wordt zit er wel maar is alleen de besturing en de vier aansluitingen van de sensoren.
Dus toch nog even vedder zoeken.
DragonJB

Bericht door DragonJB »

Sjonge Jonge net bijna tegen een dikke Audi aangereden met inparkeren. Dit omdat ik vertrouw op de parkeersensoren. Maar net bleek dus dat ze het niet deden. Gelukkig vertrouw ik ze niet blind ;) Weet iemand waar het aan kan liggen dat ze het niet doen. En waar de zekering zit van de parkeersensoren.
Want ik zie het namelijk niet in het boekje staan. Alvast Bedankt
Vincent

Bericht door Vincent »

Zou het kunnen zijn dat ze vies zijn?
Misschien dat ze daardoor niet reageren.
DragonJB

Bericht door DragonJB »

Vincent schreef:Zou het kunnen zijn dat ze vies zijn?
Misschien dat ze daardoor niet reageren.
Nee dat is het niet. Normaal als je hem in de R zet dan geeft hij sowieso een piep. Dat geeft hij nu ook niet. Ik zal vanmiddig de oorzaak proberen te vinden.
Maar bedankt voor je reactie.
HCH-CH

Bericht door HCH-CH »

Doen de achteruit-rij lampen het wel? Want waarschijnlijk zitten ze daar op aangesloten.
ch
Plaats reactie

Terug naar “Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires”