HCH (AC): Achteraf-inbouw navigatiesystemen

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

Re: HCH (AC): Achteraf-inbouw navigatiesystemen

Postby Titanium » 19 Aug 2009 10:05

Chiel wrote:
Titanium wrote:Het lijkt mij overigens wel, dat menig ander gerenomeerd fabrikant zich eens achter de oren moet gaan krabben met de huidige diefstallen

Zolang mensen voor het zelfde product blijven gaan als vervanging lijkt me het zeer gunstig voor de fabrikanten. Zodra iedereen overstapt op een JVC echter...

Daarin heb je dan wel gelijk, maar in mijn geval was het dan wel niet de lease matschappij die aangaf dat ik moest kiezen voor een afneembaar front, maar mijn werkgever! Tevens gaf deze aan dat wanneer ik wel zou kiezen voor dezefde vervanging, de verzekering niet meer zou uitkeren bij een volgende diefstal.
Al met al zijn dit dus wel berichten, dat wij als slachtoffers, niet meer kunnen bepalen welk navigatiesysteem wij in de auto willen hebben!
Titanium

Huidige auto: HcH 2009 - Urban Titanium

Postby JeroX » 19 Aug 2009 10:58

Titanium wrote:Das triest Jeroen, :( :oops:

Hebben ze jouw dash ook gesloopt?
De enige met afneembaar front zijn de JVC's volgens mij.
Er zijn nog wel diverse andere fabrikanten, echter zijn deze in het nadeel dat niemand deze merken kent!
Vaak is dit direct import uit Japan of China en is de ondersteuning belabberd.
Daarnaast is de prijs er dan ook na. +/- eur 400,00!
Al met al kan je beter gaan voor een merk met enigsinds wat service op de nederlandse markt.
Het lijkt mij overigens wel, dat menig ander gerenomeerd fabrikant zich eens achter de oren moet gaan krabben met de huidige diefstallen

Ja ze hebben het hele paneel incl. aircobediening eruit gehaald, verder geen schade aan de buitenkant zelf, behalve dan dat mijn slot geforceerd is.

Nou dan wordt het maar een JVC, maar ik denk ook dat er snel andere fabrikanten komen die ook afneembare frontjes gaan fabriceren. Want de leasemij (verzekeringmij) geeft mij geen andere keus. En ik ben niet de enige zo te lezen.
Maar echt blij ben ik er niet mee, dat gezeul met zo'n frontje :S
JeroX

Huidige auto: HCH 09 Black

Postby Chiel » 19 Aug 2009 11:54

JeroX wrote:Maar echt blij ben ik er niet mee, dat gezeul met zo'n frontje :S

Nou, ik heb er niet zo'n moeite mee hoor. Je hebt meestal toch wel een tas bij je o.i.d, toch? En op veel plekken durf ik m zelf ook wel in de kofferbak achter te laten.
Chiel

Huidige auto: HCH Crystal Black/beige leder/JVC KWNX7000/coaxial upgrade/16" titan LM

Postby Titanium » 12 Sep 2009 09:03

Bij deze heb ik de JVC NT-1 een aantal weken in gebruik, nadat ik verplicht werd een systeem te kiezen met afn. front, na diefstal van mijn Pioneer F900bt.
Het lijkt mij dan ook even nuttig om aan te geven wat je gaat missen als je dit systeem moet gaan aanschaffen na diefstal, en wat natuurlijk de voordelen zijn!

Pos:

- Start snel op.
- Telefoonboek niet afhankelijk van aangesloten telefoon.
- Afneembaar front.
- Zeer vlotte touchbediening, je mist nooit.
- Gemengde begeleiding van navi en radio. Audiogeluid van radio o.i.d. wordt dus niet afgebroken.
- Tijdens tel. gesprek pauseerd de spelende SD, I-pod of DVD.
- Dit doet hij ook bij TA meldingen.
- Tijdens tel. gesprek is de navigatie nog volledig te zien en te bedienen.
- Heldere display. ook bij enige zoninval. Beter dan bij mijn oude Pioneer.

Neg:

- Kaarten zien er erg grof uit.
- Bij naderen kruising wordt scherm gesplitst in 2D en een 3D venster. Snelheidsafhankelijke grote van de kaart is gewoon beter!
- Navigatiebegeleiding is de stem van Beatrix! Dit is niet te wijzigen. Tevens het noemen van de straatnaam hoeft niet van mij.
- Audiogeluid van mijn Pioneer was stukken beter!
- Geen Flitsinformatie meer in kaart weergegeven vanuit TMC.
- Slechte autodimfunctie van display bij gebruik van Dimlicht.
- Geluid naar de beller toe vanuit de carkit, wordt als hard en waterig ervaren. Dit kan ik niet bijgeregeld krijgen!
- Muziek op de SD kaart, wordt niet meer per artiest weergegeven in voorgedefinieerde mappen, maar alle albums van dezelfde artiest worden direct getoont wanneer je de lijst selecteert. Alles staat dus door elkaar heen.

Dit zijn voor mij de eerste highlights.
Het kan natuurlijk dat er gebruikers zijn, die andere eigenschappen vervelend pos of neg vinden.
Al met al ben ik deels tevreden over de NT-1.
Echter zie ik de Navi als belangrijkste onderdeel van de unit, en daarin was de Pioneer vereweg het beste qua weergave en begeleiding.
Titanium

Postby Chiel » 12 Sep 2009 10:06

Titanium wrote:- Tijdens tel. gesprek is de navigatie nog volledig te zien en te bedienen.

Dat is dan in ieder geval een plusje ten opzichte van de kw nx 7000, die blokkeert het navigatiescherm als je aan het bellen bent.
Chiel

Huidige auto: HCH Crystal Black/beige leder/JVC KWNX7000/coaxial upgrade/16" titan LM

Postby BlueHCH » 12 Sep 2009 23:19

Ik heb 'm ook bij de koopjes hoek gezet maar ook hier nog maar eens:

Vraag aan de leaserijders die nog een 'dubbel din' in gaan laten bouwen. Ik zou graag eens een originele radio van iemand krijgen of voor een zacht prijsje overnemen (flesje wijn of zo). Geen idee waar ze nu blijven al die originele radio's. Dealers geven ze niet weg :(

Ik wil namelijk zo'n radio eens onderzoeken of er nog een beter geluid uit valt te toveren. Heb dus ook de codes nodig, anders speelt hij niet. Liefst in de buurt van Zeist, Utrecht, Amersfoort. Het heeft geen haast.
BlueHCH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Chiel » 13 Sep 2009 16:15

Ik heb de radio in de kast liggen, maar...codes??? Nooit van gehoord vrees ik. En ik woon niet echt bij je in de buurt.
Chiel

Postby wlunchi » 13 Sep 2009 21:49

Chiel wrote:Ik heb de radio in de kast liggen, maar...codes??? Nooit van gehoord vrees ik. En ik woon niet echt bij je in de buurt.

LoL, ik heb dezelfde vraag in de andere topic geplaatst. Misschien handig als de discussie over Radio in de andere thread voortzetten?
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby dennisregoort » 14 Sep 2009 17:16

BlueHCH wrote:Ik heb 'm ook bij de koopjes hoek gezet maar ook hier nog maar eens:

Wat mij betreft is dit onderwerp dan ook verder te bespreken in de : koopjeshoek.
Image
dennisregoort

Huidige auto: HCH Urban Titanium, Sportpakket, Xenon4300K, Leather, Privacy glass, Honda Navigation System

Postby Chiel » 06 Oct 2009 07:09

Titanium wrote:- Bij naderen kruising wordt scherm gesplitst in 2D en een 3D venster. Snelheidsafhankelijke grote van de kaart is gewoon beter!

Bij de KW NX 7000 kun je deze feature uitschakelen, door in navi-modus FUNC > instellingen > display > "vergrote weergave: UIT" te kiezen. Ongetwijfeld heeft de NT-1 ook een dergelijk menuutje.

Ik heb een ander probleem. Sinds vanochtend hangt er een gele waas over het scherm, in het opstartscherm en in het navigatiescherm. In de AV-modus (waarin hij meestal staat), dus waar je ziet welke track op staat e.d., is er vreemd genoeg weer niks aan de hand. Aan de instellingen kan het niet liggen want ik heb niets gewijzigd. Heeft iemand van jullie al zoiet meegemaakt?
Chiel

Postby michael85 » 12 Oct 2009 08:29

Chiel wrote:
Titanium wrote:- Bij naderen kruising wordt scherm gesplitst in 2D en een 3D venster. Snelheidsafhankelijke grote van de kaart is gewoon beter!

Bij de KW NX 7000 kun je deze feature uitschakelen, door in navi-modus FUNC > instellingen > display > "vergrote weergave: UIT" te kiezen. Ongetwijfeld heeft de NT-1 ook een dergelijk menuutje.

Ik heb een ander probleem. Sinds vanochtend hangt er een gele waas over het scherm, in het opstartscherm en in het navigatiescherm. In de AV-modus (waarin hij meestal staat), dus waar je ziet welke track op staat e.d., is er vreemd genoeg weer niks aan de hand. Aan de instellingen kan het niet liggen want ik heb niets gewijzigd. Heeft iemand van jullie al zoiet meegemaakt?

Ja dit heb ik ook meegemaakt. Moet je het frontje naar rechts of naar links schuiven. Dan zit hij net niet goed op de contacten.
Bij mij deed het USB scherm het ook, maar het navigatie scherm gaf ook problemen.
michael85

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby harma » 14 Jun 2010 19:26

Iemand al ervaring met de Pioneer AVIC-F20BT? Lijkt me wel een gaaf apparaat.
harma

Huidige auto: BMW 1

Postby Flying_fool » 15 Jun 2010 07:46

Ik krijg wel de Pioneer F320BT met het kleine "tom-tom"-formaat afneembaar front :)
Ik laat je mijn ervaringen weten zodra ik er wat mee gereden heb. Nu gebruik ik overigens in mijn voorloop auto Google Navigation op mijn Android telefoon.... echt goed!

Gr.
Martijn
Martijn Budding

Image
Flying_fool

Huidige auto: HCH Elegance 2010 - 1.3 i-DSI i-VTEC IMA - Chrystal Black Pearl

Postby kleinratje » 20 Jun 2010 11:09

ik ga de Kenwood 9260BT halen ook afneembaar front valt in duurdere klasse maar hoor wel overal dat dit een super systeem is!
honda eindhoven levert het systeem vaak als aanrader in lease auto's
kleinratje

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby Titanium » 31 Oct 2010 18:53

******* Mededeling ********

Voor de gebruikers van het JVC KW-NT1 systeem!
Er is nieuw kaartmateriaal beschikbaar van TeleAtlas voor deze unit.
:)
Titanium

PreviousNext

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires