HCH (AC): Hulpveren

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

HCH (AC): Hulpveren

Postby Hornix » 14 Feb 2009 21:02

Ik denk dat de Hybridbestuurders die met fietsendrager of 4 volwassenen en bepakking op pad gaan kunnen beamen dat het qua vering aan de achterkant dan niet echt overhoudt. Ik ben afgelopen zomervakantie met dakkoffer, fietsendrager en kampeeruitrusting op pad geweest (2 volwassenen en 2 kinderen van ongeveer 20kg) maar ik had aan de achterzijde echt heel weinig veerweg over. Raakte zelfs een keer het asfalt met de trekhaak bij 100 km/u. Weer een schone onderbroek aantrekken :oops: Na de vakantie eens te rade gegaan bij de dealer, en hij kon me vertellen al meerdere verzoeken om hulpveren gehad te hebben uit zijn klantenbestand. Na overleg met Honda Nederland heeft hij op eigen initiatief een set hulpveren laten ontwikkelen. Heb deze set afgelopen week bij een kleine beurt laten monteren. Bij het ophalen van de wagen stond ik toch wel even te kijken. toevallig stond er nog een standaard hybrid naast en het verschil was echt duidelijk te zien. Ding leek wel 5 cm verhoogd :lol: Gelukkig is daar na een paar dagen nog iets van 3 cm van over en is de ruimte tussen wielkast en band voor en achter gelijk. Staat een stuk beter dan die hangkont van weleer (naar mijn nederige mening dan hè). Maar het rijtechnische verhaal is echt goed! Ik voel merkbaar meer stabiliteit en veel minder gewaggel om de lengteas. En van een beetje zoekerig gedrag en windgevoeligheid op de snelweg is al helemaal geen sprake meer. De achterkant is niet stuiterig geworden maar voelt gewoon steviger aan, kan meer hebben. Voor de goede orde, ik wil geen reclame maken voor de dealer (ik lease deze wagen), maar ik vind het wel een heel mooi initiatief van hem en de auto knapt er echt van op. De precisie prijs wist hij nog niet (de hulpverenman moest nog een rekening sturen) maar hij verwachtte dat de prijs incl monteren op €350,- zou gaan komen. Dus lieden die regelmatig met een volle hybrid pad moeten, doe er je voordeel mee. De Dealer is Honda van Loon in Gouda.http://www.autovanloon.nl/
Last edited by Bennink on 10 Mar 2009 09:53, edited 2 times in total.
Reason: Titel veranderd, van Lift that ass...hulpveren !! naar HCH (AC): Hulpveren
Hornix

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Re: Lift that ass...hulpveren !!

Postby Bennink » 14 Feb 2009 21:10

Hee, wat een goede tip! Dat is inderdaad een veelgehoorde klacht.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby Hybrid » 15 Feb 2009 12:33

Zeker een goede tip Hornix! Weet je toevallig ook hoe die veren geplaatst zijn met het oog op de banden?
Ik vraag dit omdat ik t.z.t. andere 17inch 'jongens' eronder ga hangen en vraag me dus af of die hulpveren
iets aan breedte beperken of niet? Mocht je het niet weten vraag ik het wel aan Van Loon hoor... no worries...
Hybrid

Postby Hornix » 15 Feb 2009 14:17

Brede banden zijn geen probleem, de hulpveer heeft een kleinere diameter en is in de normale veer geplaatst.
Even proberen wat beeld toe te voegen.....
zijaanzicht
Image
en een close-up van de nieuwe bewoner
Image
Hornix

Postby Frisbee » 15 Feb 2009 18:26

Bedankt voor deze zeer goede tip, Hornix ! :!: Zal van Loon is effe bellen !
Image
Frisbee

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (per 01-08-2008 !)

Postby Hybrid » 15 Feb 2009 20:12

Hartelijk dank voor de genomen moeite Hornix...waardeer ik zeer!
Hybrid

Postby mototoro » 22 Feb 2009 15:42

Gisteren zaten er een aantal mensen achter in mijn HCH en dan merk je inderdaad dat deze aan de achterkant niet al te goed (sterk) geveerd is.
mototoro

Huidige auto: VW Golf (bijna alle types), VW Corrado, Peugeot 307, Mini, Hyundai Tucson, --->> eind januari 2009 -->>Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby EM2 » 24 Feb 2009 22:32

MAD in Veenendaal is momenteel vervangingsveren/ progressieve veren aan het ontwikkelen voor de Hybrid.
Medio eind april / begin mei zijn deze beschikbaar.

Met dank aan Auto Amersfoort voor het informeren ;)

EDIT: Begreep dat MAD ook verlagingsveren levert voor de Hybrid.
EM2

Huidige auto: Honda Civic Coupe 1.7i

Postby Bennink » 09 Mar 2009 21:41

Hornix, ik heb je topic verplaatst naar "Tips, trucs en tweaks". Daarnaast heb ik ook een link toegevoegd op de website naar dit topic.
Bennink
Administrator

Postby Hybrid » 10 Mar 2009 09:06

Erik,

ik begrijp deze verplaatsing niet helemaal... Tips, trucs en tweaks staat mi. voor iets 'algemeens' (Civic hybrid, Insight hybrid, Jazz hybrid etc.),
terwijl deze hulpveren volgens mij een accessoire betreft voor alleen de Civic Hybrid. Evenals de verwijzing naar MAD m.b.t. hulpveren
voor de Civic Hybrid. Als je dit niet als accessoire ziet (iets wat je later kan toevoegen), zou je nog een Tips, trucs en tweaks topic per model kunnen aanmaken.
Vraag is of je dat wilt... ergo... maak dit het voor ons niet lastiger zoeken dan nodig is? Tenzij meer leden vinden dat hulpveren een tweak is ipv een accessoire... dan ben ik wellicht de enige die hulpveren bij accessoires zou verwachten...

...Just my 2 cents...

Greetz,
Hybrid
Hybrid

Postby Bennink » 10 Mar 2009 09:52

Hmm... daar heb je een punt... en een goed punt, dus ik ga deze oplossing weer verplaatsen, maar nu naar Opties en Accessoires.

EDIT: ik zal even contact zoeken met de dealer die dit heeft aangeboden, zodat we meer hierover kunnen melden.
Bennink
Administrator

Re: HCH (AC): Hulpveren

Postby Hybrid » 10 Mar 2009 11:52

Super! Hartstikke bedankt... ben zeer benieuwd...
Hybrid

Postby American_Nightmare » 10 Mar 2009 16:40

Hebben mensen met een MY2009 hier ook last van? Ik heb afgelopen weekend met 4 stevige volwassenen gereden maar niks gemerkt.
American_Nightmare

Postby HCHans » 12 Mar 2009 09:29

Heb het wel gemerkt. gebeurt bij de combinatie zware lading (bijv 4 volw personen) en groffe drempels.
Royal Blue Honda Civic Hybrid 2009
HCHans

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid 2009

Postby babobo » 12 Mar 2009 11:56

Bij mij worden de hulpveren vandaag geplaatst.
Ik ben benieuwd, drempels met 4 personen in de auto waren toch wel erg lastig.
babobo

Next

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires