HCH (AC): Compact Navigatie Systeem

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

Re: HCH (AC): Compact Navigatie Systeem

Postby HCH071 » 10 Apr 2009 21:18

Ik heb reeds een Nuvi 760 navigatiesysteem.

weet er iemand of de houder voor de Honda los te verkrijgen is? Ik zit nu met mijn zuignap aan het raam en dat is ten eerste niet d mooiste oplossing en ten tweede ook niet de veiligste mbt bediening!\
HCH071

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid Zwart MY2009

Postby Bennink » 11 Apr 2009 17:24

Die houder van Honda is speciaal voor de on-dashboard bevestiging. Ik denk wel dat de artikelen los verkrijgbaar zijn. Ff informeren bij de dealer, denk ik!
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby HCHans » 04 May 2009 08:59

Door een vraag op ons intranet forum ben ik erachter gekomen dat er zoiets bestaat als een Vehicle Integration Box.

http://www.activegps.co.uk/garmin-nuvi- ... on-box.htm

Deze zou het mogelijk moeten maken om je losse gps over je radio te gebruiken.
Royal Blue Honda Civic Hybrid 2009
HCHans

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid 2009

Postby Bennink » 04 May 2009 09:05

Dat zou een mooie toevoeging zijn... nu betaal je via Honda sowieso meer dan een losse Garmin, natuurlijk ivm montagekosten etc.
Bennink
Administrator

Postby Bennink » 27 May 2009 13:57

Mijn collega heeft een Civic, ook een weekje oud inmidels, maar ze heeft daar ook een Compact Navigatie Systeem bij gekregen. Mooi dingetje! Ze had het erover dat je vanaf je navigatie via FM signaal de stem kon versturen. Zijn er mensen die dat al geprobeerd hebben? Volgens mij werkt dat toch niet goed...
Bennink
Administrator

Postby Dannyvho » 21 Jun 2009 07:12

Bij de Belgische dealers staat het 'compact navigatie systeem' tot eind juli 2009 in de aanbieding voor €560 ipv. €915.
Je kan die speciale houder wel als Honda accessoire kopen maar zelf inbouwen is een hele klus: naast het gedeeltelijk slopen van je dashboard moet je ook nog de bedrading netjes aankoppelen zodat de Nuvi 760 ingeschakeld wordt op 't moment dat je de motor start.
Dannyvho

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby Spoilerflow » 10 Sep 2009 07:35

Goedemorgen Allen,

Is het mogelijk dat de Nuvi 760 ook te updaten is ? Zal Honda hierin een rol spelen of,... ?

Ben erg benieuwd.
Spoilerflow

Postby Dannyvho » 13 Sep 2009 19:51

Ik heb sinds begin juli het Compact Navigatie Systeem. Na registratie van de Nuvi 760 op de Garmin website heb ik de sofware kunnen upgraden, kaartupdates zijn inbegrepen tot eind oktober. Voor de flitspaallocaties heb ik een gratis proefabonnement genomen van 30 dagen (is intussen vervallen maar werkt nog wel, alleen geen updates meer mogelijk natuurlijk).
Heel gemakkelijk te gebruiken: gewoon de Nuvi in de houder op het dashbord klikken en hij wordt meteen wakker... geen gedoe met kabeltjes en zuignappen etc.. Honda levert er een mooi etui bij zodat je de Nuvi netjes kan opbergen.
Dannyvho

Postby cellie » 12 Feb 2010 19:28

kijk ook eens onder Honda Hybrid algemeen.
als je dan kijkt onder het topic "waar TomTom te plaatsen, krijg je ook een mooi beeld.

gr cellie
cellie

Huidige auto: opel astra

Postby Bennink » 07 Apr 2010 06:57

Kaarten voor dit systeem zijn verkrijgbaar via Image.
Bennink
Administrator

Postby Dannyvho » 10 Sep 2010 17:26

En intussen heeft mijn mooie 'compact navigatie systeem' mij mooi in de steek gelaten: gewoon tijdens een ritje het scherm volledig zwart en geen leven meer in te krijgen. Aangesloten op lader of PC: niks helpt.
Iemand die weet of Honda hiervoor service voorziet? Garantie zou leuk zijn maar een nieuwe nuvi 760 voor een redelijke prijs is ook goed. Ik hoef niet echt het meest recente model...
Dannyvho

Postby Medic-XX » 10 Sep 2010 18:22

Dannyvho wrote:En intussen heeft mijn mooie 'compact navigatie systeem' mij mooi in de steek gelaten: gewoon tijdens een ritje het scherm volledig zwart en geen leven meer in te krijgen. Aangesloten op lader of PC: niks helpt.
Iemand die weet of Honda hiervoor service voorziet? Garantie zou leuk zijn maar een nieuwe nuvi 760 voor een redelijke prijs is ook goed. Ik hoef niet echt het meest recente model...

Heb je hem al gereset.
Als het goed is ziet er een reset button onder op het apparaat verstopt. Waarschijnlijk onder een stickertje.
En als ie jonger is dan een jaar heb je gewoon garantie
Medic-XX

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2010

Postby Dannyvho » 12 Sep 2010 22:51

Het bleek dus inderdaad een software probleem te zijn...

Thuisgekomen van reis (met behulp kaart en wegwijzers stel je voor) de Nuvi aan de PC gehangen waar ook de Garmin software opstaat. Tot mijn verbazing zag ik dat het display aangaf dat er verbinding was met de PC.
De Nuvi losgekoppeld en laten opstarten: ging goed tot 'kaarten worden geladen' maar daarna terug zwart scherm en geen leven meer in te krijgen.
Dan maar terug aangekoppeld aan de PC en de kaart opnieuw geladen. Na een paar uur was alles klaar en nu werkt de Nuvi naar behoren (wist zelfs nog op welke plek hij vastgelopen was: heb de plek toch maar niet aan de 'favorieten' toegevoegd...).
Dannyvho

Postby civicmobiel » 27 Nov 2011 17:58

Even een vraag. Ik heb een Kenwood 5280 navigatie systeem. Werkt perfect, maar...het volgende krijg ik niet voor elkaar. De instelling is nu dusdanig dat wanneer het systeem mij wat te melden heeft er alleen geluid komt uit de linker luidspreker voorin, dus aan mijn kant. De rechter luidspreker wordt dusdanig gedimd dat er praktisch geen geluid meer uit komt. Wanneer mijn partner dus naar muziek, iPod, of radio luistert, dan hoort die ook even niets meer. Dit is irritant, het is vast mogelijk om de instellingen dusdanig in te stellen dat:
A - Er klinkt muziek enz. Uit alle speakers
B - Zodra melding navigatie, komt dit alleen uit de linker speaker en rechts klinkt gewoon muziek enz.
C - Na einde mededeling navigatie weer muziek enz. uit beide speakers.
Wie o wie weet de juiste instelling(en) en kan mij helpen.
Dank
mmm...even wegdromen....zie wel waar ik kom.........met mijn zwarte BMW 318i M-Pakket .
Image.........Image
civicmobiel

Huidige auto: BMW 318i Touring M-Pakket

Postby Erick » 22 Mar 2015 12:34

Image

Kunnen we nog wat met deze uitvoering? Updaten bijvoorbeeld.
Erick

PreviousNext

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires