HCH (AC): Hulpveren

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

Re: doorzakken

Postby Titanium » 12 Sep 2009 09:12

HYfive wrote:Hoi Allemaal,

Net weer terug uit Spanje. Eerste grote rit met de Civic (2 volw, 2 kinderen, dakkoffer en volgeladen kofferbak). De auto reed echt prima. Ook geen rugpijn en dat was bij de Focus en Octavia wel anders). Lekker vlot, ook in de bergen. (oops, verbruik 8,6 op 100) De auto zakte wel heel erg door.
Wie weet wat de goedkoopste oplossing is om dit te (laten) verhelpen). Aangezien ik maar 1x per jaar volgepakt op stap gaat vind ik het zonde om voor een dure oplossing te kiezen.

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen.

Grt,

Ed

Ik ben zelf op vakantie gegaan met een een fiets en een dakkoffer van 450ltr op de auto, en een fietsdrager voor 2 fietsen achter op de auto.
Hierbij zakte de auto met 2 volwassenen en 2 kinderen met bijbehorend bagage inderdaad sterk door.
Echter had ik natuurlijk al blokjes laten plaatsen tussen de veren, wat het hard doorslaan van de veren voorkomt.
Dit werkt al met al zeer goed, en kost zeer wenig.
Aan het doorhangen zelf kan je weinig doen, tenzij je hulpveren laat monteren, wat weer een stuk kostbaarder is.
Overigens is ook zo, dat met huplveren gemonteerd de auto hoger komt te staan, en dat je altijd merkt dat deze aanwezig zijn, ook al heb je de extra veren even niet nodig.
Titanium

Huidige auto: HcH 2009 - Urban Titanium

Re: doorzakken

Postby wlunchi » 20 Sep 2009 12:41

Titanium wrote:Aan het doorhangen zelf kan je weinig doen, tenzij je hulpveren laat monteren, wat weer een stuk kostbaarder is.
Overigens is ook zo, dat met huplveren gemonteerd de auto hoger komt te staan, en dat je altijd merkt dat deze aanwezig zijn, ook al heb je de extra veren even niet nodig.

Ik heb de oplossing!!

Image
bron
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Re: HCH (AC): Hulpveren

Postby Titanium » 20 Sep 2009 16:17

Uhhhhhh........ :shock:

Wat zijn dat!!!!!!!
Titanium

Postby Raynie » 20 Sep 2009 18:52

zeker de auto van de ballen jongen?
Raynie

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid ( Hondata )

Postby Hybris » 15 May 2010 14:02

Titanium wrote:Sinds vandaag heb ik blokjes tussen de veren in zitten. Er zijn met deze blokjes reeds zeer goede ervaringen door andere gebruikers. Ik kan zelf ook niet anders zeggen, de auto voel stabieler aan en gaat netter over drempels. Met hogere begagelast moet ik zelf nog wel testen. En dat voor een paar tientjes!!! :lol: Het geheel werd mij geadviseerd door de Honda Dealer en deze heeft ze er ook tussen gezet.

Image

Ik heb deze rubber blokjes ook er tussen gezet en helpt niet veel. Ik heb zelfs 3 blokken per (achter) veer gezet, ongeveer 10 maanden geleden, en de achterkant van de auto is weer doorgezakt, het rubber houdt het niet tegen. In het begin voelde de auto ietsje stugger aan de achterkant, maar dat gevoel is ook al lang voorbij. Wat ik ook merk is dat mijn achterbanden beginnen aan de binnenkant te slijten. Dus, een teken dat de auto al veel kms gereden heeft met de verkeerde wielvlucht en sporing. Als de auto zakt, wielvlucht wordt negatiever (wiel schuiner met de bovenkant naar binnen) en sporing ook negatiever (voorkant van het wiel naar buiten). Als ik de auto naar beneden duw voel ik nog goede demping, dus in principe aan de dempers ligt het ook niet.
Ik denk dat hulpveren toch de beste oplossing zijn voor wie de auto niet wil verlagen (mijn geval). Heeft hier iemand een prijsindicatie van een hulpveren setje van Carsupport?
En is dat moeilijk te doen? Ik heb wel een veerspanner maar ik weet niet of men een special gereedschap nodig heeft om 2 veren tegelijk aan te spannen... :?
Image
Hybris

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby Strampke » 09 Mar 2011 20:39

Ik heb gelijk bij de aankoop hulpveren laten plaatsen en ben er zeer content mee.
Het enige probleem is dat de afstelling van de koplampen niet is aangepast en dat ik nu al 8½ maand met te laag afgestelde koplampen rondrij. (druk 3x)
In juni gaat íe voor de 1e onderhoudsbeurt (is dat eigenlijk wel nodig?) en dan laat ik de koplampen wel goed afstellen.
Volvo 244 GL 1979: ongeveer 1 op 10
Honda Civic Hybride 2010: Image
Volvo V60 PIH 2013: Image
Strampke

Huidige auto: Honda Civic Hybrid en een Volvo V60 PIH

Postby Titanium » 11 Mar 2011 21:52

De rubbers zitten er bij mij nog steeds tussen en bevallen mij nog prima. Ik denk dan ook dat mijn eisen wellicht iets anders liggen als dan die van jullie.
Waar ik mij altijd aan stoorde, waren de harde klappen die ik hoorde bij het volledig doorzakken van de vering bij bijvoorbeeld drempels. Dit is met deze rubberen blokjes volledig te elimineren. Uiteraard zorgen deze blokjes er niet voor dat de weekheid van de vering ermee wordt weggenomen. Zelf heb ik hier geen problemen mee. Ik heb echter al wel auto's gezien met hulpveren eronder. Hiervan zal inderdaad dit effect wel worden berijkt, echter vind ikzelf de hoger staande koets achter niet fraai! De ruimte tussen de wielkast en band wordt naar mijn persoonlijke mening te groot! Wanneer men vaak zal rijden met veel ballast, zal dit uiteraard wel teniet worden gedaan, maar niet wanneer dit niet zo is. Succes met jullie keuze. :D
Titanium

Postby Rhewin » 05 Dec 2012 10:28

Gisteren ook hulp veren laten plaatsen op mijn auto en merk duidelijk een verschil tijdens het rijden.
Het rijd een stuk prettiger en de auto trilt minder op de weg, zeker een aanrader!

Totaal heeft het geintje me niet eens zoveel gekost, heb de veren gevonden voor 136 euro en montage heb ik elders laten doen.
Rhewin

Huidige auto: Honda Civic Hybrid / Honda Insight Hybrid

Postby Eds » 14 Dec 2012 12:47

is inderdaad een aanrader.
heb ze afgelopen voorjaar gemonteerd, vlak voor de vakantie.
met dakkoffer, 4 personen + volle achterbak zakt de auto veel minder achterover en rijdt een stuk comfortabeler.
hier aangeschaft:
http://www.hulpverenshop.nl/c-1211677/civic-hybrid-2006/
en bij de dealer tegelijk met APK laten monteren.
Honda Insight Elegance 2009
Spectrum White Pearl
Eds

Huidige auto: Honda Insight Elegance

Postby Hybris » 14 Dec 2012 21:46

Mee eens met Eds!
Ik heb al tweeënhalf jaar ook hulpveren van Carsupport gemonteerd en de auto rijdt zoals het hoort, veel stabieler.
En de slijtage aan de binnenkant van de achterbanden is verleden tijd. Aanrader, dus!!
Image
Hybris

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby CiviC » 15 Dec 2012 19:18

Sinds afgelopen vrijdag heb ik progressieve vervangingsveren van MAD.

Comfort is heerlijk, gelijk gebleven, maar auto voelt stabieler aan aan de achterkant, minder waggelig.
Ook kan in nu zonder schaven de korte drempeltjes weer nemen.
Hij staat heel iets hoger, maar ik denk dat de oude ook iets ingezakt waren.
Kosten als je de veren zelf monteert 213 euro!
Levenslange garantie op deze veren!

Groeten Chris.
CiviC

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Elegance, premium white pearl.

Postby Belhelmar » 03 Jul 2013 11:13

Ook hier het inmiddels bekende probleem met de achtervering en volle bepakking. Komende woensdag worden de MAD hulpveren bij de dealer geplaatst.
Belhelmar

Huidige auto: Honda Civic hybrid

Postby Unreal100 » 20 Mar 2015 21:50

Goedenavond

Ik las over de fietsdrager en hulpveren welke fietsdrager heb je gebruikt ik wil er ook 1 hebben zonder trekhaak.
Hulpveren heb ik net gevonden.
Trouwens erg blij met mijn Honda .

Gr Ton
Unreal100

Huidige auto: Honda Civic Hybrid / Honda Insight Hybrid

Previous

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires