HCH (AC): Achteraf-inbouw navigatiesystemen

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

Re: HCH (AC): Achteraf-inbouw navigatiesystemen

Postby Bennink » 12 Aug 2009 20:38

Keine ahnung, in welk opzicht zou de NT1 het kleine broertje zijn? Is het niet gewoon een gelijkwaardig product, behalve het scherm (dat dus afneembaar is)?
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby achthoven1 » 12 Aug 2009 21:23

Ik heb een offerte aangevraagd incl. een pioneer avic-f910bt
hoe is deze navi is hij een beetje betrouwbaar?
ik weet ondertussen dat hij langzaam opstart.
of kan ik beter een andere 2din navi nemen?
achthoven1

Huidige auto: Skoda Octavia 2.0 tdi maar op weg naar een Honda Civic Hybrid

Postby Titanium » 12 Aug 2009 21:31

Let op de berichten!!!!
Deze pioneers en kenwoods worden momenteel aan de lopende band gestolen.
Hierna hou je een gesloopt dashboard over.
Deze ervaring ben ik sinds vandaag rijker.
Voor mij de reden om te gaan voor één met afneembaar front.
Echter, NT-1 of NX7000, ik weet het nog niet?
Ik lees te weinig over de ervaringen met de NT-1
Titanium

Huidige auto: HcH 2009 - Urban Titanium

Postby Chiel » 12 Aug 2009 22:17

Ik denk dat de NT1 beter zal functioneren dan de 7000. Al is dat zuiver redeneren: Ongetwijfeld is de nieuwere NT1 een doorontwikkeling van de 7000 maar deelt-ie een groot gedeelte van diens hardware. Als je de specs bekijkt komen deze in grote mate overeen; dit kan overigens gewoon op de JVC-site.

Persoonlijk vind ik een USB-poort aan de voorkant niet de meest chique oplossing, maar dat is echt het enige dat ik kan verzinnen om niet voor de NT1 te gaan. Dikke kans iig dat de software een upgrade heeft gehad ,om een pre te noemen. Ik geloof dat bij JVC de software-upgrades vrij zeldzaam zijn. Zelf heb ik de 7000 en ik vind het een tof apparaat, maar ik heb weinig tot geen ervaring met andere 2DINs. Dat de kaarten in vergelijking met een tomtom minder up-to-date zijn kun je keihard aan zien komen. Vanuit dat perspectief bezien is een tomtom altijd het beste; niet voor niks is TeleAtlas eigendom van tomtom.

Waar ik wel van baal is dat mijn nieuwe samsung Jét niet herkend wordt door de JVC. Weet iemand daar misschien een oplossing voor?
Chiel

Huidige auto: HCH Crystal Black/beige leder/JVC KWNX7000/coaxial upgrade/16" titan LM

Postby Titanium » 12 Aug 2009 22:31

Ik zelf vind de 7000 ook mooier vanwege het brede scherm. Is overigens de gesproken begeleiding gemixt met het geluid van de audio, of wordt het audiogeluid gemuted.
Hieraan heb ik mij geergerd bij de Pioneer.
Sowieso zal ik morgen even bellen met JVC i.v.m. toekomstige kaartupdates.
Titanium

Postby Bennink » 13 Aug 2009 07:09

Ik weer, met de NT1 :-) Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar misschien is het een idee om eens een JVC KW-NT1 (die van mij dus) naast de eerder genoemde navi te zetten, dan kunnen we die apparaten écht vergelijken.

Als ik op de JVC site die dingen naast elkaar zet, lijken ze vrij veel op elkaar. Klopt het dat de 7000 standaard geen bluetooth heeft? Daarnaast heeft de 7000 een groter scherm en ik weet niet hoe het met het frontje is, maar het 'frontje' van de NT1 is groter en zwaarder dan de gemiddelde Tomtom... NT1= 170 x 88 x 36 mm, 7000=171 x 97 x 33 mm, dat doet elkaar dus niet zoveel... :| Ho wacht: de NT1 weegt 2.4kg, en de 7000 weegt 3.5kg :shock:
Bennink
Administrator

Postby Chiel » 13 Aug 2009 08:53

Titanium wrote:Is overigens de gesproken begeleiding gemixt met het geluid van de audio, of wordt het audiogeluid gemuted.

Dit kun je zelf instellen. Bij mij praat Beatrix (zo klinkt ze helaas) alleen over de linkerspeakers door de muziek heen zonder dat deze zachter wordt.

Titanium wrote:Sowieso zal ik morgen even bellen met JVC i.v.m. toekomstige kaartupdates.

Ik hoor graag wat ze erover te zeggen hebben!

Bennink wrote:Als ik op de JVC site die dingen naast elkaar zet, lijken ze vrij veel op elkaar. Klopt het dat de 7000 standaard geen bluetooth heeft? Daarnaast heeft de 7000 een groter scherm en ik weet niet hoe het met het frontje is, maar het 'frontje' van de NT1 is groter en zwaarder dan de gemiddelde Tomtom... NT1= 170 x 88 x 36 mm, 7000=171 x 97 x 33 mm, dat doet elkaar dus niet zoveel... :| Ho wacht: de NT1 weegt 2.4kg, en de 7000 weegt 3.5kg :shock:

Bij de NT1 is de bluetooth-ontvanger/zender geïntegreerd, bij de 7000 is dit een extern kastje. Dus hij heeft het idd niet standaard, maar mijn dealer levert het apparaat alleen met alle toeters en bellen erbij, dus dat was voor mij niet zo'n probleem. Het frontje is een vrij zwaar ding maar zeker geen 3.5 kg. Bij mij gaat hij 's ochtends gewoon in mijn tas, niks aan de hand geen omkijken meer naar. Maar gewoon in de achterbak durf ik op de meeste plekken ook wel te doen eigenlijk.
Chiel

Huidige auto: HCH Crystal Black/beige leder/JVC KWNX7000/coaxial upgrade/16" titan LM

Postby Titanium » 13 Aug 2009 12:55

Ik heb de keuze gemaakt voor de NT-1.
Dit omdat het model qua techniek wat verder is en in snelheid wat hoger ligt.
Tevens bevalt mij de mechanische ontgrendeling van de display wel goed.
Ook zijn de kaartene van deze unit wat recenter.
Titanium

Postby Bennink » 13 Aug 2009 12:59

Titanium wrote:Dit omdat het model qua techniek wat verder is en in snelheid wat hoger ligt.

Heb je ze allebei kunnen proberen?
Bennink
Administrator

Postby Titanium » 13 Aug 2009 13:33

Nee helaas niet.
Echter heeft een kennis van mij deze ervaring wel, en gaf aan dat er nogal wat verschil in zat qua snelheid in bediening.
Hier vaar ik dan maar op.......
Overigens is de berichtgeving op het net van de NT1 toch ook wel goed, terwijl over de NX 7000 veel gezeurd wordt.
Of dit allemaal terecht is weet ik niet, want over de F900bt die ik eerst bezat, waren ook veel nare berichten te lezen maar is mij toch zeer goed bevallen!
Even een vraag aan Bennink, Wordt het navigatiegeluid van de NT1 gemixd met audio of stopt de audio even bij een melding.
Bij de F900bt vond ik dit nogal vervelend.
Titanium

Postby Bennink » 13 Aug 2009 13:34

Wordt gemixed. Je kunt aangeven hoe hard het stemvolume moet zijn, heb het stemvolume nu helemaal uit staan.
Bennink
Administrator

Postby Titanium » 13 Aug 2009 13:44

Top,

Ga ik ondanks de ergenis met de diefstal er toch een ergenis om kwijt raken.
Titanium

Postby JeroX » 18 Aug 2009 13:03

Helaas, bij mij is vanacht ook de Pioneer F900Bt eruit gejat, ik heb er toch 10 weken van mogen genieten :)

Nu moet ik van mijn leasemij ook een systeem met afneembaar front kiezen, waarschijnlijk wordt het een JVC, volgens mij is dat de beste optie.

Iemand nog andere goeie suggesties?

groeten Jeroen
JeroX

Huidige auto: HCH 09 Black

Postby Titanium » 18 Aug 2009 15:43

Das triest Jeroen, :( :oops:

Hebben ze jouw dash ook gesloopt?
De enige met afneembaar front zijn de JVC's volgens mij.
Er zijn nog wel diverse andere fabrikanten, echter zijn deze in het nadeel dat niemand deze merken kent!
Vaak is dit direct import uit Japan of China en is de ondersteuning belabberd.
Daarnaast is de prijs er dan ook na. +/- eur 400,00!
Al met al kan je beter gaan voor een merk met enigsinds wat service op de nederlandse markt.
Het lijkt mij overigens wel, dat menig ander gerenomeerd fabrikant zich eens achter de oren moet gaan krabben met de huidige diefstallen
Titanium

Postby Chiel » 18 Aug 2009 17:38

Titanium wrote:Het lijkt mij overigens wel, dat menig ander gerenomeerd fabrikant zich eens achter de oren moet gaan krabben met de huidige diefstallen

Zolang mensen voor het zelfde product blijven gaan als vervanging lijkt me het zeer gunstig voor de fabrikanten. Zodra iedereen overstapt op een JVC echter...
Chiel

PreviousNext

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires