HCH (AC): Zonneschermen

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

Re: HCH (AC): Zonneschermen

Postby Erwin » 16 Sep 2008 12:16

Ik heb deze schermen, en ik ben er prima blij mee.
Kan gewoon tv kijken in de auto zonder dat dit ten koste gaat van het beeld.
En zelfs tijden het rijden kan je de ramen gewoon open doen.
Dat is juist het mooie, raam open, frisse lucht naar binnen en geen mens die je hoeft te zien achterin.

Ben er prima blij mee.
als ik de ramen permanent zou 'beplakken' dan was ik ruim e 250,00 kwijt,en nu kan ik kiezen, geblindeerd of niet geblindeerd, raam open en toch in de schaduw zeg maar. :)
als je er e 150,00 voor over hebt zou ik het zeker doen!
Erwin

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Schreurs » 16 Sep 2008 12:36

Op de duitse site staan ze voor maar 137 euro ofzo, of komt er daar nog belasting bij?
Image
Schreurs

Huidige auto: Honda Civic Hybrid (Werk)
Suzuki Alto (Prive)

Postby Erwin » 16 Sep 2008 12:52

..........
Last edited by Erwin on 18 Sep 2008 13:29, edited 1 time in total.
Erwin

Postby stefimke » 16 Sep 2008 13:15

Klinkt goed. De kids klaagden afgelopen weekend dat ze last hadden van de zon... Maar 150 euri is wel veel geld voor een zonneschermpje.

Je kunt ze er zelf in/uithalen? Geen boren/zagen/plakken? Ook geen gerammel? Zie je 's avonds/'s winters (donkere dagen) ook nog wat door het ding?
stefimke

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid, 2006, niet geleased

Postby frizzle » 21 Sep 2008 20:20

Ik heb ze ook. Heb wel die van de achterruit weer verwijderd want ik had daardoor toch wel weinig zicht.
In mijn vorige auto had ik ook alleen op de zijruiten en nu dus weer. De schermen zijn wel ok en m.i. het geld wel waard.
frizzle

Huidige auto: Honda Civic Hybrid
BMW 318ti Compact

Postby stefimke » 26 Sep 2008 08:43

Ik heb ze inmiddels al een week in bestelling... wellicht moeten ze helemaal uit Japan komen?
stefimke

Postby stefimke » 28 Oct 2008 10:33

stefimke wrote:Ik heb ze inmiddels al een week in bestelling... wellicht moeten ze helemaal uit Japan komen?

Ik heb ze uiteindelijk, na een maand, binnen!

Eerste indruk is zeer positief, vooral voor de zijruiten, de kids zullen het zeer prettig vinden.

Wat betreft de achterruit ben ik iets minder tevreden, ik had niet zo'n dikke overlappende "naad" verwacht, hebben jullie de twee delen ook over elkaar heen gelegd of tegen elkaar aan?
stefimke

Postby Bennink » 28 Oct 2008 11:30

Nog niet eerder gehoord dat men zich stoort aan de naad... wist ik niet dat ie er zat, maar nu ik op de foto kijk, zie ik inderdaad een naad lopen... heb jij daar een betere foto van?

Image
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby Schreurs » 30 Oct 2008 15:22

Van mij mag het zoveel mogelijk dicht zitten. Ben een dichte "auto" gewend dus vind het wel prima. Zo heb je ook m inder last van de koplampen van de mensen achter je en je kan rustig uit je neus vreten :roll: ;) :lol:
Image
Schreurs

Huidige auto: Honda Civic Hybrid (Werk)
Suzuki Alto (Prive)

Postby Ando » 08 Feb 2009 21:54

Zelf heb ik ze ook besteld.

Heeft iemand ook foto's van de buitenkant met de zonneschermen (zijkant en achterkant)?
Erg benieuwd hoe het er uit ziet.

Bedankt vast!
Mijn HCH: MY2009, Zwart metallic, Sport pakket, JVC KW-NX 7000 navigatie, chrome deurdorpels, achter zijramen- en achterraamzonwering, dakdragers.
Ando

Postby wlunchi » 08 Feb 2009 22:57

Ik vraag me eigenlijk af waarom mensen hun achterruiten niet laten blinderen door de dealer. Meeste dealer bieden dit aan voor een prijs tussen 325-425 aan. Dan hoef je je ook niet te storen aan naden, verkleuring enz. Ik heb heel veel schermen gehad, maar na 1 jaar of 2 gaan ze verkleuren en zie je geen f*ck meer door die dingen en dan niet eens over laagstaande zon op de schermen te spreken :|
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby American_Nightmare » 11 Feb 2009 21:23

wlunchi wrote:Ik vraag me eigenlijk af waarom mensen hun achterruiten niet laten blinderen door de dealer. Meeste dealer bieden dit aan voor een prijs tussen 325-425 aan. Dan hoef je je ook niet te storen aan naden, verkleuring enz. Ik heb heel veel schermen gehad, maar na 1 jaar of 2 gaan ze verkleuren en zie je geen f*ck meer door die dingen en dan niet eens over laagstaande zon op de schermen te spreken :|

Of je neemt gewoon een automatisch verduisterende binnenspiegel?
American_Nightmare

Postby wlunchi » 11 Feb 2009 21:31

binnenspiegel + zonnescherm == privacy glass :D
Maar ik krijg de privacy glass van de dealer dus voor mij was het makkelijk beslissen.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby HaHaMan » 13 Feb 2009 13:59

Gisteren maar eens aan de slag gegaan met de zonneschermen van Honda.
Ze stonden al een tijdje in de kast, maar gisteren had ik tijd en zin om ze erin te zetten.

Nu ze erin zitten ben ik erg tevreden. De schermen zijn degelijk en sluiten mooi aan.
Helemaal niets mis mee dus. En ja, er zit inderdaad een naad bij de schermen van de achterruit. Maar echt storen doet dat mij niet.

Prima extra optie dus van Honda !
HaHaMan

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2009 ( Urban Titanium )

Postby stefimke » 13 Feb 2009 14:28

HaHaMan wrote:Gisteren maar eens aan de slag gegaan met de zonneschermen van Honda.
Ze stonden al een tijdje in de kast, maar gisteren had ik tijd en zin om ze erin te zetten.

Nu ze erin zitten ben ik erg tevreden. De schermen zijn degelijk en sluiten mooi aan.
Helemaal niets mis mee dus. En ja, er zit inderdaad een naad bij de schermen van de achterruit. Maar echt storen doet dat mij niet.

Ik ben benieuwd hoelang de plakkertjes bij jouw blijven zitten... bij mij laten ze continu los, met name die op de achterruit. Daar staat immers continu extra spanning op enkele plakkertjes omdat de schermen daar over elkaar vallen.
stefimke

PreviousNext

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires