HCH (AC): Compact Navigatie Systeem

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

HCH (AC): Compact Navigatie Systeem

Postby Bennink » 22 Jun 2008 15:13

Prijslijst HCH2008 Accessoires, optie: 08A44-SNB-KIT, Compact Navigatie Systeem

Plaatjes, iemand?
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Re: HCH: Compact Navigatie Systeem

Postby Stanicz » 23 Jun 2008 17:08

Heb zelf ook zo'n ding besteld, dus ben wel benieuwd naar foto's en wat het apparaat allemaal kan. Weet iemand misschien s of het een beetje een 'compact' apparaat is en niet zoals een van de eerste tom-tom's?
Stanicz

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Bennink » 23 Jun 2008 17:54

Het is wel een plat systeempje geloof ik. Een Garmin, maar dan met een Honda-logo erop... toch?
Bennink
Administrator

Postby Stanicz » 23 Jun 2008 18:35

Heb eventjes op de Honda site gezocht en het is idd een Garmin Nüvi (welke weet ik niet)... Handleiding en folder zal ik nog wel eens plaatsen.
Stanicz

Postby AdT » 23 Jun 2008 20:08

Stanicz wrote:Heb eventjes op de Honda site gezocht en het is idd een Garmin Nüvi (welke weet ik niet)... Handleiding en folder zal ik nog wel eens plaatsen.

Het is een Nüvi 360.
En in Amsterdam weet hij niet erg goed de weg.
Stuurde me vorige week bij de mozes en äaron kerk rechtdoor een tunnel in, liet me daarna omdraaien terug de tunnel in en aan het einde rechts.
Vóór de kerk linksaf was de logische weg geweest.
Weet iemand of je zo'n ding kunt updaten via het net?
AdT

Re: HCH (AC): Compact Navigatie Systeem

Postby fransjan » 03 Jul 2008 20:15

nog niet ,komt via honda beschikbaar ..
fransjan

Postby Zentuin » 15 Aug 2008 11:25

Ik heb 'em al, het is de Garmin Nuvi 760. Erg fijn zo, de eerste dagen in gebruik.

De voet wordt eind volgende week gemonteerd, ik gebruik 'em nu met een zuignap en een draad over het dashboard.

Wat me positief opvalt (tov mijn oude navigatie, een Navman 510) is de korte tijd dat er naar satellieten gezocht moet worden, dat is tot nu toe telkens met een paar seconden gebeurd. En het herberekenen van nieuwe routes gaat erg vlot. En alle kaarten van Europa zitten er al op, incl. de honda-dealers.

Ik ben al 1 foutje tegengekomen in het kaartmateriaal... :-) Bij mijn huidige werkplek loopt een snelweg voorlangs. De navigatie stuurde me niet over het bedrijventerrein hierachter via de officiele op- en afrit de snelweg op maar wilde me via de landweg onder de snelweg door naar het dorp verderop laten rijden, daarna links langs de snelweg via een doodlopend weggetje en een (illegale?) doorgang door de vangrails de benzinepomp aan de overkant van de snelweg op laten rijden (ging wel maar was krap) om me daarna via een voetgangers(!!)tunneltje (met paaltjes ervoor) terug onder de snelweg door te laten rijden, zodat ik via de daarbij liggende parkeerplaats de snelweg op kon.

Op zich wel grappig behalve dat ik toen aan de verkeerde kant van de snelweg stond en ik eerst die kant op moest doorrijden, een op-afrit moest nemen om weer de goede kant op te gaan en die extra afstand weer terug moest rijden...

En hij is niet heel nauwkeurig, toen ik op de eerste parkeerplaats vanaf de voetgangerstunnel 20 meter "spookreed" richting de gebruikelijke afrit de parkeerplaats af dacht ie dat ik al op de andere weghelft terug reed... Daar zaten toch nog een benzinepomp en het tweebaans wegvak aan mijn kant tussen, ik schat toch al gauw een meter of 40.

En nog een nadeeltje vind ik dat je, als je een route rijdt en je de kaart in beeld hebt, je alleen het tijdstip dat je aankomt en de afstand tot de volgende zijstraat ziet. Je kunt wel de snelheid in beeld krijgen, maar dan krijg je een "dashboard" met meters te zien en met rit-info. Dan zie je de kaart niet meer. Overigens, als je de navigatie gewoon aan hebt en je hebt geen route ingevoerd, dan zie je wel je snelheid in plaats van de afstand tot de volgende afslag.

Wat wel weer handig is, is dat je routes kunt invoeren. Je kunt diverse "waypoints" invoeren die je stuk voor stuk wilt bezoeken, ideaal als je langs diverse klanten moet of zo.

Je kunt ook zoeken naar benzinepompen (ook per merk), hotels, restaurants, ziekenhuizen en politie-buro's etc.

Je kunt ook met je vinger de kaart bewegen als je stilstaat, dan kun je de omgeving bekijken zonder dat je hoeft uit te zoomen.

En je kunt hem de instructies via een (ingebouwd) zwak fm-signaal laten uitzenden, dan hoor je het over de radio. Dit heb ik overigens nog niet geprobeerd, de ingebouwde speakers zijn duidelijk genoeg.

Er zit ook een bluetooth functie op, dus je kunt je telefoon er mee verbinden en zo handsfree gesprekken voeren. Ik heb ook dit nog niet geprobeerd maar las ergens dat de ontvangst van jouw stem voor de andere kant van de lijn niet heel goed zou zijn.

Verder kun je foto's, MP3's en waypoints van internet downloaden en je kunt hem uitbreiden met een memory-card.

Hoewel het een flinke uitgave is (voor mij een redelijk extra bedrag qua lease) is het wel een fijn apparaat en ik laat het weten zodra mijn dash-steuntje is ingebouwd.

Tot zover deze review... :-)
My carma ran over your dogma
Zentuin

Huidige auto: HCH blue 2008

Postby Bennink » 15 Aug 2008 12:05

Kijk aan, dáár hebben we wat aan :-)
Bennink
Administrator

Postby AdT » 15 Aug 2008 20:41

Dit geeft duidelijk het voordeel aan van de compact navigatie.
Je hebt altijd het nieuwste.
Mijn Honda van juni j.l. heeft de nùvi 360.
AdT

Postby frizzle » 30 Aug 2008 21:05

Ik heb de Honda compact navigatie (sinds afgelopen week). Het is nu inderdaad een Garmin nuvi 760 met 4,3 inch scherm (dus breder dan de vorige).
De bevestigingsvoet is mooi geplaatst zodat je goed bij het scherm kan. Hoewel inbouw natuurlijk nog wat hipper (maar ook duurder) is, ben ik blij dat ik van die zuignap en dat snoer door de auto af ben !
frizzle

Huidige auto: Honda Civic Hybrid
BMW 318ti Compact

Postby Stanicz » 04 Sep 2008 10:36

Ik heb ook een compact navigatie (de nuvi 760). Werkt geweldig makkelijk en is m.i. erg nauwkeurig. Wel al een paar keer meegemaakt dat op een normale snelweg, hij i.p.v. over de snelweg me over de uit- en dan weer de invoegstrook wil leiden... Een beetje apart...

Verder vroeg ik me af of het mogelijk is verkeersinformtie te ontvangen, dat hij ook files en mogelijke omleidings alternatieven kan berekenen? Heeft iemand hier al ervaring mee of is dit gewoon niet mogelijk? Zou wel erg jammer zijn...
Stanicz

Postby Bennink » 04 Sep 2008 10:46

Verkeersinformatie gaat via de TMC-module, die volgens mij gewoon los te krijgen is bij de dealer.
Bennink
Administrator

Postby HCHans » 24 Nov 2008 09:59

Ter info. de TMC is een losse 'antenne' die je kunt bestellen ( €80 )

Er zit wel een verschil tussen de antenne voor de nuvi 360 en de 760. (oude/nieuwe honda compact systeem)
Die van 360 is los van de voet en wordt in de usb poort aangesloten.
Bij de 760 zit de antenne vast aan de voet en wordt niet aangesloten op de USB poort.

Image Beetje wazig sorry.

Image zo lang is de antenne.

Image
Image
Plaats waar de voet staat.

En nog een plaatje van het telefoon gedeelte (is toevallig de beste close up die ik heb gemaakt :P )
Image

Overigens vangt de TMC ontvangst wel tegen. Het duurt lang voordat hij verkeersinfo heeft ontvangen. Je moet daarvoor overigens wel de antenne uitrollen anders ontvangt die helemaal niks.

Overigens is hij vergeleken met een tomtom wel wat duur (€ 600). Maar je hebt wel het voordeel van de vaste plaatsing.
Hij verzint soms ook wel wat vreemde routes. Ik moest laatst een keer van Den Bosch naar Rotterdam. Normaal rij je dan A2. A15, A16. Hij dacht dat ook maar de overgang A2->A15 was een beetje vreemd. hij stuurde me namelijk A15 richting Nijmegen op en wilde vervolgens, een afrit, links, snelweg over, links oprit en dan dus pas de A15 de goede kant op.
Ook stuurde hij me een keer ergens binnendoor door bos-/landweggetjes (wel verhard). theoretisch zou dat misschien ook wel sneller zijn (max 80) maar in de praktijk ben je toch echt wel langer bezig :?
Royal Blue Honda Civic Hybrid 2009
HCHans

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid 2009

Postby zedzed1 » 24 Nov 2008 11:14

Mooie foto's hans!!!

Ik dacht eigenlijk dat je de nieuwe 765 had maar volgens mij is de 760 ook al weer 'verouderd'.

ZIe plaatjes van de 765 ( Ik weet niet of honda inmiddels deze levert, deze is los te koop voor nog geen 500 €)

Image

Image

Het is tegenwoordig ook niet meer bij te houden. Ik hoop dat kenwood (8220) gaat upgrade naar deze software. Dan is de keuze makkelijk gemaakt
zedzed1

Huidige auto: Honda Civic Hybride Polished metal metallic

Postby Bennink » 24 Nov 2008 13:34

Mooie foto's Hans!
Bennink
Administrator

Next

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires